Triumph Tiger 900 Rally Pro și Street Triple RS, disponibile la test-ride
23/08/2020
Piaggio Medley 125. Spațiu pentru bagaje, costuri de întreținere
14/09/2020

Honda Forza 300. Test: Cel mai elegant maxi-scuter

Îmi plac scuterele. De câțiva ani, folosesc scuterul aproape zilnic. Nu-ti oferă aceeași senzație ca o motocicletă, dar îți oferă alte lucruri de preț: confort, utilitate, rapiditate, costuri reduse de întreținere. De aceea așteptam cu mare interes Honda Forza 300, unul dintre cele mai reușite scutere pe care ți le-ai putea cumpăra.  

Prima oară când m-am urcat pe Forza 300 și am pornit motorul am rămas uimit de cât de frumos se aude, cât e de silențios și de rafinat. N-are sunetul ăla “de scuter”, din cauza căruia mulți nici măcar nu s-ar gândi să se uite. 

De altfel, nu mă refer doar la motor și la sunetul lui când vine vorba de rafinament. Materialele folosite, îmbinările, butoanele – toate au un aer premium și pentru mine este cel mai elegant scuter de pe piață în clasa 300 cmc. 

Nu este cel mai sportiv din clasă, dar trage suficient de tare cât să te miști bine prin oraș și în afara lui. Ajunge imediat la 120 km/h, iar viteza maximă este undeva în jur de 140 de km/h. Nu ai nevoie de mai mult. 

Protecția la vânt este excelentă în zona picioarelor și în partea superioară a corpului. Parbrizul lat este reglabil electric. L-am ținut pe cea mai înaltă poziție, iar la viteze de peste 80 de km/h am început să simt ceva zgomot în cască. Dacă lăsam capul puțin mai jos, turbulențele dispăreau. Ceea ce înseamnă că o palmă în plus la parbriz ar aduce rezultate spectaculoase. 

Șaua este excelentă – mai comodă ca la mai toate motocicletele, cu excepția celor de touring. Lucru valabil și pentru pasager, care are, în plus, un topcase de care se poate rezema. Pentru picioare ai două poziții: normală și alungită. Cu picioarele întinse nu ai așa de mult spațiu ca la un scuter de clasă mare (TMax), dar pentru categoria de 300 este ceva firesc. 

Spațiul pentru depozitare este ultra-suficient: poți pune două căști integrale sub șa, ale două căști în topcase. Ai un buzunar în carenă, în partea stângă, cu ieșire 12v. Buzunarul este adânc, ceea ce-nseamncă că poți pune acolo un telefon, un portofel, ochelarii de soare și tot vei rămâne cu spațiu. 

Consumul meu: 3.6 litri pentru 100 de km. 

La capitolul siguranță avem ABS și controlul tracțiunii. Forza 300 are cele mai bune frâne din clasă – suficient de puternice, progresive, ușor de dozat. Sunt ca niște frâne de motocicletă. 

Are și keyless Ride – o opțiune devenită deja standard la clasa 300. Doar prin apăsarea unui buton deschizi topcase-ul, ridici șaua sau scoți bușonul ca să alimentezi. 

Am folosit Foza 300 mai bine de o săptămână, zilnic, și n-am găsit lucruri care să nu-mi placă. Aveam o problemă supărătoare cu un voblaj ce se accentua în jur de 60 km/h, dar după ce m-am documentat mai bine, am aflat că e de la anvelope – probabil din cauza transportului, anvelopa față se deformează. Deci dacă ai o astfel de problemă, nu trebuie decât să schimbi anvelopa față. 

Singurul lucru care poate fi îmbunătățit? Un parbriz mai înalt. Altfel, dac-ar fi să-mi iau un maxi-scuter de 300 cmc, pe formatul ăsta, elegant și cu roți medii, Forza 300 ar fi în topul preferințelor. Este elegant, plasticele sunt de calitate și îmbinările îmi amintesc de Honda GoldWing. 

Rivali

Yamaha X-Max 300 – este mai rapid, mai sportiv, mai agil. Accelerează mai repede, e mai compact și mai manevrabil. Pe de altă parte, nu este la fel de confortabil ca Forza 300 și protecția la vânt nu este la fel de bună. Nu frânează la fel de bine. 

BMW C400GT – este și mai rapid decât Forza 300 și Yamaha X-Max și este singurul care-ți oferă suficient spațiu ca să întinzi picioarele. Are display TFT la care poți să te conectezi cu telefonul, să asculți muzică, să preiei apeluri și să folosești navigația turn-by-turn. Dezavantaje: este zgomotos, iar spațiul pentru bagaje este redus. 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.