Noua Africa Twin e aici. Prima cheie: cum sună motorul, ce e nou
03/12/2019
Zoltan Ordog primește sprijinul Yamaha Motor Europe pentru sezonul 2020
05/12/2019

Noul Triumph Tiger 900 – Mai ușor, cadru modular, mai multă tehnologie. Mai tare ca Africa Twin și F850GS?

Triumph a prezentat Tiger 900 – un model nou-nouț, gata să se bată cu Africa Twin și BMW F850GS. Și, de ce nu, cu restul motocicletelor din clasa intermediară, foarte aglomerată în acest moment. Are cadru nou, e mai ușor, mai compact, mai puternic, are mai multă electronică. În rândurile ce urmează vom trece în revistă principalele caracteristici. 

Să-ncepem cu motorul. Puterea maximă e aceeași – 95 cp. Dar cuplul e cu 10% mai mare, iar Triumph ne asigură că simți asta pe toată plaja de turație. Volumul motorului a fost crescut pentru a îndeplini normele euro 5, fără să fie sacrificată performanța. Triumph a schimbat ordinea apriderii – acum avem 1,3,2. Englezii spun că-n felul ăsta motorul are un caracter mai puternic și un sunet deosebit. Așteptăm cu interes. 

Dar mai important decât motorul este cadrul. Cea mai mare critică pe care o primea vechiul Tiger 800 era legată de faptul că aveam un cadru dintr-o bucată, pe care erau sudate inclusiv scărițele pasagerului. Acum avem un cadru modular, cu un sub-cadru din aluminiu, prins în șuruburi. Scărițele pasagerului sunt, de asemenea, prinse cu șuruburi. Iar adăugarea aluminiului a făcut ca noul Tiger să cântărească cu 5 kg mai puțin – între 189 și 201 la gol, în funcție de versiune. Cu alte cuvinte are cam aceeași greutate ca versiunea de bază Africa Twin, e ceva mai ușor decât F850GS și puțin mai greu ca 790 Adventure. 

Per total, Triumph Tiger 900 pare mai compact, cu carene mai mici, cu o șa mai îngustă și cu un ghidon apropiat cu 10 mm de pilot. Scărițele sunt ajustabile. Așadar, triunghiul s-a schimbat și suntem curioși să vedem cât de mult. E clar că avem o abordare mai adventure – până acum, Triumph oferea o ergonomie mai stradală. 

Ah, da. Au dispărut denumirile încurcate – XR, XC, XRx, XCx, XCa. Acum avem standard, GT, GT Pro, Rally, Rally Pro. Primele oferă o abordare mai stradală, cu roată față de 19, în timp ce versiunile Rally au 21 și spițe. Anvelopele sunt tubeless. 

Versiune GT Pro
Versiune Rally Pro

Triumph a schimbat și furnizorul de suspensii. Nu știm dacă e mai bine sau mai rău – înainte lucrau cu WP. Acum avem Marzoochi la modelele stradale și Showa la Rally. Cursa furcii variază între 180 mm și 240 mm. La versiunile Pro, furcile sunt reglabile mecanic, iar amortizorul spate e ajustabil electronic. 

Parbrizul are un nou mecanism de reglare, rezervorul are 20 de litri (350-400 km autonomie), și există un quickshifter. 

Versiunile mai scumpe au display TFT de 7 inch, iar dacă îți iei varianta Pro ai și conectivitate Bluetooth, turn by turn navigation și GoPro Control. Cât despre electronice, avem cornering abs, IMU, traction control îmbunătățit și până la șase moduri de mers, în funcție de varianta aleasă. 

Cât despre frâne, Triumph Tiger 900 are cele mai fancy etreiere de pe piață – Brembo Stylema – ceva inedit pentru acest segment.

Triumph mai pune la dispoziție o gamă completă de accesorii, iar cutiile sunt fabricate de Givi – atât cele din plastic cât și cel din aluminiu, disponibile pe variantele cu abordare off-road. 

Motocicleta va fi disponibilă de anul viitor și în România, prin Motoboom



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.