Bariloche și cele Șapte Lacuri. Cel mai frumos apus | Go South – The Patagonia Ride 4
29/01/2020
BMW F900XR – Prima Tură. Test de prim contact
04/02/2020

Vanzari moto 2019 în România – 2019. Cum arată piața, cine domină și de ce

BMW rămâne liderul pieței din România, marcând al optulea an consecutiv cu cele mai multe livrări și înmatriculări, iar Honda vine puternic din urmă. Kawasaki, Yamaha și KTM raportează, de asemenea, cifre bune. 

Inmatriculari peste 50 cmc 2019

BMW – 366
Honda – 330
Yamaha – 287
Kawasaki – 228
KTM – 219
Piaggio – 144
Suzuki – 101
Harley-Davidson – 81
Husqvarna – 56
Ducati – 40
Triumph – 39
Moto Guzzi – 16
Indian – 22
Aprilia – 13

Livrari motociclete si scutere, peste 50 cmc, 2019

BMW – 405
Yamaha – 309
Honda – 266
Kawasaki – 257
KTM – 198
Suzuki – 120
Harley-Davidson – 75
Ducati – 36

Sursa datelor privind inmatricularile – DRPCIV. Sursa datelor privind livrarile – buletin APIA. Datele APIA sunt declarate de fiecare importator in parte. Diferentele dintre livrari si inmatriculari apar din mai multe cauze: importuri gri (Honda ar fi cel mai bun exemplu – pe lângă motocicletele vândute de importatorul oficial, pe piață ajung și alte motoare), motociclete neinmatriculabile, dar coroborarea datelor ne dă o imagine destul de clară asupra pieței moto. 

Chiar dacă este în continuare nesemnificativă comparativ cu ceea ce se întâmplă în Europa, piața moto din România a crescut puternic în acest an și toți vânzătorii au obținut cifre mai bune decât în anii precedenți și mult mai bune față de 2013-2015. Căutând prin arhivă, am găsit datele din 2013. 

Top 10 motociclete de stradă 2013

1. BMW – 104
2. Kawasaki – 59
3. Honda – 39
4. Harley-Davidson – 31
5. Suzuki – 31
6. Yamaha – 21
7. Aprilia – 12
8. Ducati – 10
9. Derbi – 3
10. Husqvarna – 1

Cam așa arată evoluția de la 2013 la 2019, iar felul în care s-au mișcat lucrurile ține mult de situația economică, de percepția asupra traficului, dar și de munca depusă (sau nu) de importatorii moto. Pentru că rezultatele de astăzi nu sunt deloc întâmplătoare. Iată câteva exemple. 

BMW – cu 405 motociclete livrate și 366 înmatriculate, BMW domină, de opt ani, piața din România. O rețea de dealeri deja pusă la punct, programe de finanțare, un efort de marketing și comunicare consecvent de-a lungul timpului – cei de la BMW culeg roadele. Efortul le este simplificat de modelul-locomotivă, R1250GS – o motocicletă care se vinde ca pâinea caldă. Situația din România este similară cu cea de pe plan global, unde vânzările au crescut pentru al nouălea an consecutiv: 175.000 de unități vândute, dintre care  59.000 au fost GS-uri de clasă mare. 

Honda – după o absență de pe piața din România, Honda a revenit puternic, cu o atitudine coerentă privind importurile și comunicarea cu presa și cu clienții. Cu un deler puternic în București – MotorTeam, cu modele noi și o gamă foarte largă, Honda a început să arate din ce în ce mai bine. Spre deosebire de BMW, nu putem vorbi despre un model-locomotivă, ci despre o gamă cu modele de succes mai ales în clasa motocicletelor accesibile. Cu alte cuvinte, dacă BMW vinde în special motociclete de 20.000 de euro, Honda vinde mai ales motoare care costă sub 10.000 de euro: Rebel, seria CB500, seria NC750, etc. Desigur, este notabil și succesul Africa Twin. Astfel, Honda înregistrează o creștere foarte importantă – aproape 100%. Cu alte cuvinte, Honda și-a dublat vânzările în 2019. 

2019 CB500X

Yamaha – este un alt brand cu o ofertă foarte largă și cu o prezență puternică în București – importatorul Motodynamics și dealerul Dual Motors. De la Yamaha îți poți alege orice, de la superbike la scutere, cei de la Yamaha mizând de multă vreme pe mobilitatea urbană. Modelul Tenere 700 s-a dovedit, de asemenea, de succes și s-a vândut prin sistem de pre-comenzi.

Kawasaki – se mișcă, de asemenea, foarte bine, chiar dacă-n ultima vreme nu a venit cu modele spectaculoase – Ninja H2R nu intră în calcul, nu datorită acestui model vinde Kawasaki. Un motiv ar putea fi faptul că motocicletele Kawasaki sunt prezente în foarte multe showroom-uri. De la United Motors, importatorul Kawasaki, cu o poziție excelentă în Pipera, la ATV-Rom. De la București la Cluj (MotoMus). Totodată, mulți dintre cei care fac școala moto sunt familiarizați cu Er-6n, iar Kawasaki are o imagine de bad-boy, destul de atragatoare.

Grupul Piaggio – un alt brand care încearcă o construcție sănătoasă pe piața din România. După ce ani de zile, Piaggio a fost mai degrabă absent, importul a fost preluat de The Bike Hub, care și-a deschis porțile în martie 2018. Vânzările sunt dominate de segmentul scuterelor, cu o Vespa mereu-tânără și cu un MP3 care se conduce cu categoria B – singurul scuter de acest fel (până acum, pentru că Yamaha lansează Tricity 300). Pe de altă parte, brandurile Aprilia și Moto Guzzi nu s-au mișcat la fel de bine, dar nu este neapărat un lucru surprinzător. Aprilia are o gamă foarte restrânsă (așteptăm cu interes platforma 660), iar Moto Guzzi este un brand foarte nișat pe zona new-retro, clasice. 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

1 Comment

  1. Yo spune:

    Daca luați în calcul gama enduro cu siguranță aveți alte cifre(vândute și neînmatriculate)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.