Când am văzut numele 1050 pe carenă și faptul că acum are 105 cai putere, m-am gândit instant că Suzuki a mărit capacitatea motorului ca să îndeplinească normele Euro 5, pe modelul Honda, BMW, s.a.m.d. Am fost așa de convins, că am și zis-o pe filmare. Noroc că avem fani vigilenți care au observat imediat.
Așadar, motorul rămâne tot la 1037 cmc, dar a fost revizuit pentru a trece normele Euro 5 fără să piardă din putere. Cutia de viteze e tot la fel și multe lucruri sunt neschimbate la V-Strom. Dar vorbim de o motocicletă 2020, așadar hai să vedem schimbările.
La nivel estetic, motocicleta este inspirată de DR Big. Are acel far pătrat (care vine, mai degrabă, de la Katana dacă ne întrebați pe noi) și silueta clasică de DR. Cât va fi de convingător, rămâne de văzut – cert e că Suzuki pune mare preț pe nostalgie în ultima vreme.
La nivel tehnic avem ride-by-wire, trei moduri de mers, traction control cu patru trepte, IMU și ABS combinat. Bordul este nou, dar e TFT, nu LCD. Furca este, de asemenea, nouă – KYB în loc de Showa.
Deși schimbarea de design este destul de radicală, Suzuki V-Strom își păstrează nișa – un adventure-touring cu orientare mai degrabă stradală, simplu și robust. Mai multe detalii, în filmul de mai jos. Pe canalul de YouTube DriveMag Riders vom acoperi toate noutățile notabile de la Milano, așadar abonați-vă ca să fiți la curent cu tot ce se întâmplă la EICMA.
Concurența din piață este destul de puternică, așadar Suzuki ar putea miza pe un pachet simplu, dar bun, la un preț avantajos.