La T-Festival se alege cea mai frumoasă motocicletă
31/03/2014
Cele mai mari păcăleli pentru motocicliști de 1 aprilie
01/04/2014

Kawasaki Z750S. Cărăuşul bun la toate

Kawasaki Z750S este o motocicletă bună la toate. Ciclistica și felul în care este echilibrată te ajută atât la drum lung, cât și în oraș, iar fiabilitatea poate atinge cote… enervante. 

Istorie are seria Z a celor de la Kawasaki, deci au avut de unde să înveţe. Iar în ceea ce mă priveşte, am ales să mă opresc la un model din 2005. Nu prea popular, considerat de unii chiar hidos… un Z750 carenat. De ce? Pentru că navetă, pentru că drumuri lungi, pentru că am un consum mic, pentru că am o putere suficientă.

Cu siguranţa nu este o motocicletă care sa-ţi fure ochii, însă îţi va fura locul în garaj. Hai să o luăm cu începutul şi să purcedem cu…

Ciclistica

Mai mult ca perfectă. Intuitivă. Valsează acolo unde vrei să te ducă. Motocicleta este foarte bine echilibrată, agilă în ciuda lungimii demne de luat în seamă. Se pretează atât la un drum lung, chiar şi cu pasager, dar se simte excelent pentru naveta zilnică în regim urban.

kawasaki z750s1

Zetul îţi permite să mergi liniştit la o plimbare, dar te îmbie la forje neortodoxe ce lasă urme pe sliderele combinezonului.

Frâne? Avem! Deşi împarte aceleaşi frâne cu suratele V-Strom şi SV, produse în curtea celor de la Suzuki, nu știu cum se face că Zetul frânează mai hotărât. Frânele nu sunt nici foarte-foarte, nici prea-prea, ci sunt corecte. Uşor dozabile, modulabile, fix cât îţi trebuie. Ca să spui ceva despre ele, ar cam fi necesar să le şi foloseşti… însă la exemplarul din dotare, în ciuda celor 60,000 de kilometri, placuţele de frână încă poartă amprenta producătorului.

Motor… oho! Şi aici avem ce povesti. O poveste frumoasă, cu 4 cilindri şi o fiabilitate enervantă. Mă aşteptam ca la o asemenea etate să mai fie nevoie de un întinzător de lanţ de distribuţie, de un şurub, o zornăială, ceva… Nimic! Nu vrea şi pace! Motorul este prietenos, poate chiar şi pentru începători (deşi eu nu aş recomanda aşa o Satană de mobra pentru unul căruia nu i s-a uscat cerneala pe permis). Trage foarte bine în ture joase, astfel încât să nu fie nevoie să o orăcăi ca sa ai un demaraj bun. În ture înalte se dezlănţuie, e zvăpăiată si urlă din toţi rărunchii de rămâne asfaltul în urma ei. Nu-i de joacă peste 7000 rpm… se poate lăsa permisul la domnul cu chipiu alb.

Ergonomie

Un subiect cu mult prea subiectiv, părerea mea. La aproape 1.80 înălţime şi nici 70 de kilograme obezitate, e ok. Mi se pare o motocicletă excelentă pentru navetă. Poţi merge zilnic cu ea în oraş fără să-ţi pună probleme, deşi are vreo 230 de kile la gol, grăsanul. Se pretează şi la drumuri lungi, însă într-un ritm mai alert, cel puţin mie regimul de 100 la oră, cuminţel şi liniştit, îmi omoară poponeţul. Mă simt excelent la 130+ la oră, acolo unde ea se întinde liniştită, indiferent dacă-i drum drept sau virajat.

Poţi căra liniştit jumătate de casă! Pe atelajul din dotare am montat un sistem de 3 coburi, unde prietena îşi poate lua cu uşurinţă toate fardurile şi îmi mai rămâne şi mie loc de şlapi.

kawasaki z750s3

Zetul nu te costă foarte mult. În afară de consumabilele pe care, presupun că oricum le vei schimba la orice motocicletă, Zeta (căci aşa i se spune alei mele în cercuri restrânse) nu prea vrea nici să bea. Mergând zilnic cu ea, reuşesc să obţin un 6.5% în regim urban, deşi nu-s tocmai cel mai civilizat, iar afară am scos chiar si 4,6%…bineînţeles într-o plimbare domolită.

Colac peste pupăză, nu se prea strică, ai destulă putere, nu te costă cine ştie ce întreţinerea ei şi dacă mă uite pe site-urile de profil din România observ că o şi achiziţionezi cu un preţ spre ridicol, deci e o motocicletă bună, domnule! Dacă ai câţiva kilometri în ghidoane, Zeta e o alegere excelenţă pentru un motociclist, fie el de tură lungă, sau scurtă.

kawasaki z750s2

Puncte tari: ciclistica, consumul redus, fiabilitate

Puncte slabe: șaua prea tare, lanțul subțire pentru puterea motorului (deși rezistă foarte bine în timp dacă e întreținut).

Autor: Ștefan Leonte – jurnalist, membru fondator și președinte The Gents R.C., de șapte ani motociclist



Prieten
Prieten
Prieten PeMotoare.ro.

1 Comment

  1. Nancy Loghin spune:

    Foarte bine descrisa experienta pe Z750S. Si eu am acelasi model si pot sa confirm cele spuse. La inceput eram un pic speriat de greutatea si puterea ei dar acum ne simtim excelent impreuna.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.