Triumph: „Motocicletele Triumph sunt motociclete de stradă. Motocicletele Triumph nu sunt potrivite pentru off-road. Triumph nu încurajează folosirea motocicletelor în off-road. Folosirea în off-road te poate duce la accidentări serioase sau chiar la moarte“.
Mesajul este un disclaimer afișat după unul din filmele de promovare pentru Triumph Tiger 800 XCX, în care sunt evidențiate capacitățile off-road ale motocicletei și în care nimeni-altul decât Bear Grylls povestește cât de tare e motocicleta pe teren accidentat.
Totul pare extrem de confuz. Triumph Tiger 800 XCX are roți spițate (21 inch față) și mod de mers dedicat folosirii în off-road, ce ajustează ABS-ul (decuplabil) și controlul tracțiunii. Iar filmul publicitar de mai jos al cărui endorser este aventurierul Bear Grylls vorbește strict despre cât de bun este XCX pentru off-road.
Așadar, ce e cu mesajul de la sfârșitul filmului (min 1:50)? Probabil că ceea ce vrea să transmită Triumph poate fi tradus astfel: în mâinile unui pilot priceput, poate face spectacol pe orice potecă din pădure. În mâinile tale rămâne doar o motocicletă de touring. Dacă n-ai aptitudini, vrei să mergi prin zone cu nisip sau condiții grele, ia-ți o capră de 250. Lucru care s-ar aplica nu doar la Triumph, ci și la multe alte motociclete „adventure“… Sau, după cum au completat câțiva dintre cititorii noștri, este o chestiune de garanție.
Filmul despre care vorbim a apărut în noiembrie. Între timp, la următoarele filme, cei de la Triumph au modificat puțin disclaimer-ul, spunând că este doar o motocicletă de stradă cu ușoare abilități off-road.
P.S. Desigur, motociclistul din primul film nu e Bear Grylls. Conform disclaimerului, motocicleta a fost condusă de un pilot profesionist. Ori Grylls este expert în altceva. Cu toate acestea, adventurierul este motociclist. Acum doi ani avea o Suzuki V-Strom 650.