BMW F850GS (sau cel puțin așa credem că se va numi, având în vedere tradiția BMW – unii i-au mai zis și F900) iese la lumină. Au apărut primele fotografii-spion cu noua motocicletă adventure de clasă medie. După ce le-am studiat puțin, am observat schimbări majore față de platforma actuală. Să le luăm pe rând.
Sursa foto: morebikes.co.uk
Când va fi lansat?
Judecând după stadiul în care se află motocicleta din fotografii – adică într-o formă foarte avansată, gata de teste (observați cablurile) – probabil la toamnă, la salonul EICMA – Milano, urmând să fie pus în vânzare din 2018.
Rival pentru Africa Twin
Până acum, noua Africa Twin ocupa un loc aparte în piața adventure. Era undeva între F800GS/Tiger 800 XCX și R1200GS/ KTM 1290 Adventure. Dar iată că modelele aflate până acum în zona de mijloc vin în forme noi, cu motoare mai puternice și tehnologii avansate, rămânând totuși mai simple ca navele-amiral. Astfel, vom vedea o bătălie interesantă între F850GS, KTM 1090 Adventure R și Honda Africa Twin.
Rezervorul se mută în față
Probabil cel mai important detaliu. La fel ca la majoritatea motocicletelor, rezervorul noului F850 va trece în față, iar formele ne duc cu gândul la R1200GS. Probabil că va avea un volum de 20 de litri. La modelul actual se află sub șa oferind o motocicletă foarte bine-echilibrată.
Evacuarea se mută în dreapta, transmisia în stânga
Până acum, F800GS venea cu un altfel de aranjament față de restul pieței. Se pare că pentru noul F800GS vor miza pe o arhitectură convențională.
GPS Ready
Pe manșonul stâng observăm acea rotiță, comună deja la toate BMW-urile de touring. Este un jog ce controlează GPS-ul.
Far LED
Mai putem observa un far nou, cu LED, ce păstrează însă o formă asimetrică – totuși mai puțin pronunțată ca la modelele actuale. Lampa spate a fost, de asemenea, schimbată, la fel și semnalizările.
Bord nou
Putem observa un bord pe jumătate analog pe jumătate digital, ce seamnănă foarte mult cu ce avem pe R1200R.
Cutii Vario
În fotografii apar și cutiile de plastic vario, ce vor putea fi montate direct, fără cadru de aluminiu. În mod sigur va exista și o opțiune ce va include cutii de aluminiu, puse pe cadru clasic.
Anvelope Tubeless
Din fotografii mai remarcăm și anvelopele de stradă – Michelin Anakee III – montate pe jante pregătite pentru o anvelopă tubeless. Observăm că spițele sunt orientate către exterior, iar jantele seamănă foarte mult cu cele de la R1200GS Adventure. Practic, e aceeași construcție, doar că dimensiunile vor fi diferite. Fața rămâne de 21.
Ride by Wire
Credem că noul F850GS va avea accelerație ride by wire și moduri de mers. Observăm pe manșonul din stânga comenzile pentru cruise control.