EICMA 2015 – Moto Guzzi V9 își arată profilul
13/11/2015
550 Khanate Ride – Episodul 03 – „Charyn Sunrise“
14/11/2015

BMW C 650 Sport. Prim-contact

Cât de sport poate fi un scuter? Ei bine, suficient cât să lase în urmă mașinile și chiar câteva motociclete. Iar dacă sportivitatea vine la pachet cu confortul, cu atât mai bine. Am testat noul BMW C 650 Sport pe o distanță de 100 de km în Valencia și împrejurimi. Iată ce impresie mi-a lăsat.

Într-un weekend de octombrie am participat la lansarea internațională de presă a maxi-scuterelor BMW. Noile C 650 Sport și C 650 GT ne așteptau să le scoatem la o plimbare pe șoselele virajate din jurul orașului Valencia. Într-un text publicat anterior îți povesteam cum m-am simțit cu C 650 GT, pe care l-am testat în prima parte a zilei. Ei bine, după o pauză de prânz pe malul mării și un espresso, m-am urcat pe C 650 Sport.

Foto: Arnold Debus

Diferența dintre cele două scutere pare foarte mică: Sport-ul e mai ușor cu 10 kg, GT-ul oferă mai mult spațiu, Sport-ul e mai… sportiv, mai subțire în siluetă și mai agil. Așadar, modelul Sport este mai scurt, mai ușor, mai compact și ajunge de la 0 la 100 km/h cu 0,4s mai repede (7,1 secunde) față de GT.

bmw c 650 sport (2)

BMW C 650 Sport (stânga) vs. BMW C 650 GT, în Valencia

Desigur, ar mai fi vorba de niște opționale, dar nimic altceva. Același motor, aceleași suspensii și, totuși, un comportament mult diferit.

Imediat ce m-am urcat pe C 650 Sport am simțit diferența și am început să zâmbesc. Nu mai eram pe o canapea cu roți, ci pe ceva care chiar aduce a scuter. În varianta sport, C 650 este mult mai vioi, mai ușor  de controlat și mai rapid.

În oraș

Evident, este peste fratele mai mare – C 650 GT. Pentru că are alte dimensiuni care-i dau o manevrabilitate mai bună. Chiar dacă, pe hârtie, este cu doar 10 kg mai ușor, în realitate se simte mult mai agil. Dacă la C 650 GT aveam ceva dubii, sunt sigur că C 650 Sport este o variantă bună pentru oraș. Având în vedere experiența cu GT-ul, pe Sport m-am simțit ca pe un maxi-scuter japonez de 300 cmc, doar că aveam sub mine mai multă putere. Dimensiunile rămân în zona unei motociclete, dar raza de întoarcere, poziția, faptul că nu trebuie să schimbi viteze toată ziua fac din C 650 Sport un utilaj cu care te deplasezi prin oraș mai bine decât cu o motocicletă.

BMW C 650 Sport

BMW C 650 Sport

Pe drumuri virajate

Dacă-n prima parte a zilei a fost ploaie, după prânz a venit soarele, așadar am prins drumuri uscate. Iar ghidul nostru spaniol avea poftă de mers. La fel și noi. Astfel, pe când urcam un deal, mi-am dat seama că merg în același ritm pe care l-aș avea și cu motocicleta. Nu exagerez deloc. Desigur, poziția rămâne dubioasă pentru înclinarea pe viraje, dar roata-spate de 160 oferă un echilibru bun între capacitatea de tracțiune și manevrabilitate.

bmw c 650 sport (6)

Mergeam în ritm de motocicletă

Motorul cu doi cilindri în linie de 60 cp este mai mult decât suficient ca să-ți dea o experiență plăcută și chiar sportivă pentru un asemenea vehicul. „Se-nfige bine“, cum ar zice băieții de la mine din Colentina.

Accelerația, frânele, suspensia, motorul, sunetul, toate sunt cum trebuie, mult peste ce-am crede la prima vedere despre un scuter.

