Triumph Tiger era, până acum, cea mai “de stradă” motocicletă adventure. Poziția, răspunsul motorului, totul aducea mai degrabă a sport-touring. Dar cu noul Tiger 900, lucrurile s-au schimbat fundamental.
Noul Tiger 900 n-are nicio legătură cu vechea generație Tiger 800. Nu-i doar un facelift, ci o motocicletă complet nouă, de la cadru la motor. Am fost uimit, când am ieșit în off-road, să văd cât de ușoară se simte, cât de ușor se manevrează. Dacă la vechea generație nu eram neapărat încântat de poziția în scărițe, acum mă simt perfect. Stau firesc și natural, indiferent de cât de abruptă e panta pe care trebuie s-o cobor.
Cadrul de spate de este din aluminiu, prin cu niște suruburi de cadrul principal. E unul dintre lucrurile cerute insistent de fanii vechilor modele. Acest lucru, precum și faptul că scărițele pasagerului se pot da jos foarte simplu, ajută foarte mult: în cazul unui accident, nu ești nevoit să schimbi tot cadrul.
Radiatorul a fost spart în două, iar motorul a fost coborât, fără să afecteze garda la sol.
Motorul este, de asemenea, diferit. Foarte diferit față de ce găseam la Tiger 800. E tot un trei în linie, dar modificările aduse aprinderii îl fac să traga mai de jos și să se simtă cuplul mai bine. Parcă nu se turează la fel de repede și frumos ca cel de pe Tiger 800, dar se simte mai puternic. Totuși, nu e ca un doi în linie.
Sunt multe de spus despre noul Triumph Tiger 900. Am încercat să cuprind cât mai multe în materialul de mai jos. Pentru prima zi, am dotat motocicleta cu anvelope dual-sport, ca să văd cum se mișcă în off-road. Apoi, am revenit la anvelopele originale pentru tura pe stradă.
Am luat Tiger 900 Rally Pro de la Este, în continuare, disponibilă la test.
Urmărește testul complet în fereastra de mai jos sau direct pe canalul nostru de YouTube.
1 Comment
[…] Continuarea aici: pemotoare.ro […]