BMW C400GT – Adio, trafic. Test în București și împrejurimi
03/04/2019
O zi la enduro. Cum se naște o nouă pasiune
07/04/2019

Moto Guzzi V85 TT a ajuns în România. Prima impresie

Moto Guzzi V85 TT a sosit zilele trecute în România. Am dat o tură scurtă de “bun venit”, înainte de testul propriu-zis ce va avea loc săptămâna viitoare. Iată ce-avem la prima vedere 

Prima cheie, pui contactul, pornești motorul. Made in “Mandello del Lario”, scrie sub afișajul digital, iar vibratia plăcută a motorului zgâlțâie ușor ghidonul atunci când stai pe loc. În mers, te afli pe o motocicletă surprinzător de rafinată față de Guzzi-urile vechi. Cutia schimbă impecabil, motorul vibrează atât cât trebuie, un sunet gutural însoțește cuplul din turații medii iar ciclistica este o dovadă că italienii știu să facă motociclete. Singurul element care-ți aduce aminte de Guzzi-urile vechi este cardanul – de fiecare dată când schimbi treptele, simți că e acolo. De altfel, Moto Guzzi V85 TT este o motocicletă nou-nouță, creată pe o platformă cu totul nouă – de la propulsor la cadru și suspensii. 

Ai 80 de cai putere și 80 de NM, ai etriere radiale Brembo cu patru pistonașe, roți cu spițe, ai trei moduri de mers (Road, Rain, Off-Road) care modifică parametri precum accelerația, controlul tracțiunii și intervenția ABS-ului, adică vine cu toate electronicele la modă în clasa adventure. 

Moto Guzzi V85 TT și-a creat o nișă proprie. Ei îi zic Classic Travel Enduro. E foarte greu s-o compari cu alte motociclete. Dacă te uiți la capacitatea cilindrică, ai zice că e un rival pentru BMW F850GS, Tiger 800, Africa Twin. Dacă te uiți la felul în care arată, ai fi tentat s-o compari cu Scrambler 1200 de la Triumph sau cu BMW R nineT Urban GS. Dar motocicleta asta se află undeva între. Adică pune accent pe formele clasice și pe stil, dar totodată pare foarte confortabilă pentru sute de km pe zi în șa. Apropo de confort, deși am mers foarte puțin, șaua promite să fie confortabilă, ergonomia e perfectă, iar ghidonul lat va fi pe gustul amatorilor de adventure-touring. 

Practic, dă bine și la cafeneaua din centru, și la o tură lungă în Alpi. Sau, de ce nu, și dincolo de limitele lumii occidentale. Nu pare vreun off-roader gata să zboare peste dunele de nisip, dar atâta timp cât vorbim despre drumuri, fie ele și neasfaltate, ar trebui să facă față fără emoții. 

E o chestiune de gusturi, dar Guzzi V85 TT este o motocicletă foarte frumoasă în ochii mei. Sau, cel puțin, e o motocicletă deosebită – ai acel V2 transversal – emblematic pentru Moto Guzzi – răcit cu aer, cardan, o alură ce îmbină forme clasice cu elemente noi, iar luminile din spate arată teribil de bine. 

Prețul: în versiunea Grigio Atacama  – 10.950 euro, cu TVA inclus. Versiunea “Enduro Premium” – multicolore – costă 11.350 de euro cu TVA. La The Bike Hub.

Peste câteva zile vom face o tură mai lungă cu Guzzi V85 TT și vom reveni cu mai multe impresii. 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.