Samarkand – GoPamir #12
06/08/2019
Buhara – Sfârșit. GoPamir #13
07/08/2019

Triumph pregătește un nou Tiger. Schimbări radicale

Triumph lucrează la o nouă motocicletă adventure de clasă medie. Având în vedere creșterea volumului motorului, ne așteptăm să fie vorba de un Tiger 900. Dar schimbările importante nu sunt neapărat aici. Noul Tiger arată complet diferit. Ba chiar, din anumite unghiuri, aduce a BMW F850GS sau a Honda Africa Twin. 

Tocmai au apărut pe net niște așa-zise fotografii-spion cu noua gamă Triumph: Daytona, un Bonneville Bobber și un nou Tiger de clasă medie. Ne vom opri la acesta din urmă, pentru că schimbă complet paradigma folosită de Triumph până acum. Avem alt cadru, altă geometrie, alte suspensii – abordarea este complet diferită. 

Modelul actual are un cadru de oțel care ține laolaltă toată motocicleta, cu scărițele pasagerului sudate pe cadru. De aici și nemulțumirile – în cazul unei căzături mai serioase, cadrul ar putea fi ușor-afectat. Noul Tiger păstrează cadrul tubular de oțel doar pentru partea din față, în timp ce-n spate are un sub-cadru care se prinde cadrul principal. 

Apoi, unghiul furcii pare să fie diferit, bascula este alta, suspensia este Showa (în loc de WP) și pare să aibă o cursă mai lungă – per total, nou Tiger vine cu o abordare mai off-road. Văzut din profil, pare un motard supra-dimensionat, iar silueta ne amintește de F850GS. 

Totodată, Triumph a renunțat la emblematicul far dublu, rotund, și vine cu o unitate mai pătrățoasă. În spatele parbrizului reglabil vedem un display nou, un TFT-tabletă care va echipa, probabil, toate modelele noi cu excepția gamei clasice. 

Motorul va avea o capacitate cilindrică mai mare pentru a îndeplini normele Euro 5 și Euro 6, fără să piardă din cuplu și putere. Rămâne de văzut ce soluție va alege Triumph pentru noul tricilindru – rivalii din categorie oferă bicilindrii cu sunet corpolent și cuplu care pleacă de jos, iar cei de la Triumph vor trebui să găsească o soluție ca să obțină un rezultat similar.

Tradițional, Triumph Tiger era motocicleta cu orientare mai degrabă stradală în clasa adventure –  poziția, dinamica, răspunsul motorului, toate erau de inspirație sport-touring. Dar cu noul Tiger lucrurile se vor schimba complet.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.