Lucrurile pe care doar un motociclist le poate înțelege
01/09/2015
SlowRide The City 4. Paradă moto, custom show, concursuri
02/09/2015

Casca Shark Speed-R Texas – impresii

Speed-R de la Shark este o cască de stradă proiectată pentru motocicletele fără parbriz. Inspirată din modelul profesional de curse, adaugă câteva detalii utile pentru folosința cotidiană. Am folosit-o o zi ca să ne facem câteva impresii.

Ca să înțelegem exact unde poziționează producătorul această cască, trebuie să spunem că face parte din “divizia” Pulse. Căștile Shark se împart pe mai multe divizii: Racing, Pulse, Discovery și Metro. În fiecare divizie există mai multe modele, fiecare cu o anumită destinație.

Shark Speed R Texas_02_resize

Speed-R preia câteva elemente din gama profesională (Race-R Pro) cum ar fi sistemul de închidere a vizierei sau forma generală. În schimb, este construită din fibră de sticlă, în locul celei de carbon. A ajuns acum la cea de-a doua generație, adică la “Series 2”. Față de prima generație se laudă cu o altă ventilație, alt cheder la vizieră, alte aerisiri sau un nou mecanism al vizorului interior care e mai ușor și mai rapid de acționat.

Trebuie să specificăm faptul că viziera din test nu este cea originală. Casca vine cu o vizieră transparentă, recomandată pentru mersul pe drumurile publice. Noi am folosit o vizieră închisă la culoare pentru că e mai odihnitoare decât vizorul integrat al căștii și pentru că arată mai bine în fotografii. Însă trebuie să fii atent cu o astfel de vizieră să nu te prindă seara pe drum, sau să nu intri într-un tunel neiluminat. De altfel, viziera se poate da jos și schimba foarte ușor. Spre deosebire de Shark Evoline Series 3 unde am avut nevoie de un pix pentru a demonta viziera, la Speed-R mecanismul este foarte simplu. La extremitățile vizierei există două pârghii care o deblochează. În câteva secunde ai schimbat viziera.

Design

Aspectul este o arie pe care Shark o interpretează foarte bine. Căștile producătorului francez au arătat mereu proaspete, moderne, iar Speed-R nu face excepție. Atât prin formă cât și prin desen sau combinația de culori, seria iese în evidență. Și în trafic, dar și pe raftul magazinelor cu echipamente moto.

Shark Speed R Texas_03_resize

Modelul ce l-am avut pe mână (de fapt, l-am avut pe cap) se numește Texas. Aceasta este denumirea schemei de culori. În afară de combinația negru-roșu-alb, mai e disponibilă și în variantele roșu-negru-gri sau alb-negru-verde (evident, pentru posesorii de Kawasaki).

Cele două mici eleroane de la spatele căștii au rolul de o stabiliza la viteze mari și de a extrage aerul cald din interior prin efectul Venturi. Nu știu dacă susținerile sunt strategie de marketing sau chiar funcționează, cert e că micile eleroane au și efect estetic.

Cum se simte

Forma capului diferă destul de mult de la individ la individ. În plus, unii au păr mai mult, iar alții (ca mine) mai deloc. Dacă ai forma capului ovală, vei simți Speed-R ca un cofraj. Adică nu sunt puncte de presiune în vreun loc al scalpului sau pe pomeți. Casca se susține echilibrat pe zonele de contact. Cel puțin, după câteva ore de purtat, nu mi-a lăsat urme. Cred că ar fi fost la fel de confortabilă si dacă aș fi mers cu ea de dimineața și până seara. Cu 1450 grame se situează în media căștilor fabricate din fibră de sticlă.

