SRC Kawasaki, învingătoare în cursa de 24 de ore de la Le Mans
23/09/2013
VIDEO Cum se asamblează un superbike în cinci ore
24/09/2013

Sincronizarea injecției, pas cu pas

Sincronizarea injecției se face prin patru pași mari: înlocuirea bujiilor sau curățarea lor, înlocuirea sau curățarea filtrului de aer, curățarea clapetelor de la injecție și sincronizarea efectivă.

Sincronizarea alimentării, fie ea prin injecție sau carburator, trebuie pusă la punct pentru ca o motocicletă să funcționeze în parametrii standard. O motocicletă cu alimentarea nesincronizată poate avea mici fluctuații la relanti, în amestec, iar motorul nu se mișcă cum trebuie. De obicei, problemele apar după trei-patru ani de funcționare a motocicletei sau după 30.000 – 40.000 de km, din cauza mizeriei care se depune pe clapetele injecției.

Cătălin Tatoi, zis și Patraulea, mecanic la service-ul Dual Motors, ne-a arătat, pas cu pas, cum se face o astfel de sincronizare. Cum spuneam și mai sus, procesul are patru pași mari: înlocuirea bujiilor sau curățarea lor, înlocuirea sau curățarea filtrului de aer, curățarea clapetelor de la injecție și sincronizarea efectivă.

Înlocuirea/Curățarea bujiilor

Înainte de a face sincronizarea se verifică bujiile. În funcție de uzură, se curăță și se pun înapoi sau se schimbă. Se curăță cu spray special pentru bujii numit Contact Cleaner, care elimină mizeria și le redă curățenia.

(P) Service Dual Motors – 10 ani de experiență – te așteaptă în această perioadă cu o ofertă specială. La orice schimb de ulei, filtrul este gratuit.

Totodată, bujiile trebuie să fie curate pentru a vedea, în momentul sincronizării, cum lucrează fiecare injector. Dacă o bujie se înnegrește, îți dai seama că unul nu lucrează bine, că n-are aer sau poți vedea dacă este ceva în neregulă cu injecția.

sincronizare18

Am urmărit „intervenția“ pas cu pas. Pacientul: Suzuki GSX-R 600

Filtrul de aer

Dacă este un filtru de aer original care n-a fost schimbat și este foarte murdar, trebuie înlocuit. Dacă este unul sport se spală, se impregnează și se pune la loc. Filtrul se curăță cu o soluție specială, care este lăsată să acționeze. Apoi se bagă sub jet de apă, fără a sufla cu pistolul de aer. Trebuie lăsat puțin să se scurgă mizeria și să se usuce.

Curățarea clapetelor de injecție

Când dai rampa de injecție jos, ar fi bine să acoperi galeriile de admisie ca să nu intre gunoaie sau să nu scape ceva în interior. Totodată, mare grijă să nu modifici poziția TPS-ului (un senzor care este pe rampa de injecție și care, în momentul accelerării, deschide clapetele uniform). Dacă faci asta, vei avea parte de probleme: n-o să-ți pornească, va scoate fum, va consuma mult, etc.

Injecția se curăță cu un spray special pentru carburatoare – Carburator Cleaner. Se lasă să intre soluția pe rampa de injecție, apoi se curăță cu hârtie de service sau cu un prosop care nu lasă scame. Asta pentru că, dacă se adună foarte multă mizerie, clapetele nu se mai închid cum trebuie.

Sincronizarea efectivă

Pentru a face o sincronizare ai nevoie de un aparat ce indică debitul de aer pe fiecare cilindru și care te-ajută să faci reglaje pentru a obține un flux de aer egal. Reglajul se face prin niște șuruburi: la carburatoare sunt trei sau patru șuruburi de reglaj, la injecție poate fi unul sau două, puse sub rampa de injecție. Fiecare motocicletă are un anumit debit de aer. Apoi se verifică ca totul să fie strâns bine și se montează la loc.

(P) Service Dual Motors – 10 ani de experiență – te așteaptă în această perioadă cu o ofertă specială. La orice schimb de ulei, filtrul este gratuit.



2 Comments

  1. alexandru spune:

    Salut cu i au si eu.legatura q voi

  2. Chirca Ionel spune:

    Ador site ul vostru am atâtea de învățat de la voi despre motociclete am un Suzuki gsxr S-RADdin ’99 stă de vreo trei ani chiar mă gândeam să văd cum sa centralizez carburatoarele bine mai am câteva piese de luat pentru el dar am să le iau încetul cu încetul până în primăvară cred că îl fac complet lăsați mi un link unde aș putea să văd mai multe videoclipuri despre restaurări dacă aveți multă baftă în continuare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.