Motociclete și scuterele vor avea acces în centrul Bucureștiului fără să plătească taxa de poluare impusă de Primăria Capitalei de la 01 ianuarie 2020. Modificarea apare în ultima formă a proiectului de hotărâre ce urmează să fie votat zilele următoare.
În primele forme, deși gândită pentru mașini, proiectul de lege nu făcea o distincție între acestea și motociclete, astfel posesorii de vehicule pe două roți riscau să intre în aceeași oală cu zecile de mii de mașini ce traversează zilnic centrul Bucureștiului. Modificarea vine în urma lobby-ului făcut de asociația MotoADN, care a depus un amendament la Primărie și a participat la dezbateri.
Ideea de a include motocicletele și scuterele pe lista celor care trebuie să plătească taxa de poluare era total nefericită din motive evidente: vehiculele pe două roți ajută la deblocarea traficului, ocupă mai puțin spațiu (pe un loc de parcare clasic pot intra patru motociclete), poluează mai puțin, iar normele de poluare sunt diferite față de mașini. Adică Euro 3 la moto nu e echivalent cu Euro 3 la mașini.
Textul integral al hotărârii, pe site-ul MotoADN. Mai jos, tarifele pentru autovehiculele care circulă în București.
2 Comments
Numai in doi timpi sa nu fie… https://www.telegraph.co.uk/news/science/science-news/10834679/Scooters-pollute-more-than-lorries.html
Nu prea mai sunt motoare in 2 timpi pe vehicule noi comercializare in UE… Iar cele care mai sunt inca in circulatie sunt destul de putine. Am vazut, e drept, ca se mai comercializeaza niste kitturi care se pot monta pe biciclete similare celor produse la Metrom acum 40 de ani. Insa, dincolo de faptul ca nu am vazut prea multe astfel de biciclete, motoarele sunt mult prea mici (35 cmc) incat utilizarea lor sa aiba un impact asupra mediului