Se ia o italiancă, se duce în Germania pentru a fi dezbrăcată și aranjată altfel, apoi se prezintă americanilor. “Kaffemaschine nr. 12” se numește ea și a aflat pe propria piele de ce drumul din Lombardia (Italia) spre California (S.U.A.) trebuie să treacă prin Hamburg (Germania).
Americanii sunt înnebuniți după motocicletele custom. Le construiesc în toate garajele și le vezi pe toate străzile, în special în Hollywood. De la bobbere, choppere sau café-racere, se găsește orice. Dar nu au una cu suflet italian și de calitate germană. Așa că William Connor din California, a apelat la neamțul Axel Budde, ajungând astfel Moto Guzzi Le Mans (Kaffeemaschine 12) o afacere internațională.
Pe scurt, clientul a vrut un café-racer clasic italian, care să arate ca și cum ar fi fost fabricat în anii ’60, dar să aibă mușchi și tehnică modernă. Transformările au început de la bază, adică de la cadru. Cel original, de pe Moto Guzzi Le Mans a fost micșorat și modificat. Evacuarea a fost lucrată manual, transmisia și cardanul revizuite. Motorul, reconstruit cu alți cilindri și pistoane, scoate 90 de cai și are 1040 cmc, întreaga greutate a motocicletei fiind de 182 kg.
Rezervorul este fabricat manual din aluminiu, în continuarea lui se găsește șaua acoperită cu piele veritabilă, pe un cadru de fibră de sticlă. Frânele au beneficiat de upgrade, cu furtunașe cu manta oțelită și etriere moderne.
De asemenea, Kaffeemaschine 12 a primit un nou sistem electric, cu instrumente de bord de la Motogadget, pe lângă multe alte componente aftermarket din aluminiu. Versiunea finală a acestei Moto Guzzi reușește să surprindă spiritul anilor ’60, renunțând la excese și păstrând esențialul.