Pe autostradă

Spre deosebire de C 650 GT, parbrizul nu mai e reglabil electric, nu se mai ridică la fel de sus și dă turbulențe la viteze de autostradă. Sistemul de reglaj pe înălțime mi se pare puțin anevoios și aș fi preferat o soluție mai simplă, similară celei folosite la R 1200 GS. Reglajul se face de pe loc, cu ambele mâini.

bmw c 650 sport (5)

Parbrizul era ridicat la maximum. Te protejează de vânt, dar pe autostradă simți ceva turbulențe

Astfel, la capitolul confort pierde câteva puncte în comparație cu C 650 GT, dar e și normal. Dinamica rămâne foarte bună și pe autostradă. Scuterul rămâne stabil la viteze și aș îndrăzni să spun că poate sta cum trebuie pe asfalt la viteze mult prea mari pentru oricine ține la carnetul lui. Dar eu trebuie să dau exemplu de cumpătare, așadar nu aș putea spune că am atins viteza maximă cu el. Apropo, acul se oprește la 180 de km/h. Potrivit producătorului. Care are dreptate.

Confort, spații de depozitare

Nu mai are același statut de canapea ca 650 GT, dar rămâne foarte confortabil. Volumul sub șa rămâne suficient pentru două căști, dar acum e mai cu dichis. Ca să intre două căști, trebuie să extinzi spațiul de sub locul pasagerei, iar asta se poate întâmpla doar când motocicleta staționează.

BMW C 650 Sport

Ca să încapă două căști, spațiul de depozitare trebuie extins

Mai ai două spații de depozitare în carenă. Iar aici se întâmplă ceva foarte ciudat. Când blochezi ghidonul, se încuie doar unul dintre ele, iar celălalt rămâne descuiat. Nu știu care-i explicația, dar dacă vrei să-ți lași ceva de preț în scuter, fii sigur că-l pui în buzunarul din stânga.

Design, finisaje

La fel ca și-n cazul GT-ului, C 650 Sport este un scuter premium, frumos desenat și construit din materiale de calitate. Ochiul meu de soacră a sesizat, totuși, o scăpare: când întorci ghidonul stânga-dreapta se vede o gaură la îmbinarea cu carenajul. Și, desigur, acel reflectorizat oribil de pe aripa față, obligatoriu prin lege, dar de o urâțenie evidentă.

BMW C 650 Sport

Nu lipsesc opțiunile de confort. Șa încălzită pentru pilot și pasager.

În afară de aceste două elemente, niciun reproș.

Preț și concurență

În dotarea de bază, C 650 GT costă 11.300 euro. Cu opțiuni, 12.280. Nu este un secret către cine țintește BMW C 650 Sport. Yamaha T-Max, cel mai greu nume când vine vorba de maxi-scutere sportive și un vehicul ce stârnește pasiuni în țări cu apetit dezvoltat pentru maxi-scutere – Italia, de exemplu. T-Max-ul costă 11.250 de euro.

BMW C 650 Sport

Evacuarea modulează plăcut sunetul motorului

Ce mi-a plăcut:

  • Dinamică: motor, frâne, manevrabilitate
  • Sunet
  • Confort
  • Dotări

Ce nu mi-a plăcut:

  • Sistemul de reglare a parbrizului
  • Deși are centrul de greutate coborât și pare ușor, tot aș fi vrut să văd pe fișa tehnică mai puțin de 250 de kg.

Nu pot puncta negativ C 650 Sport din punct de vedere al prețului pentru că se aliniază la standardul pieței. Consumul anunțat de producător este 4,6 litri/100 km.

Concluzie

După ce am tras linie la finalul zilei, C 650 Sport mi-a lăsat o impresie tare bună. Dacă vrei să te deplasezi pe două roți și ai nevoie de o mașinărie pentru mersul zilnic la birou și ture ocazionale cu pasagera în afara orașului (și nu vrei motocicletă), e o variantă pe trebuie s-o iei un calcul. Este comod, sportiv și sigur. Merge bine și în oraș și până la Sinaia. Este scump pentru consumatorul de motociclism obișnuit, dar cam atât costă astfel de mașinării. Nu-ți rămâne decât să-l testezi singur ca să vezi dacă ți se potrivește. Maxi-scuterele C 650 Sport și C 650 GT vor ajunge în primăvară la dealerii BMW Motorrad din România.

BMW C 650 Sport

BMW C 650 Sport în portul din Valencia

 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

1 Comment

  1. […] fost la test cu Cristi de la PeMotoare, am făcut schimb de impresii și ne-am cam dat seama că gândim la […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.