Yamaha VMax rămâne acea motocicletă musculoasă, impunătoare și mereu la modă, indiferent de direcția în care evoluează motociclismul. Iar acum vine într-o ediție specială.
Nu sunt prea multe de povestit, pentru că, în esență, e aceeași motocicletă pentru băieți răi și brațe puternice. Ediția carbon marchează 30 de ani la apariția primului VMax, în 1985. Are rezervorul acoperit cu fibră de carbon, iar din același material e construită aripa față și alte câteva elemente de caroserie.
Pentru un caracter și mai impunător, Yamaha VMax Carbon are evacuare Akrapovic, care ar trebui să moduleze încântător sunetul celor patru cilindri în V.
Pe lângă varianta Carbon, Yamaha a mai lansat o ediție „matt grey“ a VMax-ului.
Cum spuneam, nu sunt prea multe de povestit, pentru că restul detaliilor le cunoști: motor V4 de 1.679 cmc care dezvoltă 200 cp, inconfundabilele prize de aer, transmisia pe cardan, toate sunt acolo.
Ca să facem, totuși, o scurtă recapitulare tehnică, motorul VMax-ului dezvoltă un cuplu de 166,8 Nm la 6.500 rpm, mai mare ca al multor mașini mici, iar cutia de viteze are cinci trepte. Discurile de frână au un diametru de 320 mm (față) și 298 mm (spate), iar roata spate are o lățime de 200 mm. Chiar dacă are câteva elemente de carbon, masa totală rămâne de 310 kg, iar rezervorul ține 15 litri de carburant.
Nu știm, încă, prețul pentru România, dar în Anglia va costa 18.748 de lire (puțin peste 25.000 de euro), iar varianta gri mat – 15,749 de lire (aprox 21.000 de euro).