Shark Speed R Texas_07_resize

În ultima perioadă, toți producătorii, inclusiv Shark au schimbat în bine mtarialele ce le folosesc la interiorul căștilor. Aici se vede diferența de preț dintre o cască de calitate și una ieftină. Mult mai important decât modul în care arată e felul în care se simte casca pe cap, cât de plăcut e materialul la atingere, cât de rezistent e în timp la transpirație, frecat, spălări. Speed-R are materiale diferite pentru frunte, cap și pomeți. La bărbie și în jurul gâtului sunt protecții dintr-un material elastic ce nu lasă curentul să pătrundă, fără să incomodeze mișcările. Aceste protecții, inclusiv întregul interior, sunt detașabile și lavabile.

Aerisiri

Fiind o cască de inspirație sport, este destul de deschisă în zona bărbiei. Aerisirile nu sunt ca cele de la Race-R Pro, dar își fac treaba. Sunt în număr de două (la buze și la creștet) și pot fi operate fara a da jos mănușile sau fără a opri motocicleta. Aerul cald iese pe la eleroanele posterioare.

Shark Speed R Texas_05_resize

Pentru a respira mai bine în zilele călduroase se poate scoate deflectorul din dreptul nasului. Ca la majoritatea căștilor Shark, acesta este supradimensionat și are rolul de a nu aburi viziera în zilele reci. Este destul de funcțional, însă pentru o adevărată eficiență trebuie instalat un Pinlock, viziera fiind prevăzută pentru așa ceva.

Vizorul de soare

Vizorul interior ce îndeplinește rolul ochelarilor de soare te scapă de grija de a purta după tine două viziere. Se coboară foarte simplu, prin acționarea uneii pârghii cu mâna stângă (mâna ambreiajului). Mecanismul nu este amplasat pe creștet, ca la alte modele, ci coborât mai spre lateral, așa că nu trrebuie să ridici brațul prea mult. Vizorul este suficient de mare încât să acopere întregul câmp vizual. Puțin deranjantă este limita superioară a acestuia. Nu este o zonă prin care privești, dar îți sare în ochi atunci când te uiți spre semafoarele suspendate: marginea superioară distorsionează imaginea.

Shark Speed R Texas_06_resize

Silențiozitate

Sunt unul dintre cei care folosesc dopuri antifonice sau vată în urechi la drumuri lungi, adică îmi plac căștile cât mai puțin zgomotoase. Una din căștile personale folosită la sport-turism este tot o cască Shark, ce face mai puțin zgomot decât Speed-R. Însă aceasta din urmă e orientată mai mult spre sport decât spre turism. Poate faptul că are șanțuri pentru rame de ochelari, sau preechiparea pentru kitul Sharktooth Bluetooth o fac să mai piardă din antifonare.

Shark Speed R Texas_08_resize

Pe de altă parte, această cască a fost proiectată în tunelul aerodinamic să fie silențioasă și stabilă pe motociclete fără parbriz. Atât prin unghiul în care trebuie să stea capul, cât și prin forma ei. Din păcate, noi am folosit casca atunci când am călărit o motocicletă cu semicarenă și nu am putut aprecia exact cât zgomot vine de la cască și cât de la parbriz.

Concluzii:

Shark Speed-R este o cască ce arată bine, fiind și confortabilă totodată. După ce te înveți cu o cască ce are vizor de soare integrat, îți e greu să folosești una fără el. Ca minusuri a fi sistemul de securizare cu un click la vizierei ce e greu de deschis cu mănuși și zgomotul ce ajunge le pilot.

Shark Speed R Texas_10_resize

Casca Shark Speed-R Texas costă 1497 lei și se găsește la Motorteam.

Specificații:

  • Fabricată din fibră de sticlă dispusă multiaxial
  • Vizieră rezistentă la zgârieturi
  • Viziera poate fi echipată cu Pinlock
  • Are vizor de soare integrat rezistent la zgârieturi
  • Viziera se detașează cu sistem rapid
  • Confortabilă și pentru purtătorii de ochelari
  • Două variante de mărimi exterioare
  • Închidere cu sistem Double D
  • Interior detașabil și lavabil
  • Preechipare pentru SHARKTOOTH®

 



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.