Yamaha T-Max este cel mai puternic nume din lumea maxi-scuterelor. Cu dinamică de motocicletă și confort de scuter, a devenit deja un clasic. Modelul 2016 are câteva îmbunătățiri vizuale și de comfort. L-am luat la o tură să vedem de ce e în stare.
O motocicletă sport deghizată în scuter
Arată ca un scuter dar ar putea cu ușurința sa țina piept unei motociclete. Yamaha T-max este un alt fel de vehicul urban care merită o clasă proprie – și în niciun caz nu-l poți încadra la categoria scutere. Designul este apropriat de cel al unei motociclete sport si inspiră viteză și agilitate. De îndată ce tragi de gaz te vei indragosti de raspunsul lin dar prompt al accelerației.
Puternic și manevrabil
Yamaha T-Max este echipat cu un motor în doi cilindri de 530 cc care produce 46 cp. Transmisia este cea a unui scuter obișnuit – CVT variabilă constant. Raspunsul este incredibil de fin și, spre deosebire de alte scutere, nu are nici o întarziere atunci când accelerezi. Nu vibrează aproape deloc, iar puterea este prezentă constant pe toată plaja de turații. Deși atinge cu ușurinta viteze destul de mari, consumul de carburant rămâne la 5-6l/100km.
Se conduce foarte ușor și este un maxiscuter se adaptează cu ușurință oricarei situații de trafic. Ghidonul este poziționat cam jos, dar asta nu-i afectează manevrabilitatea iar T-max ridică considerabil standardele în lumea maxiscuterelor. Este ideal pentru orice tip de drum și se comportă exemplar și în oraș si pe autostradă.
Stai cam înghesuit
Spațiul este suficient pentru cei sub 175 cm. Dacă ești mai înalt, vei avea probleme în zona genunchilor. Poziția în șa nu este cea mai comodă și vei simți lipsa spațiului pentru picioare. Feeling-ul este mai degrabă unul sportiv.
Sub șa intră o singură cască integrală și mai ai doua spații mici de depozitare în carenaj.
Keyless GO
Yamaha T-Max are o cheie inteligentă – o premieră pentru un scuter. Tot ce trebuie sa faci este sa o porți cu tine mereu, iar pentru restul ai butoane armonios așezate într-un panou aflat sub ghidon. Pâna si blocarea ghidonului se face prin simpla apăsare a unui buton, dar când trebuie s-o scoți când vrei să alimentezi – bușonul de bezină nu se descuie automat. Singura slăbiciune: cheia este cam mare, iar finisajul este precar.
Frâne radiale combinate
Yamaha T-max vine în echiparea standard cu etrieri montați radial, care reacționează foarte prompt, cu sau fără ABS.
Toate acestea vin cu un preț destul de mare – 10.900 euro, dar aliniate la standardul pieței. BMW C 650 Sport, principalul rival, pleacă de la 10.950. Opțional, poți alege manșoane și șa încălzite.
Yamaha T-Max este un scuter cu atitudine. Te poți baza pe puterea motorului și nu simți nevoia de mai mult, dar mi-aș fi dorit să fie mai conforabil.
Ce mi-a plăcut:
Ce nu mi-a plăcut:
3 Comments
iar sunt gica-contra, dar n-am de ales….
nu stiu ce sa zic cu cel mai puternic nume… probabil nu ai auzit de Gilera GP 800, sau nu l-ai vazut in actiune 🙂
http://www.telegraph.co.uk/motoring/scooters/2751291/Gilera-GP800-Have-a-hoot-as-you-commute.html
Nu ne-am referit la puterea motorului, ci a numelui. T-Max-ul este cel mai bine-vandut maxi-scuter de ani buni. Există scutere mai puternice (Gilera GP 800), există scutere mai confortabile (BMW C 650), dar tot T-Max-ul ramane modelul de referință.
Gilera GP800 cantareste cat un elefant e greoaie la start , parerea me e ceva care seamana cu alteva