Free Riders: cerem autorităților să facă dreptate
14/08/2014
Suspectul în cazul tentativei de omor de la Covasna a fost reținut
14/08/2014

(P) Controalele periodice pe care trebuie să le facă orice motociclist

(P) E luna concediilor și gândul ne stă doar la călătorii. Dar ca să avem plimbări fără incidente, motocicleta trebuie să fie într-o stare bună de funționare. Câteva verificări simple și regulate ne vor ține departe de probleme.

Lanțul

Lanțul trebuie verificat periodic, la 500-1.000 de km, în funcție de condițiile meteo, pentru a depista eventualele forme de uzură, jocul, pentru a îndepărta murdăria depusă și pentru a observa dacă există lubrifiere suficientă. Află mai multe dintr-un articol dedicat verificării lanțului.

Anvelopele

Înainte de orice călătorie, verifică stadiul de uzură al anvelopelor sau existența unor obiecte străine înfipte în ele, de care depinde foarte mult siguranța ta pe asfalt sau în afara lui. Iar dacă totul se prezintă într-o stare bună pentru că n-ai mers prea mult cu motorul în ultimii ani, nu înseamnă automat că anvelopele sunt la fel de sigure pe drum ca atunci când le-ai cumpărat. După patru ani, cauciucul îmbătrânește și nu-și mai păstrează proprietățile. Dacă, însă, totul este în regulă, nu-ți mai rămâne decât să verifici presiunea, s-o ajustezi conform manualului motocicletei și să pleci la drum.

which-product

Uleiul

Dacă urmează să faci o călătorie de câteva mii de km, s-ar putea să fie necesar un schimb de ulei înainte de a pleca de-acasă. Așadar, trebuie să consulți manualul de utilizare a motocicletei ca să verifici intervalul de schimb, să faci un calcul și să acționezi în consecință. Dacă nu trebuie schimbat, uleiul trebuie măcar verificat astfel încât nivelul să fie în parametri. Dacă este sub limita inferioară, trebuie completat. Află mai multe din articolul dedicat schimbului de ulei.

Furca

Pentru o călătorie confortabilă și sigură, suspensiile motocicletei trebuie să funcționeze în parametri, ceea ce nu este posibil dacă uleiul din furcă este învechit. Odată cu trecerea timpului, acesta se deteriorează și, prin urmare, ar trebui schimbat o dată la doi ani. Această operațiune nu e la îndemâna oricui, deci ar trebui făcută la un service specializat. Există mai multe tipuri de ulei, de diferite vâscozități, în funcție de motocicletă. De exemplu, Motul oferă uleiuri de furcă pentru motocicletele de curse dar și pentru motocicletele ce sunt utilizate în mod normal pe șosele, ori în off road.

Frânele

Nu mai trebuie să menționăm de ce e neapărat necesară verificarea periodică a sistemului de frânare. În primul rând, plăcuțele nu trebuie să fi trecut de gradul de uzură permis, altfel vei fi nevoit să le schimbi. Dacă uzura nu este peste limită, poți doar să le cureți cu ajutorul produselor specializate.

Periodic, trebuie să verifici nivelul lichidului de frână și să folosești un tester pentru a verifica și conținutul de apă din lichid. Specialiștii recomandă schimbarea lichidului de frână cel puțin odată la doi ani, pentru a te asigura că ai o forță de frânare completă. Motul îți oferă mai multe sortimente de lichid de frână, pentru trafic rutier normal, respectiv pentru curse.

Pentru motocicletele cu ABS, lichidul de frână poate fi schimbat doar dacă modulul ABS este verificat cu un tester specific vânzătorului. Altfel, o parte a lichidului vechi va rămâne în sistem.

verificare frana

Sistemul de alimentare cu combustibil

În fiecare sistem de alimentare cu combustibil se formează condens odată cu încălzirea și răcirea aerului care trece prin rezervor pe măsură ce volumul carburantului scade. Acest lucru cauzează dificultăți de pornire, pierderea performanței și accelerație mai lentă, în special la motoarele cu un cilindru sau cu doi cilindri.

Pentru a preîntâmpina astfel de probleme, o dată sau de două ori pe sezon, adaugă o cutie de Motul Fuel System Clean la realimentarea cu combustibil. Această substanță curăță sistemul de alimentare cu combustibil, stabilizează combustibilul, îndepărtează condensul, lubrifiază și protejează împotriva uzurii și a coroziunii. O cutie de Fuel System Clean este suficientă pentru un rezervor de cel mult 20 de litri.

Manete

Știm, ai făcut această verificare la începutul sezonului. Dar n-ar strica să verifici, din nou, ușurința în funcționare și jocul necesar în cazul mânerului de accelerație, manetei de ambreiaj și a controlului pentru frâne. Dacă simți că manetele funcționează „greu“, poți rezolva problema cu o mică ungere.

which-product

Echipamentul moto

Am terminat cu motocicleta, este gata de drum, dar ce facem cu echipamentul? Probabil că n-ai de gând să faci parada modei în vacanță, dar asta nu-nseamnă că hainele și casca nu trebuie întreținute. Pentru interior, poți folosi Motul Helmet Interior Clean, o substanță ideală pentru curățarea în profunzime. Produsul dezinfectează și îndepărtează mirosurile neplăcute. Produsul de curățare este testat dermatologic și nu irită pielea.

Dacă echipamentul din material textil poate fi spălat, costumul de piele are nevoie de mai multă atenție. Motul îți oferă Perfect Leather, o cremă fină pentru îngrijirea pieii naturale din care se fabrică îmbrăcămintea, cizmele și mănușile. Perfect Leather împrospătează culorile și menține pielea suplă.

casca

(P) Articol susținut de Motul.

 



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.