Eicma 2016: Suzuki V-Strom 250 – miniadventure cu o autonomie de peste 500km
10/11/2016
KTM a prezentat primul doi în linie. Cum e gândit Duke-ul de mâine
16/11/2016

Noile motociclete adventure de clasă mică. Cine sunt și ce vor de la noi

Kawasaki Versys-X 300, BMW G310 GS, Honda CRF 250 Rally, Suzuki V-Strom 250. Patru nume noi care au creat o nouă clasă de motociclete – small adventure. Cum trebuie să înțelegem această nouă gamă. 

Timp de două zile, am filmat aproape toate noutățile apărute în această toamnă (27 de filme, în total – pe care le poți vedea aici). Dincolo de noile motoare super-tehnologizate, dincolo de SuperDuke, Superleggera și BMW Bagger, marea știre de la Milano e că a apărut o nouă clasă de motociclete – adventure, clasa mică.

Motocicletele adventure de clasă mică împrumută motoarele și platformele nakedurilor/sportivelor prezentate deja anii trecuți, cum ar fi Ninja 300, Honda CRF 250, BMW G310R. Designul este inspirat de la modelele mari, dar totul a fost adaptat într-o formulă low cost.

Aceste motociclete au două ținte foarte clare, dar diferite, Europa și Asia: în Europa sunt prezentate ca “motociclete prietenoase, pentru începători, de regulă posesori de A2”, în timp ce pentru piața Asiatică sunt date ca modele de top.

Adevărul e că aceste modele au fost construite în special pentru Asia și țările cu economii emergente, iar dacă tot le-au construit, marii producători le-au pus ABS-ul obligatoriu și le-au adus în Europa. Ar trebui să fie cumpărate de tinerii posesori de A2 și să acționeze ca un cârlig prin care brandurile agață potențialii clienți care, după o scurtă experiență A2, ar trece la o motocicletă de clasă mare.

Având în vedere funcția de “cârlig” și calitatea fabricației inferioară, sunt niște motociclete ce nu vor avea o viață prea lungă.

Le vom analiza pe fiecare în parte în rândurile de mai jos. Cu tot cu film de prezentare.

Kawasaki Versys-X 300

Ce n-a făcut la clasa mare, a pus pe clasa 300 cmc. Kawasaki Versys-X 300 are, spre deosebire de frații mai mari, roți cu spițe și o față de 19 inch. N-avem încă toate datele tehnice, dar Kawasaki a anunțat un rezervor de 17 litri – suficient de mare ca să ofere o autonomie bună, având în vedere că vorbim despre un motor de 300 cmc.

Nu știm masa motocicletei și datele tehnice ale motorului. Probabil că bicilindrul de 300 cmc a fost setat astfel încât să dezvolte un cuplu mai bun în turații mici, spre deosebire de sportiva Ninja 300, ce folosește același motor.

Este cea mai off-road motocicletă din gama Versys și o văd potrivită pentru călătorii lungi, chiar și în zone fără asfalt. Dar nu e un off-roader veritabil – șaua, plasticele expuse, evacuarea, furca – toate par potrvite pentru un uz preponderent stradal.

Honda CRF 250 Rally

Honda CRF 250 Rally este un CRF 250L cu carene inspirate din rally-raid și colori HRC. Pare o variantă de încredere în această clasă când vine vorba de off-road. Are 157 de kg cu plinurile făcute, rezervor de 10 litri, iar furca upside-down de 43 mm pare să fie astfel gândită încât să te poți distra în afara asfaltului.

Arată cel mai “off-road” dintre toate, dar nu pare la fel de confortabilă când vine vorba de călătorii lungi: carenajul este mai compact, iar șaua este una mai degrabă de enduro.

BMW G310 GS

Cu 170 de kg gata de drum (rezervor de 11 litri) și un motor de 313 cmc, capabil de 34 cp, BMW G 310GS pare gata să te ducă la un preț redus, în cele mai îndepărtate locuri. Are aceleași linii de design ca R1200GS, dar dacă te uiți, pe rând, la cele două motociclete observi că nivelul finisajelor lasă de dorit în cazul micului GS. De notat că este fabricat în India. Pe de altă parte, ar trebui să fie  de 4 ori mai ieftin ca un R1200GS cu opțiuni.

Suzuki V-Strom 250

La fel ca V-Strom 1000, noul 250 se adresează celor care vor drumuri lungi, mai degrabă pe asfalt. Vine cu roți de aliaj, în dimensiuni de stradă, și cu un rezervor generos – 17 litri. La consumul unui motor de 250 cmc, ai putea face până la 500 de km cu un plin, afirmă Suzuki. Liniile generale și tema de culori vin de la V-Strom 1000, doar farul ce seamănă cu un hublou este ceva nou. La o privire atentă, observi că și aici finisajele lasă de dorit.

Motocicletele ar trebui să ajungă în showroom-uri anul viitor și este o chestiune de timp până ce restul producătorilor vor debuta în această clasă: probabil că nu mai târziu de anul viitor vom vedea un KTM 390 Adventure și un Tenere de 300 cmc.

Chiar dacă sunt susținute de legislație – categoria A2 – și vor avea un preț redus, rămâne de văzut ce succes vor avea aceste motociclete pe piața din Europa. Dar la cifrele pe care le vor înregistra în țările din Asia, nu cred că mai contează…



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.