T-Festival 2015: Rock și concurs de frumusețe moto. Ce se pregătește
28/04/2015
Naționalul de viteză debutează în weekend. Prima oară pe un circuit din România
29/04/2015

Test Arai RX-7 GP. Cum e casca lui Pedrosa

Arai RX-7 GP este o cască de top. Noi am testat-o doar pe stradă, dar ca să-ți oferim o imagine cât mai completă i-am cerut ajutorul unui pilot de superbike, care folosește Arai de șase ani.

Cum spuneam, Dual Motors – motociclete.com.ro – importatorul Arai în România, ne-a dat pe mână casca lui Dani Pedrosa. De fapt, ca să fiu precis, este vorba despre tema de culoare dedicată lui Colin Edwards. Dar Predosa, Nicky Hayden, Hiroshi Aoyama, Freddie Spencer, Randy Mamola sunt alte nume mari care au participat în curse cu RX-7 GP.

Nr. km: 300
Unde: oraș, autostradă, drum național
Motocicletă: BMW S 1000 RR
Temperatură: 5˚C – 18˚C
Despre RX-7GP: model racing de top

Tehnologii

Cei de la Arai sunt recunoscuți pentru căștile simple și sigure pe care le fac. Fără briz-briz-uri, fără ochelari de soare incorporați, tot R&D-ul lor se ocupă de siguranță. Arai RX-7 GP este unul dintre puținele modele care trece atât testul ECE 22-05 cât și SNELL M2010 (un test mult mai dur). Cu toate acestea, mulți impută faptul că în clasificarea Sharp obține patru stele din cinci.

Totuși, fiecare cască Arai trece prin cinci departamente separate de control al calității și există teste de penetrare, deși stadardul european nu cere asta: un con de 3 kg cade de la o înălțime de 3 metri pe cască. În timp ce carcasa e dură, căptușala are de la 3 la 5 straturi în compoziție, în funcție de zonă, pentru a prelua și disipa energia unui eventual impact. O altă măsură de siguranță este o așa-numită „curea periferică“, ce se întinde în zona frunții și are rol de ranforsare. Fiecare carcasă este construită manual, în 27 de pași, iar pentru asta este nevoie de 18 ore.

Arai RX-7GP

Am rămas foarte plăcut impresionat de felul în care se așează casca pe cap.

 

Cum se simte

Nu trebuie decât să pui mâna pe ea ca să-ți dai seama că e o cască de calitate. Construcția este solidă și arată impecabil. Iar prima impresie se confirmă când o pui pe cap. Arai RX-GP este exact așa cum ar trebui să fie o cască. Dacă ai forma capului potrivită pentru Arai, poți spune că simți perfecțiunea.

Preț

După povestea de mai sus, îți poți da seama că Arai RX-7GP este o cască de top, iar pentru asta trebuie plătit un preț. Mare. La momentul redactării acestui articol, RX-7GP costa 3.500 de lei (preț redus de la 4.658 lei). Ceea ce pare mult. Și e mult, dar nu e o excepție. AGV Pista, de exemplu, costă 1.000-1.100 de euro. Pe de altă parte, Shark Racer-R Pro Carbon costă aproape 3.000 de lei (600 de euro), cam la fel cât Shoei X-Spirit 2 (contează și tema de culoare).

E82B1200

Nu simți greutatea

Arai RX-7GP este o cască grea: măsura M are 1.560g – foarte mult dacă ne raportăm la competiție. Shark Racer-R Pro Carbon are 1250g, iar AGV Pista GP – 1275g. Dar, cu toate astea, este perfect „echilibrată“, astfel că nu simți greutatea. Prima oară când am pus-o pe cap nu citisem eticheta ce menționa gramele, așadar i-am întrebat pe cei din magazin: cât are, 1.300?

Am purtat Arai RX-7GP la realizarea filmului cu BMW S 1000 RR

 

Ventilație

Am plecat cu ea la plimbare pe la 5 dimineața, la sfârșitul lui martie. Erau vreo 5 grade afară. Și am simțit din plin cât este de ventilată: vântul îmi bătea pe la măsele chiar dacă aveam aerisirile închise. Mai pe la prânz, când am ajuns la 15-18 grade, am deschis ventilațiile și consider că aerisirile sunt destul de eficiente. Sistemul de ventilare e ușor de folosit și pare eficient. Desigur, doar un test într-o zi toridă ar demonstra asta, dar cred că Arai RX-7GP face ușor față temperaturilor.

