Dainese a fost vândută arabilor
11/11/2014
VIDEO Geaca cu airbag, în acțiune. Crash test
12/11/2014

Când unii confundă cilindreea cu mărimea bărbăției

Aș fi spus-o pe-a dreaptă în titlu, dar știu că citește și maică-mea ce scriu pe-aici și mi-a fost rușine. Totuși, nu mă pot mira când văd băieți-raceri care, dacă ar exista,  și-ar lua motociclete de 3.000 cmc. Cu cmc roșu, dacă se poate.

Mă aflam pe drumul dintre Tr Severin și București. Eram cu o Yamaha Tenere 660, proprietate-personală… știți voi, o vechitură numai bună de drumuri fără asfalt, dar un fel de iapă șchioapă pe șosea. Opresc în benzinărie, unde dau de un băiat cu o dubă. Mă vede motociclist și, insistent, mă trage de mânecă să-mi arate ce are în dubă. „Yamaha R1“, observ eu după evacuări. „Am și eu un naked de 600“, îi mai spun prietenos. „Pffa, păi ce, 600 se compară cu 1.000?“, îmi spune omul superior. Mă retrag cuminte la baba mea și plec.

Mai cunosc un om, multiplu campion național la viteză, pe care-l vezi cu o Yamaha de 250 cmc. O motocicletă de 19 cai putere și 118 kg. Oare cum ar fi arătat o conversație între cei doi?

Există motocicliști de tură lungă, chopperiști pentru care sunetul V2 e sfânt, apoi sunt cei care merg cu motorul sau cu scuterul la serviciu. Sunt aventurierii, sunt motocicliștii care le fac pe toate, apoi enduriștii, cei de duminică și… desigur, cei care vor să impresioneze. Cei care nu văd în motocicletă decât o sculă care să le arate tuturor cât sunt de tari. Trebuie să aibă neapărat 1.000 cmc, motorul de 600 e doar pentru începători și pentru fete, evacuare aftermarket (sau găurită, după buget) și… evident, carene. Ceea ce nu e rău. Fiecare are un loc sub soare. Chiar n-am nimic împotrivă, doar că o motocicletă de 1.000 într-a doua „blană“ pe Magheru nu te face bărbat. Scuze, dar așa e.

Nu vreau să blamez pe nimeni, fiecare face după cum îi dictează casca, dar propun o metodă alternativă de impresionat gagici și de măsurare a mușchilor. Curse. Lăsați cilindreea, număratul cailor putere în parcare și acceleratul în gol la semafor. Nu, vorbesc serios. Ne dăm și pe stradă, ne plimbăm cât de cât legal, ieșim la cafea, ne facem treaba, dar când vine vorba de nebunii hai s-o facem sportiv, sigur și fără să deranjăm pe nimeni. Să ne-apucăm de enduro sau de motocross, că sunt mai ieftine. În jurul Bucureștiului sunt trei circuite de motocross. În plus, ai destui munți pe care să te dai fără să te deranjeze nimeni. Sau ia-ți ceva înmatriculabil, cu anvelope enduro și dă-i gaz maxim pe câmp. Să vezi acolo distracție…

Sau ne putem apuca de viteză, că tocmai s-a deschis la Adâncata, lângă Urziceni, primul astfel de circuit din România. Ai ditamai tarlaua să-ți arăți skill-urile de Valentino Rossi fără să deranjezi pe nimeni și fără să fii în pericol de moarte la o eventuală căzătură. Partea proastă e că viteza e scumpă, dar nu e un capăt de țară o intrare pe circuit.

Cum sună? Eu spun că bine. Acolo vom vedea cum e cu cilindreea, ce înseamnă un 250 dus la limită pe arătură sau un 600 în roșu pe viraje. Și tot acolo e adevărata măsură a talentului, a bărbăției, a tupeului, a priceperii. Altfel, ești un fel de Mircea Badea care le arată pumnului tuturor și deranjează pe toată lumea, dar când intră în ring o ia pe cocoașă.

 

 

 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

1 Comment

  1. Grig spune:

    Big like.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.