Rossi, artist și pe patru roți. Depășire de maestru VIDEO
02/12/2014
Petrecere caritabilă de Crăciun cu The Gents R.C.
03/12/2014

Vechi, dar scumpe. Motociclete care nu-și pierd niciodată valoarea

Ai bani și nu știi ce să faci cu ei? Cumpără o motocicletă! Trăiești senzații pe care nu ți le dă nicio altă investiție (gen imobile, artă, aur), iar valoarea nu se pierde în timp, ba din contră. Însă nu orice motocicletă face parte din această categorie.

Pe Motoare.ro a aruncat o privire asupra motocicletelor de serie mai vechi de 15 ani care și-au păstrat sau chiar sporit valoarea odată cu trecerea timpului.

În general, valoarea unui lucru e dată de aspect, de proprietățile pe care le are și de raritate. Nu am analizat motocicletele manufacturate, doar cele “comune”. De asemenea, am dorit ca motocicletele să nu se adreseze colecționarilor, ci motocicliștilor. În toate cazurile prezentate mai jos nu cumperi doar o motocicletă, ci și o imagine. Imagine care este uneori mult mai scumpă decât materialul din care este creată.

Harley-Davidson. Mai ales Softail

Nimeni nu știe să vândă imagini mai bine decât o fac cei de la Harley-Davidson. Performanțele sau tehnologia sunt simple detalii care nu contează în cazul unor asemenea motociclete. Poți cumpăra fără teamă că se va devaloriza în timp orice model din seria Softail (Heritage, Springer, Fat Boy sau Night Train). Pentru că “old Harleys never die, they just get rebuilt”. Iar dacă te obișnuiești cu vibrațiile, zgomotul, greutatea și nu vrei să faci multe depășiri, o poți scoate chiar și la plimbare. O astfel de motocicletă, deși are peste 15 ani vechime, se poate vinde la prețuri cuprinse între 20 și 30 mii de euro.

Harley Davidson heritage-softail-classic-bs_resize

Ducati 916

La polul opus în ceea ce privește performanțele se află Ducati 916. În 1994, la data apariției, era cea mai sofisticată motocicletă din punct de vedere tehnologic. Dacă ai prin garaj vreo versiune SPS a lui Ducati 916, ar fi bine să ai grijă de ea. Prețul ei sare acum de 30.000 € și poate ajunge până la 80.000.

Ducati 916 sps_resize

Massimo Tamburini este cel care a desenat Ducati 916. Tot el va crea peste câțiva ani o altă motocicletă în care poți investi liniștit: MV Agusta F4. Signor Massimo este „vinovat” și pentru că aceste motociclete sunt pe cât de frumoase, pe atât de incomode. Nicio concesie nu este făcută ergonomiei. Șaua este dură, semighidoanele amplasate jos, oglinzile inutile, iar evacuarea amplasată sub șa îți va fierbe ouăle dacă mergi sub 90km/h. Exemplarele MV Agusta F4 Serie Oro (cu componente din magneziu și fibră de carbon) se pot vinde astăzi și cu 30.000 €.

2003 MV Agusta F4 750 Serie Oro

Honda RC 30

La sfârșitul anilor ’80, Soichiro Honda s-a ambiționat și a vrut să arate că fabrica lui poate face cea mai bună motocicletă. Rezultatul a fost o sportivă cu 4 cilindri în V, de 180 kg și 112 cai ce a dominat campionatele de superbike și TT mulți ani consecutivi. Recordul de peste 200km/h pe tur înregistrat la Isle of Man în 1990 cu Honda VFR 750 R (RC30) a stat în picioare până în 1999. Și a fost doborât pe o motocicletă Honda RC45, succesoarea lui RC30.

Honda VFR 750 R (RC30) se vindea în 1987, anul apariției, cu 8.000 £ în Marea Britanie și cu 14.000 $ peste ocean. În zilele noastre, pe exemplarele uzate se cere peste 20.000 €. Dacă ești pretențios, poți lua un VFR 750 R fabricat în 1988, cu 0 km pe bord, ambalat în cartonul original, pe paletul cu care a venit din Japonia. Proprietarul, un danez, cere pe motocicletă…100.000 €.

Honda-RC30-1994-FE41-01_resize

Honda RC30

BMW GS cu motor boxer

Dar e păcat să investești într-o motocicletă pe care să nu o poți folosi zi de zi. Așa că nu ar fi rău să cumperi un BMW. Pe boxerele din seria GS (BMW R 80 GS, BMW R 100 GS), chiar dacă au peste 20 de ani vechime se cere și 15.000 €. Iar versiunile Paris-Dakar, cu rezervor supradimensionat și alte accesorii originale cresc acest preț.

BMW R 80 GS Paris-Dakar_resize

Orice GS cu motor boxer ai cumpăra, poți fi sigur că-și va păstra valoarea

Honda Africa Twin

Nu dispui de suma necesară pentru un BMW dar vrei totuși enduro? Honda Africa Twin XRV 750, fabricată din 1989 și până în 2003 este o alternativă mai ieftină la seria GS. Însă nu chiar atât de ieftină, din moment ce se găsesc exemplare și la 8.000 €.

Honda AfricaTwin_resize

Honda Africa Twin este, încă, o motocicletă după care suspină mulți

Yamaha V-MAX

Pe lângă motoarele boxer de la BMW și alte motociclete cu cardan trăiesc o tinerețe fără bătrânețe și o viață fără de moarte. Ajunse la vârsta majoratului, nu se lasă ușor cucerite nici Moto Guzzi V7, Suzuki Intruder VS1400, Honda Shadow VT1100 sau legendara Yamaha V-Max. Motociclete cu prestanță, apariții impunătoare, cu care te poți bucura și de o plimbare duminicală. Atâta timp cât drumul este drept.

Yamaha_V-Max_1985_resize

V-Max rămâne o clasică. Și își păstrează prețul



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.