Motocross Cup: Etapa III, reprogramată pentru 29 iunie, la Timișoara
12/06/2013
Voltaj înalt la Isle of Man. O tură pe electrica lui McGuiness VIDEO
13/06/2013

Noile norme au intrat în vigoare. Cum se va da examenul moto

Este oficial. Viitorii motocicliști vor da examen în trafic, cu instructorul pe post de pasager și cu polițistul în cască. Dacă vrei categoria A, va trebui să te descurci pe o motocicletă de minim 600 cc, care să cântărească cel puțin 180 de kg.

Noul regulament de examinare presupune mai multe prevederi, printre care se numără examinarea în trafic. La susținerea probei de pe traseu, candidatul va trebui să-l poarte pe instructor pe locul pasagerului, se arată în noile norme.  Acestea au fost publicate marți, în Monitorul Oficial, potrivit site-ului motoincepatori.ro

Totodată, se schimbă și motocicletele de examen, în funcție de categoria permisului. Așadar, vom avea următoarele tipuri de motociclete:

– Categoria A1 – min. 120 cc, max 11 kw
– Categoria A2 – min. 400 cc, min. 20 kw, max 35 kw
– Categoria A – min. 600 cc, min. 50 kw, min. 180 de kg.

Potrivit legii, la toate categoriile de motociclete se acceptă o toleranță în minus de cel mult 5 cc.

La susținerea probei din trafic, viitorul motociclist va conduce cu instructorul ca pasager și va primi indicații de la examinator în cască. Examinatorul se va afla într-o mașină aparținând școlii moto, condusă de un angajat din cadrul acesteia.

Așadar, costurile examinării vor crește destul de mult, dublându-se în unele cazuri.

Normele mai arată că, în cazul intervenției instructorului pentru evitarea unui pericol în timpul examinării, candidatul va fi respins.

În cazul categoriilor A1, A2 și A, polițistul va verifica plecarea și oprirea în trafic, abordarea virajelor, traversarea intersecțiilor, schimbarea direcției și a benzilor de circulație, depășirea obstacolelor sau a altor vehicule, respectarea regulilor de circulație, urcarea rampelor, coborârea pantelor, dar și măsurile de siguranță înainte de coborârea de pe autovehicule.

Cei care vor să ia categoria AM vor susține proba teoretică și examen în poligon. Nu vor susține proba teoretică cei care vor face dovada absolvirii cursului de legislație înainte de 19 ianuarie 2013.

Foto: www.yamaha-moto.fr

 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

9 Comments

  1. edy spune:

    F prost gandit ptr că dc va fii o fata care vrea un virago 535 şi ea are undeva la 60kg cred că nu poate duce un instructor umflat de minim 100kg. …..aberant

  2. […] Start la examenele moto dup? noile norme | Pe Motoare – Motociclete, teste, ?tiri, interviuri . Daca se considera reclama rog un moderator sa stearga. […]

  3. Stefan spune:

    Dar de la ce varsta este posibil sa dai de A ? Si daca exista vreo posibilitate prin care sa dai mai repede A-ul .

  4. gigel del la scularie spune:

    Mai putini teribilisti morti pe sosele care nu is in stare sa struneasca mobra, alinuto daca ai 47 de kile ia un cbr de 125 ce cauti tu la 150+ kile , vrei sa mori dac cade pe tine? Pe bune ma astia de comentati aveti ceva in cap, sunteti motociclisti sau vorbiti sa va aflati in treaba??? Uitativa la alte tari ce inseamna un examen moto ca am impresia ca minim 20 la suta din aia de au A nu il iau :))))))))Pana acum nu se invata nimic la scoala ieseai cu coliva si lumanarea in mana asta e adevarul

    • Jerry_McRie spune:

      da mai putini pe sosele care nu-s in stare sa struneasca masina pe cand?
      pe cand o sa fie intrebat careva ce cc are caruta?
      asta este discriminare clara din partea majoritatii conserviste impotriva celor pe 2 roti care sunt priviti cu ochi extrem de critic de o majoritate care nu este deloc mai rasarita…

      sunt de acord cu un examen mai dur.
      nu sunt de acord cu discriminarea insa. soferii auto sunt ok, motociclistii sunt automat teribilisti. ce-l doare pe gigel din tancul lui pe 4 roti ca moare nustiu ce motociclist? astea sunt praf in och, hai hai…

      • ViRuS spune:

        De acord cu ce zice Jerry … hai sa fim seriosi, in cate accidente in care au fost implicate moto + masina a fost de vina motociclistul si in cate a fost de vina soferul autovehicolului? Da-o dracu de treaba … hai sa lasam motociclistii „pietoni” ca sa aiba mai mult loc teribilistii pe 4 roti (care sunt de N ori mai multi decat motociclistii).
        N-am vazut sa se schimbe nimic la categoria B … in schimb pt cat. A s-au facut schimbari drastice ca sa invete viitorul MOTOCICLIST cum sa se „fereasca” de Ghitza care-si muta conserva de pe o banda pe alta fara sa semnalizeze, care iese dintr-o parcare fara sa se asigure, care NU cedeaza trecerea ca deh … el e in conserva si ala care are prioritate este pe 2 roti, s.a.m.d.
        Tara de cacao cu legi de cacao !!!

  5. moto spune:

    bai fratilor dar eu de ex, vreau sa merg singur pe motor…chiar nu vreau si nu am sa iau pasager!!!instructorul in spate pe timpul examenului e cea mai prost gandita lege!!!sunt de acord sa dau si orasul, dar singur pe motor, primind indicatii in casca.As vrea sa vb urat despre cei care au aprobat asa ceva dar stiu ca nu am sa schimb nimic…

  6. catalin spune:

    Buna seara ! Am si eu o mica nedumerire … se poate conduce o motocicleta care are mai mult de 35 kw ,dar nu depaseste raportu putere/greutate de 0,2 cu categoria A2 ? Am inteles ca daca motocicleta are peste 35 kw, dar raportu putere /greutate ( kw/kg) nu depaseste 0,2 se poate conduce cu A2 , de exemplu : motocicleta ar avea 58,7kw si o masa de 208 kg , impartind 58,7la 208 rezulta 0,28 deci nu depaseste … Va rog ajutati-ma cu o explicatie buna , nu sunt motociclist am 19 ani si as vrea sa aplic pt categoria A2 fiind pasionat de motociclete de mic , astfel as dori sa stiu ce pot conduce cu categoria A2 , daca varianta sustinuta de mine e buna …. un sfat , o sugestie , va rog . Va multumesc !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.