Are un motor de 500cmc în doi timpi, 200 de cai și 129 de kg. Motocicleta elvețiană Suter MMX 500 a obținut un permis special care îi permite să fie la linia de start TT din acest an. Ian Lougher este unul dintre cei care va pilota această rachetă pe șoselele Insulei Man.
Construită de Eskil Suter, MMX 500 poate fi considerată o replică a motocicletelor în doi timpi din clasa regină a Campionatului Mondial din anii 80-90. A fost arătată publicului pentru prima dată la sfârșitul anului trecut. Este în același timp o bijuterie apreciată de pasionați, dar și o demonstrație a înaltei tehnologii. Pentru că era păcat ca această motocicletă să rămână doar în garajele colecționarilor, cei de la Suter Racing au obținut permisiunea ca modelul lor să se confrunte în cadrul TT (categoriile Senior și Superbike) cu restul motoarelor în patru timpi și patru cilindri.
Galezul Ian Lougher este primul pilot anunțat care o va pilota în concurs. Acum în vârstă de 53 de ani, Ian a participat pentru prima dată la TT în 1983. În 1990 a câștigat cursa cu un timp care nu a fost întrecut decât peste nouă ani. De-a lungul carierei, a fost pe cea mai înaltă poziție a podiumului de zece ori. Interesant este că în 1991, când participa la clasa 250 din Campionatul Mondial, cel mai mare rival al său pe pistă era Eskil Suter, acualul CEO de la Suter Racing.
Proiectul lui Suter cu această motocicletă nu se rezumă numai la TT, el intenționează să participe și la Pikes Peak în 2017. Cea mai rapidă motocicletă care a urcat traseul american este o Ducati Multistrada 1200S. Rămâne de văzut cum se va descurca în viața reală MMX 500, pentru că datele tehnice promit multe: motor cu 4 cilindri în V, doi timpi, 500 cmc, 129 kg la plin, aproape 200 de cai putere și o viteză maximă în jur de 310 km/h. Componentele sunt de cea mai bună calitate: frâne Brembo, suspensii Öhlins, jante OZ., evacuare Akrapovic.