Buell Lightning S1 dus la extrem de Franz Garage
23/09/2013
VIDEO Beat și bleg pe motor? În cel mai bun caz, te faci de râs
23/09/2013

Suzuki V-Strom 1000 2014. Primele informații și fotografii oficiale

Suzuki V-Strom 1000 2014 a fost prezentată la cursa de 24 de ore de la Le Mans. Noul V-Strom arată exact ca prototipul prezentat anul trecut și principala îmbunătățire față de modelul anterior ar trebui să fie comportamentul mai bun al motorului și controlul tracțiunii.

Ca să fie în rând cu lumea bună, Suzuki a montat pe V-Strom 1000 ABS și controlul tracțiunii, primul sistem de acest fel pus pe o motocicletă Suzuki. Ca la orice tehnologie asemănătoare, electronicele monitorizează roțile și ajustează puterea motorului în funcție de aderență. Ai la dispoziție două moduri de mers, în funcție de sensibilitate. Primul mod este pentru un mers sportiv, în condiții cu aderență bună, iar cel de-al doilea le permite electronicelor să intervină la cea mai mică tendință de derapaj. Totodată, sistemul de control al tracțiunii poate fi oprit.

DL1000A_action_012

Motorul de pe noua Suzuki V-Strom 1000 este un V2 la 90 de grade, cu o capacitate ușor crescută la 1037 cc (vechiul motor avea 996 cc). Față de modelul precedent, toate componentele au fost regândite, spun japonezii. Cei de la Suzuki mai afirmă că noul motor este mai puternic și mult mai ușor de controlat la turații mici și medii, unde este folosit în cea mai mare parte a timpului. Componentele sunt mai ușoare și oferă o eficiență de ardere mai mare. Iar asta, spune Suzuki, se reflectă în putere, cuplu și într-un consum mediu de 4,8 l/100 km.

DL1000A_action_010

Noul motor dezvoltă 100 de cai putere la 8.000 rpm, cu patru cai putere mai mult față de motorul de pe vechiul V-Strom. Astfel, noul aventurier de la Suzuki are mușchii mai mici față de competiție. De ce așa puțini cai? „100 de cai putere sunt mai mult decât suficienți pentru mersul de zi cu zi. Diferența este făcută de cuplul la turații mici și medii“, spun japonezii.

Totodată, noua Suzuki V-Strom 1000 este cu opt kg mai ușoară față de modelul precedent, cântărind 228 de kg cu plinurile făcute. Cât despre design, japonezii spun că s-au inspirat din modelul DR-Z care a concurat la Dakar în 1988.

Cutia cu șase trepte a fost, de asemenea, regândită, iar sistemul Suzuki Clutch Assist System ar trebui să te-ajute să schimbi mai ușor. Pe deasupra, cea de-a șasea treaptă este mai lungă.

Pe față are o roată de 19 inch, iar pe spate de 17 și vine echipată cu cauciucuri Bridgestone. Datorită unei bascule mai lungi, ampatamentul a crescut la 1.555 mm (+20mm), ceea ce ar trebui să-i asigure o stabilitate mai bună la viteze mari.

Displayul îți indică treapta de viteză, consumul mediu și instant, autonomia, temperatura și alte informații utile, iar parbrizul este ajustabil.

Deocamdată n-a fost anunțat prețul, dar în Franța va costa între 12.000 și 13.000 de euro.

Foto: Suzuki



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

6 Comments

  1. […] au fost prezentate odată cu aventurierul Suzuki V-Strom, la cursa de 24 de ore de la Le Mans. Noile Suzuki Burgman, fabricate în Tailanda, sunt propulsate […]

  2. […] a început să prezinte modele noi. După noul V-Strom 1000 și scuterul Burgman 200, acum a venit rândul lui Suzuki Recursion. Această motocicletă este un […]

  3. […] altfel, prima motocicletă Suzuki cu un sistem de control al tracțiunii este noua V-Strom 1000, prezentată […]

  4. […] fi implementat conceptul în rândul motocicletelor de serie. Dar, având în vedere că varianta V-Strom 2014 este aproape identică cu versiunea concept, putem fi destul de […]

  5. Liviu spune:

    M-am urcat pe modelul nou de V-strom, dar calitatea finisajelor mi s-a parut indoielnica. Arata bine, dar par a fi facute dintr-un plastic ieftin, plus saua este realizata dintr-un textil, au renuntat la folosirea pielii sintetice.
    Eu am XL700 de la Honda si nu l-as schimba cu V-strom-ul de 1000. Sorry !

  6. […] se numără importatorii Kawasaki, Suzuki, Triumph și Ducati, care au lansat modele precum Z1000, V-Strom 1000, Thunderbird LT sau Monster […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.