La ce forțe a fost supus Marquez în timpul căzăturii de la 330 km/h
04/06/2013
mv-agusta-f3-800
MV Agusta prezintă noua F3 800. Sexy și puternică
04/06/2013

Cursa de la Brno, văzută prin ochii piloților din Dunlop Romanian Superbike

Ca să aflăm cât mai exact cum a fost pe circuitul de la Brno, am stat de vorbă cu câțiva dintre piloții care au luat startul săptămâna trecută în Dunlop Romanian Superbike.

Astfel, Ionuț Mistode spune că s-a simțit bine iar Andrei Enescu că a fost „ca la loterie“. Eduard Alexandrescu spune că a avut parte de o etapă dificilă, iar George Negrea a fost mulțumit de rezultat, chiar dacă a fost la un pas de hipotermie.

mistode

Mistode conduce în clasamentul general

Ionuț Mistode, liderul clasamentului și câștigătorul de la Brno, care în acest an aleargă pe Suzuki GSX R, spune că s-a simțit bine pe circuitul din Cehia, chiar dacă a avut parte de asfalt ud. „Etapa de la Brno a fost una buna, am reușit să mă instalez la conducerea cursei după primul viraj și am forțat primele două tururi. Am văzut că pot să iau avans și am micșorat ritmul pentru a nu avea niciun risc pe circuitul ud. Am făcut o confuzie: credeam că în spatele meu este Cazacu, dar la început era Enescu care are motocicleta vopsită în aceleași culori. La un moment dat, Cazacu a început să se apropie de mine și am încercat o tură sau două să măresc ritmul pentru a nu fi ajuns. După finish am văzut că atât Cătălin Cazacu cât și Zoltan Zsigmond au reușit timpi pe tur mai rapizi decât mine și îi felicit“, a declarat Ionuț Mistode pentru Pemotoare.ro.

enescu2

Andrei Enescu a pierdut fața încercând să-l depășească pe Mistode

Pentru Andrei Enescu, călare pe BMW HP4, etapa de la Brno „a fost o adevărata loterie“. „Prima zi de calificări, în mare parte s-a făcut pe soare și am decis să folosesc o pereche de cauciucuri uzate pentru a mă acomoda cu motocicleta, fapt care a dus și la timpi mai slabi în calificări. Când a venit timpul să trec pe gumele noi, a început ploaia. După mai multe modificări la suspensie, am reușit să găsesc o setare care sa-mi convină pe ploaie și să încep să măresc ritmul în antrenamente, dar nu mă puteam apropia de timpii scoși pe uscat. Așa că am avut o plecare de pe locul șapte. Cursa a fost una bună după un start aproape nereușit. În primul viraj am reușit să mă încadrez pe locul trei și în următorul viraj eram pe locul doi, în urmărirea lui Mistode. Am început ușor să-mi intru în ritm și să mă apropii de el. Din nefericire, în turul patru am pierdut fața încercând să-l depășesc și am căzut, dar motocicleta nu s-a avariat foarte rău, lucru care mi-a permis să continui și să termin pe locul patru la români și pe cinci la general“, ne-a povestit Andrei Enescu.

Eduard Alexandrescu, călare pe o Kawasaki ZX 10 R din alexandrescu brno2012, spune că la Brno a fost o etapă dificilă. „Nu reușesc să intru în ritmul unei etape foarte repede. Acesta este motivul pentru care am luat startul de pe o poziție care nu mă satisface. În cursă am plecat foarte rău, intrând în primul viraj pe ultima poziție și am încercat o recuperare… atât cât am putut. Per total, aș zice că sunt mulțumit de rezultat, dar nu satisfăcut pe deplin. Locul șase îmi aduce 10 puncte și sper să am clasări cât mai bune pentru a recupera eșecul de la Serres“, ne-a declarat Eduard Alexandrescu.

George Negrea (foto principală – mijloc), pilotul echipei Poker Stars, călare pe o Yamaha R1 spune că este mulțumit de locul opt și de cum s-a descurcat pe ploaie. „Fiind prima dată pe Brno și având puține antrenamente de acomodare cu circuitul nu pot spune că am avut timp să mă adaptez, apoi a început ploaia și, cum n-am mai concurat până în momentul acesta pe asfalt ud, a fost o surpriză. Totuși, una plăcută, pentru că am reușit să depășesc piloți care erau mult mai rapizi ca mine pe ploaie. Am avut un start foarte bun în cursă, unde de pe poziția 13 la start, am încheiat primul tur pe poziția șase. Încet încet, am fost ajuns de piloții mai experimentați si mai rapizi, fiind depășit spre finalul turelor. Pe o temperatură de nouă grade și ud până la piele, fără un costum de ploaie, am terminat aproape în hipotermie, dar am bucuros că am încheiat cursa cu bine. Păcat că am descoperit atât de puține dintr-un circuit de MotoGp care este absolut senzațional, pe care mersul este ca un balet“, ne-a spus George Negrea.

O cursă interesantă a fost și la categoria 1000 GP Racer Rookies, unde Alex Radu, colegul lui George Negrea de la Monster’s Garage  a obținut un rezultat bun, mai ales că și pentru el a fost prima participare la Brno. Alex a terminat cursa pe locul al doilea, în urma lui Iosif Ureche, și a acumulat încă 20 de puncte, ajungând astfel în topul clasamentului general intermediar. „Am avut emoții mari pentru că am alergat pentru prima dată pe un circuit de campionat mondial. În plus, nu am mai concurat pe ploaie. Vremea n-a ținut cu noi, însă a fost o cursă frumoasă“, spunea și Alex.

Alex Radu_Locul II

Podiumul 1000 Rookies

În ciuda ploii, 190 de piloți din România, Austria, Italia, Bulgaria și Israel s-au aliniat la linia de start în cea de-a doua etapă  Dunlop Romanian Superbike.

 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.