(P) Nivelul uleiului trebuie verificat periodic, iar schimbul se face la interval regulate. Motul îți face câteva recomandări pe care-ar fi bine să le ai în vedere pentru o viață cât mai lungă a motorului.
În timpul sezonului, verifică nivelul uleiului la fiecare 1.000 de km. Pentru a face acest lucru, motorul trebuie să ajungă la temperatura de rulare, iar motocicleta trebuie să fie parcată pe o suprafață plată, de preferat pe cricul central. Dacă n-ai cric central sau vreun stender, poți chema un prieten să te-ajute.
Așteaptă câteva minute înainte de a face măsurătorile pentru ca nivelul uleiului să se stabilizeze. Apoi, citește nivelul prin sticla de inspecție de pe carterul din partea inferioară sau folosește tija de măsurare. Nivelul ar trebui să fie între marcajul minim și maxim. Completează, apoi, cu uleiul recomandat pentru motocicleta ta până la nivelul specificat, atunci când nivelul este la marcajul minim. Poți afla ce ulei i se potrivește motocicletei tale
Atenție! Nu pune ulei peste marcajul maxim. Acest lucru cauzează scurgeri sau avarierea motorului și scurtează durata de viață a catalizatorului.
Când schimbăm uleiul? Răspunsul la această întrebare este „când spune manualul“. Producătorul motocicletei știe cel mai bine numărul de km la care se schimbă uleiul. Este adevărat ca sunt condiții diferite de rulare de la o țară la alta (km de autostradă, condiții meteo, calitatea combustibilului etc.), care influențează comportamentul lubrifiantului și poți fi precaut prin schimbarea uleiului înainte de numărul de kilometri recomandați. Important este să nu-l schimbi prea tarziu… poate fi târziu pentru viața motorului.
Schimbă uleiul cât motorul încă este cald. Astfel, orice depuneri sau reziduuri vor fi spălate o dată cu uleiul. Totodată, când faci un schimb, înlocuiește filtrul și fixează un nou inel de etanșare la bușonul de golire pentru ulei.
Lăsând la o parte numărul de kilometri, uleiul se schimbă înainte de a duce motocicleta la hibernare, chiar dacă ai mers doar 1.000 de km cu el. Uleiul de motor se va învechi mai repede, în special dacă motocicleta este folosită frecvent pe distanțe scurte și se va dilua cu combustibil nears.
Infiltrarea de reziduuri acide de combustie în uleiul de motor reduce capacitatea de neutralizare și cauzează coroziune pe durata în care motocicleta nu este în funcțiune.
Gama de produse MOTUL include exact tipul de ulei necesar pentru a face față necesităților fiecărei motociclete, pentru toate domeniile de utilizare posibile.
Articol susținut de MOTUL.
1 Comment
[…] Uleiul se schimbă la finalul sezonului, chiar dacă ai făcut doar 1.000 de km cu el. Asta din cauza infiltrării de reziduuri acide de combustie în ulei, care cauzează coroziunea motorului pe durata în care motocicleta nu este în funcțiune. Află mai multe despre schimbarea uleiului. […]