Sâmbătă ieșim la paradă. Câtă frunză, câtă iarbă
22/05/2015
Record Honda: 41.000 de unități într-o zi. Doar în India
26/05/2015

BMW Concept 101. Cine este și ce trebuie să înțelegem din el

Concept 101 arată ca un obiect de artă, dar mesajul este unul destul de pragmatic: BMW vrea o felie cât mai mare din „plăcinta americană“.

Zilele trecute am participat la lansarea Conceptului 101. A avut loc la  Concorso D´Eleganza, unul dintre cele mai faimoase concursuri de mașini și motociclete retro. Totul s-a întâmplat pe malul lacului Como din Italia, în grădina unor vile luxoase – Villa D’Este și Villa Erba. Villa D’Este i-a aparținut unui fost cardinal și cea mai ieftină cameră costă 720 de euro/noapte. Un apartament costă 2.600. Cu mic dejun inclus. Un cadru perfect pentru BMW: plin de stil, de bun gust și de… bani. Foarte mulți bani.

Sâmbătă, ora 14.00, Villa D’Este. Concept 101 apare pe aleea cu pietriș, deschizând o paradă de motociclete clasice. În spatele ei, motocicleta lui Orlando Bloom (nu mi-am dat seama dacă era și Bloom pe ea). Pe Concept 101 stătea Heiner Faust, vice-președinte vânzări/marketing BMW Motorrad. A vorbit câte ceva la microfon și am reținut două cuvinte: autostrăzi întinse și eleganță.

concept 101

Heinei Faust și BMW Concept 101

 

După ce a defilat prin fața vilei, Concept 101 a fost așezat la Villa Erba, aflată la 1 km în aval. Iar eu l-am urmat ca să-l studiez mai de-aproape. Este un bagger bazat pe platforma K 1600. Iar cuvântul bagger, alături de cuvântul 101 (cubic inches – cilindreea motorului) arată un lucru foarte clar. Concept 101 vorbește pe limba americanilor. America este o piață foarte mare, dominată autoritar de Harley-Davidson. Iar BMW, care se află într-o expansiune puternică, nu se mai mulțumește cu Europa și lansează un atac puternic: avangarda a fost R nineT, cavaleria grea este concept 101. Ambele au fost create de BMW alături de Roland Sands, care nu e doar foarte respectat în lumea custom, ci este originar din California – un criteriu geografic ce trebuie reținut.

Toate acestea, alături de performanțele motorului de 1,6 litri, vor lupta cu charisma și spiritul V-Twin-urilor americane, până acum invincibile. Rămâne de văzut cât de mult va convinge sunetul „de soprană“ o lume unde libertatea se traduce prin V2 baritonal. BMW luptă cu armele proprii: tehnologii de ultimă oră și performanțe – exact ceea ce le lipsește producătorilor americani. Iar dacă adaugi și ceva eleganță, poate fi o carte câștigătoare.

concept 101-7

Noua serie K 1600 va avea, cel mai probabil, un bord nou

 

Eleganța lui Concept 101 este dată de panourile de lemn aflate pe carenaj și pe coburi, de lămpile-spate care arată demențial și de detaliile aduse de Sands. Ansamblul motor-cutie are pe alocuri „carcasă“ transparentă ca să vezi ce se întâmplă, suspensia este coborâtă mult, iar evacuările sunt lungi și paralele cu asfaltul.

Da, Concept 101 este un obiect de artă. Dar nu a fost prezentat doar de amorul artei. Ultimele două concepte prezentate la Concorso D´Eleganza au anticipat o versiune de serie lansată după doar câteva luni. Așadar, la saloanele din toamnă am putea vedea în ce măsură va influența concept 101 seria K 1600.

concept 101-8

Concept 101. Detalii.

 

Va înlocui K 1600 sau va fi un model aparte? Ce elemente vor fi preluate de seria K 1600? Cât de sportiv va fi cu acele evacuări lungi? Și, mai ales, cum se va pune un top-case? Probabil că vom afla abia la salonul EICMA din această toamnă.

concept 101-9

Presupunerea (și dorința) PeMotoare.ro este că va exista un K 1600 Bagger ce va semăna mult cu acest concept și că restul modelelor – K 1600 GT/GTL/GTL Exclusive vor primi un facelift cu elemente de la 101: forma revizuită a carenei, sistem audio diferit și un alt panou de bord. Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu evacuările și coburile. Dar ar fi păcat ca un tourer sportiv cum este K 1600 GT să fie sacrificat de dragul americanilor și înlocuit cu un bagger.

concept 101-5

Concept 101 imprumuta elementele baggerelor americane

concept 101-3 concept 101-4 concept 101-6

 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.