SCR950 – și Yamaha produce scrambler
20/06/2016
Top 10 cele mai macho cruisere în 2016
21/06/2016

Custom Wheels 2016 – cine au fost câștigătorii

Custom Wheels este evenimentul ce i-a strans la București pe împătimiții de motociclete custom. În cadrul său au fost premiate cele mai reușite proiecte pe diferite clase. Workshop-urile susținute de artizani au arătat vizitatorilor pricerea și munca ce stă la baza fiecarui proiect.

Premianții

Din cele peste 30 de exponate, au fost alese câștigătoarele. Cele două motociclete construite în stil board-tracker au fost premiate. Best freestyle a revenit lui Andrei Hotoleanu de la Different Motorcycle, iar Best classic a fost acordat pentru un proiect construit în regim propriu, lui Viorel Junc din Brașov. Vedeta a fost o Honda CX 500 café racer, care a primit votul publicului pentru Best in show și totodata Best café racer, o creație a lui Tache Alexandru de la Cafe Racer Garage. La categoria Best Scrambler, a fost premiată creația atelierului Bandisca (Alf Hopt): motocicletă cu motor boxer de la BMW, realizată în stil punk. Best chopper a fost câștigat de Dwrenched  cu un proiect având la bază un Harley-Davidson.

Romanii se pricep din ce in ce mai bine la custom

Am avut proiecte adunate din toate colțurile țarii, cu mai multă sau mai puțină influența exteriorară. Pionierii acestui fenomen din Romania au adus cu ei motociclete făcute în totalitate în garaj sau custom-uri modificate cu piese importate. Workshop-urile susținute de artizani au dovedit priceperea pe care o au în modificare echipamentelor și a motoarelor. Profesioniștii în airbrush sau pictură au facut demonstratii pentru public. La standurile cu vânzare găseai lucruri manufacturate, în ton cu motocicletele.

Creativ și unic

Idea de custom implică aceste două calități. Motociclete prezente la Custom Wheels arătau asta chiar și unui ochi mai puțin avizat. Proiecte care nu au avut la bază decât niște bucați de metal și un motor, care au fost facute fie într-un garaj sau service moto, la final au luat o formă unică. Fiecare exponat reușea să transmită pasiunea creatorilor. Deși cultura custom în țara noastră este încă în faza de început, am fost plăcut impresionați de concentrarea pe detalii și de calitatea lucrărilor. Am văzut proiecte asupra cărora privirea se putea rătăci, literalmente. Cu fiecare unghi schimbat, observai ceva interesant.

Look-ul în defavoarea funcționalitații

Prima întrebare care îți vine în cap atunci când vezi o motocicletă complet modificată este dacă ea poate fi folosită pe stradă. Ei bine, toate proiectele pe care le-am vazut la această expoziție erau pe cât se poate de funcționale. Singura problemă intervine în cazul celor construite de la zero. Din păcate, legislația RAR de la noi nu permite omologarea acestor motociclete cu ușurința. Dar pasionații de motociclete custom nu se intimidează de birocrație.

Băieți, spor la treabă în garajele voastre și să ne revedem cu bine la viitoarea ediție Custom Wheels, un show care vine cu o notă aparte în peisajul moto românesc!

 

 



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.