VIDEO Paradă moto în anii 50. Coregrafie perfectă
07/11/2013
Caterham trece pe două roți
07/11/2013

BMW R 1200 RT 2014. Răcire cu lichid și opțiuni de drum lung

BMW R 1200 RT 2014 este echipată cu noul boxer răcit cu lichid, are mai multe moduri de mers, ASC, și multe opțiuni „de drum lung“. 

După ce a fost introdus pe vârful de lance R 1200 GS, boxerul răcit cu lichid echipează BMW R 1200 RT 2014, cea mai nouă motocicletă touring lansată de bavarezi la EICMA.

Alte modele lansate la EICMA 2013:

BMW S 1000 R

Honda VFR 800

MV Agusta Turismo Veloce 800

Este vorba despre propulsorul de 1170 cmc, răcit cu lichid/aer, capabil de 125 CP la 7.750 rpm și un cuplu de 125 Nm la 6.500 rpm. Motorul este derivat din cel de pe modelul R 1200 GS 2013, dar în cazul lui RT, masele centrifuge atât ale arborelui cotit cât și ale alternatorul au crescut, iar acest lucru ajută ca motorul să funcționeze mai lin.

BMW R 1200 RT 2014 este echipat standard cu două moduri de mers, Rain și Road, precum și cu ASC (Automatic Stability Control). Opțional se poate alege modul de mers Pro ce include și modul Dynamic. Acesta din urmă oferă funcția Hill Start Control ce ajută motociclistul când oprește sau pornește R 1200 RT-ul în pantă.

BMW R 1200 RT 10

Lista de opționale mai cuprinde și sistemul Gear Shift Assistant Pro, care permite selectarea ascendentă și descendentă a treptelor fără utilizarea ambreiajului și fără nevoia de accelerație atâta timp cât turația motorului este adecvată pentru mers. BMW R 1200 RT are un cadru nou ce îi oferă motocicletei mai multă stabilitate, iar  opțional, se poate alege suspensia semi-activă BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment). Aceasta adaptează amortizarea suspensiei în funcție de condițiile de drum pentru un plus de confort și siguranță.

BMW R 1200 RT folosește tradiționalele suspensii cu telelever și paralever, iar frânele sunt alcătuite din două discuri de 320 mm și etriere radiale Brembo cu patru pistonașe pe față și un disc de 276 mm și un etrier flotant cu două pistonașe pe spate. Șaua are o înălțime reglabilă între 805 – 825 mm, iar greutatea la plin este de 274 kg (cu rezervorul de 25 de litri plin).

Fișă tehnică BMW R 1200 RT:

Motor: 1170 cmc, doi cilindri boxer, răcit cu lichid/aer
Putere: 125 CP (92 kW) la 7.750 rpm
Cuplu: 125 Nm la 6.500 rpm
Capacitate rezervor: 25 litri
Consum carburant: 3,9 l/100km (90 km/h constant), 5,3 (120 km/h constant)
Transmisie: cardan, 6 trepte
Ampatament: 1.485 mm
Înălțime șa: 805 – 825 mm
Greutate cu plinuri făcute: 274 kg
Anvelope: față – 120/70 ZR 17
Spate – 180/55 ZR 17

 



Cosmin Voicu
Cosmin Voicu
Îmi plac motocicletele de când eram mic și mă uitam împreună cu tatăl meu la MotoGP și la WSBK. Îmi aduc aminte de cursele cu Doohan și mai târziu de Rossi când alerga la 125 și la 250. Și de Fogarty și Haga la Superbike.

3 Comments

  1. Emil spune:

    Trebuie indreptata o mica eroare: Transmisia este prin ax cardanic.

  2. […] R 1200 RT 2014, BMW a adus răcire cu lichid la boxer și tot felul de opțiuni pentru drum lung. Pe lângă […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.