BMW S1000XR 2020 – Cel mai bun sport-touring
13/07/2020
Triumph Tiger 900 Rally Pro – Test. Off-Road și Stradă
09/08/2020

Honda CB500F. Test: o săptămână prin oraș

Fie vorba între noi, cu Africa Twin și Tuono, cu S1000XR și Street Triple, nu așteptam mari emoții Honda CB500F. Dar după o săptămână prin oraș, începe să-mi pară rău c-o dau înapoi. Pentru că e o motocicletă practică și ușor de folosit. 

De Honda CB500F mă leagă amintiri plăcute. Este una dintre primele motociclete de test cu care am mers. Se întâmpla acum șapte ani, când lansam PeMotoare. Atunci, eu însumi nu foarte experimentat, o găseam deosebit de prietenoasă și de potrivită pentru orice. Mi-a plăcut. 

Iar lucrurile au evoluat. Motocicleta, în sine, nu s-a schimbat prea mult din punct de vedere motor sau concept. Dar Honda este genul de companie care asculta ce zice publicul și aduce update-uri frecvente. Desigur că nu-mi amintesc cum mergea CB500F în 2013, dar după ce am mers cu versiunea din 2020 pot spune că-mi place și-acum, după ce le-am încercat pe toate. 

E posibil să fie cea mai bună motocicletă din clasa A2: motorul, în primul rând, trage suficient de bine încât să simți că mergi pe o motocicletă, arată ok, e comodă și e foarte practică. 

Ce mi-a plăcut la CB500F

Motorul – e un biciclindru de 500 cmc, prezent pe toată seria 500 de la Honda (CB500X și Rebel 500). Deși fabricat în Thailanda, funcționază cât se poate de “japonez”. În comparație cu F900XR-ul meu de anul ăsta, e foarte silențios, sună mai cuminte și mai rafinat, nu vibrează (vibrează puțin la turații mai mari, dar nu vei schimba acolo). Totodată, e capabil să meargă cu 130 de km/h pe autostradă fără să pară forțat. Cred că e cel mai reușit motor de A2 de pe piață.

Nu se încălzește, iar asta e mare lucru în zilele de vară. Am mers cu ea la 33-35 de grade, în haine subțiri, de stradă, și n-am simțit căldura motorului. 

Este îngustă și manevrabilă. Te strecori foarte ușor prin trafic.

Consumul este mic, undeva la 4l/100 de km în regimul meu de mers și rezervorul de 17 litri este mai mare ca la modelele de clasa medie. Greutatea cu plinul făcut – 189 de kg. Masa redusă, alături de șaua de 789 mm, o fac potrivită pentru începători, care pot atinge ușor cu talpa. Totodată, poziția nu este foarte compactă, astfel încât o poți folosi și dacă ești mai înalt.

Suspensiile absorb destul de bine imperfecțiunile din asfalt, gurile de canal, și alte minunății de prin oraș. În comparație cu Rebel 500, de exemplu, te simți ca pe un covor zburator, iar asta mai ales datorită amortizorului spate. 

Este bine-finisată și nu se simte ca o motocicletă ieftină, făcută pentru piețele din Asia.

Ce nu mi-a plăcut la CB500F

Mi-a plăcut confortul oferit de suspensii, dar cam atât. Nu sunt orientate către performanță. Desigur, sunt suspensii de motocicletă entry-level, pentru categoria A2, dar chiar și-așa motorul ăsta ar fi meritat o suspensie mai bună. Pe de altă parte, sunt sigur că nu vor fi deranjante pentru cei care tocmai și-au luat permisul și cumpără o astfel de motocicletă, sau pentru cei care nu au pretenții de sportivitate. 

Cu frânele e aceeași poveste. Se oprește, dar trebuie să apeși mai tare. Probabil că respectă standardele motocicletelor de A2, dar aș fi simțit nevoia de mai mult. 

Raza de întoarcere pare mai mare ca la alte nakeduri, farul cu LED e cam chior, iar display-ul nu are un contrast bun în lumina soarelul. Dar afișează treapta, ceea ce e un plus pentru începători. Un minus ar fi faptul că e greu de citit în lumina soarelui. 

Ah, și mi-am amintit un lucru care ma enervează la toate motocicletele Honda cu care am mers în ultima vreme: indicatorul de lumină de drum – acel semn albastru, de pe bord. Lumina lui este prea puternică și devine deranjant în raport cu lumina slabă a farului. 

Verdict: una dintre cele mai bune motociclete pentru începători, sau pentru cei care vor ceva simplu, accesibil și util. Excelentă pentru oraș și pentru ture scurte. Preț: 6.350 de euro. Motocicleta este disponibilă pentru drive-test.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

1 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.