Izolare fonică

Arai RX-7GP este o cască sport, nu una de touring, așadar nu poți avea pretenții la capitolul izolare fonică. Este zgomotoasă, dar nu la fel de zgomotoasă cum mă așteptam. Pentru standardele căștilor sport, RX-7GP se prezintă bine la acest capitol. Menționez că am rămas cu această impresie după plimbarea cu S 1000 RR, inclusiv la viteze mari (atât cât mi-a permis autostrada). Dacă se va schimba protecția la vânt, se va schimba și comportamentul (nu știu cum ar face față zgomotului produs de turbulențe), dar în poziție sport auzi vântul și nimic altceva.

Așa cum era de așteptat, la viteză se comportă exemplar: are aerodinamică bună, nu vibrează, nu te deranjează. Este un model de circuit.

Forma capului

Arai descrie RX-7GP ca fiind pentru cei care au capul intermediar oval. Casca mea de zi cu zi este o Shark Explorer și m-am înțeles foarte bine cu RX-7GP. Mi-a venit „ca turnată“, iar sentimentul pe care l-am avut a fost de confort și protecție. E foarte important să îți iei o cască care să-ți vină perfect, așadar nu cumpăra fără să probezi.

arai rx-7gp

Vizibilitate

Arai spune că a lărgit câmpul vizual cu 10 mm la RX-7GP și da, poți vedea ce te interesează, dar nu pot spune că am fost impresionat de câmpul vizual. Nici nu m-a deranjat, desigur. Viziera este de calitate, îți oferă vizibilitate foarte bună, iar pinlock-ul vine în cutie. Totuși, pinlock-ul nu a fost montat pe modelul de test, așadar viziera s-a aburit foarte repede.

E82B1197

Părerea expertului. Barda Gal: Punct forte – felul în care stă pe cap. Punct slab: elementele din plastic

Singurele impresii pe care le avem sunt după 300 de km de mers pe stradă. Chiar dacă am mers la viteze de autostradă, nu putem avea o privire de ansamblu, așadar am avut nevoie de o părere mai avizată. Barda Gal este un pilot din Israel, are 27 de ani și a început să participe la curse când avea 15. A mers în campionatul Greciei și la Romanian Superbike. Aleargă pe Ducati Panigale, iar în 2013 și 2014 s-a clasat pe locul al treilea în Romanian Superbike, după Cătălin Cazacu și Ionuț Mistode.

barda gal

Barda Gal

 

Așadar, i-am adresat lui Barda Gal câteva întrebări și am sintetizat răspunsurile lui în textul de mai jos.

„Port Arai din 2009. Căptușeala e cea mai bună posibilă: este moale, plăcută și confortabilă. Sincer, dacă ai un cap pentru Arai și încerci o astfel de cască, nu vei alege alt brand.

Da, la fel ca orice pilot am căzut cu ea. N-am simțit nimic, deci a fost de bine. Casca știe cum să disipeze energia unui impact.

Punctul forte este că odată ce am pus casca pe cap, mă simt perfect. Totul e la locul lui și mă simt sigur. Punctul slab: elementele din plastic, cu care trebuie să fii foarte sensibil.

Vizibilitate, ventilație calitatea construcției, confort: I-aș da nota 8,9. Singura problemă pentru mine este că RX-7GP e o cască sensibilă. Anumite componente, printre care prizele de aer, se pot strica dacă nu ești atent și apeși prea tare pe ele.

Dacă importatorul este ok și are componente de rezervă, e cea mai bună cască pentru curse și mers sportiv.“

Așadar, plusuri: felul în care stă pe cap, siguranța. Minusuri: elementele din plastic, prețul.

Găsiți Arai RX-7GP în magazinul Dual Motors din Pipera și pe motociclete.com.ro

 

 

 

 

 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.