F850GS vs. Africa Twin vs. Tiger 800 | Comparativ Adventure 2018 – Partea I
21/06/2018
F850GS vs. Africa Twin vs. Tiger 800 XCa. Partea II – Off-Road
03/07/2018

O săptămână cu Honda NC750X. Ce-am învățat

Timp de șapte zile, Honda NC750X a fost singurul meu mijloc de transport. Soare, ploaie. Muncă, piață, seara în oraș. Vreo 200 de km prin București, ca să aflu cât e de practică această motocicletă. Să le luăm pe rând. 

  • E la fel de utilă ca un scuter, dar e mai rapidă. O avea ea doar 50 de cai putere, dar trage de jos. Și dacă nu te uiți pe specificații, poți jura că are cel puțin 70-80 cp.
  • E arătoasă. Prima generație (NC700S) nu era cea mai atrăgătoare, dar liniile ascuțite, farul LED, postura… – credeți-mă, a atras o mulțime de priviri

Honda NC750X

  • Spațiul de depozitare – intră o mulțime de lucruri. Cumpărăturile (am băgat chiar și un pepene acolo), geanta de birou, geanta de sală, o cască mare cum e Schuberth M1. Desigur, pe rând.
  • Consum: 4,6 l/100 km. În oraș. Puțin mai mult ca un scuter de 300 cc
  • Accelerația te poate lua prin surprindere câteodată. Neavând manetă de ambreiaj, te poate brusca la manevrele executate cu viteză mică printre mașini

    Bord NC750X

  • Cutie DCT. Nu, nu se simte ca un scuter mai mare. Adica nu e CVT. E DCT (dual clutch transmission) – schimbă treptele singură, are mod manual, mod Drive, mod Sport (cu 2 setări diferite). Nu are ambreiaj și ai două padele cu care poți corecta în permanență treapta daca simți nevoia.
  • Cutia DCT ar trebui să fie adaptată și oferită opțional de fiecare companie moto. E greu de descris cât e de comod să folosești așa ceva în oraș

Cutie automată. Moduri: Drive, Sport (2 trepte), Manual

  • Are traction control, dar nu prea-i văd utilitatea. Iar dacă intră (doar pe asfalt umed a intrat), o face cam bădărănesc. Taie gazul prea mult timp. În fine, pentru piatră cubică umedă, de exemplu, să fie primit.
  • Display-ul e cam mic și îngrămădit, dar te vei obișnui
  • Poziția înaltă te ajută să vezi traficul. E comodă pentru oraș, iar ergonomia este bună
  • E compactă și te strecori foarte ușor prin trafic
  • Nu e o motocicletă care să-ți ofere senzații tari. E o motocicletă cu spirit practic
  • Este motocicleta cu care m-am simțit cel mai bine în oraș.

O poți testa oricând. O găsești la Motor-Team. Costă 8.500 de euro, cu DCT și 7.500 cu manuală.

Primul la semafor cu NC750X



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.