2019 Honda CB500X – Este, cu adevărat, o motocicletă Adventure? Primul Test
13/04/2019
Honda prezintă gama completă de motociclete la SMAEB 2019
15/04/2019

Moto Guzzi V85TT. La cald, după 700 de km

Încă sunt “mahmur” după ziua de ieri. N-am consumat nicio băutură, dar am mâncat 700 de km, până la Enisala și înapoi, pe noua Moto Guzzi V85 TT. Ca să văd dacă-mi place. Și mi-a plăcut.

Moto Guzzi V85TT are un caracter puternic ce nu m-a lăsat indiferent. Pur și simplu mi-a făcut plăcere să merg cu ea. Mi-a dat o stare de bine. Nu știu de ce, nu știu cum. Se înscrie în acea zonă senzorială mai greu de explicat. Cred, totuși, că e legat de sentimentul de fier, de sunetul și vibrația motorului, de rezervorul metalic, de materialele solide. Și partea bună e că ai toate aceste elemente într-o motocicletă suficient de comodă încât să te bucuri de ele.

Le-am cerut părerea unor prieteni. Unul mi-a zis că-i un fel de Harley-Davidson Sportster cu poziție de adventure. “De ce să vrei, în 2019, o motocicletă care se simte ca una de acum 20 ani? Lumea a evoluat.” O fi, dar probabil sunt eu mai romantic în cazul acestei motociclete.

Așadar, câteva observații punctuale înainte de filmul ce urmează să fie publicat pe YouTube zilele viitoare:

  • Moto Guzzi V85TT îți oferă un feelig deosebit. Motorul, vibrația, sunetul. Dacă ești îndrăgostit de fiare ți se vor părea fermecătoare, dacă ești mai pragmatic ți se vor părea nefolositoare și vei prefera eficiența unui bicilindru răcit cu lichid. 
  • E cel mai rafinat Guzzi pe care am mers. Vibrează doar cât trebuie să vibreze ca să te anunțe că mergi cu ceva special, cutia de viteze funcționează lin și destul de precis, iar cardanul e singurul care-ți mai amintește că te afli pe o motocicletă retro. 
  • E comodă la drum lung. Suficient spațiu, ergonomie perfectă, șa confortabilă. Aș schimba parbrizul, care-mi oferă turbulențe și m-aș mai uita la amortizorul spate – mi-a dat câteva șuturi pe drumurile proaste.
  • Moto Guzzi V85 TT are toate electronicele la modă – traction control, ABS, moduri de mers – inclusiv off-road. Pe modul off-road se modifică intervenția controlului tracțiunii, ABS-ul de pe spate dispare, iar pe față ai intervenție limitată. Nu ai setări fine (TC reglabil pe diferite trepte, de exemplu), dar chiar îți trebuie așa ceva? N-o să mergi la rally raid cu V85 TT. 
  • Are cruise control și accelerația ride-by-wire este foarte lină. Se simte mâna inginerilor Aprilia.
  • Poate și off-road. La început mă așteptam să fie doar un motor de stradă cu ghidon lat și poziție înaltă. Dar nu, poți merge liniștit și după ce se termină asfaltul. Furca preia foarte bine denivelările, poziția în scărițe e firească, iar unghiul de întoarcere este destul de generos pentru locurile înguste. Fără crashbar-uri și anvelope potrivite n-am îndrăznit să mă bag la lucruri serioase. 
  • Motorul e un bicilindru răcit cu aer, deci plaja de turații e foarte scurtă. Se oprește undeva pe la 7.000, iar motorul livrează bine de pe la 4.000-4.500. Asta-nseamnă că trebuie să schimbi destul de des vitezele dacă vrei să mergi mai tare. 
  • 80 de cai-putere, 80 NM. Suficient.
  • Motorul emană ceva căldură în oraș, când stai la semafor. În mișcare nu simți nimic. 
  • Consumul – undeva pe la 5 l/100 de km, sau chiar mai putin daca mergi relaxat. Cu rezervorul de 20 de litri plin, ajungi la o autonomie de 400 de km. 
  • Farul chiar face lumină. Multă. Ce-i drept, farul meu bătea cam sus și am luat multe flash-uri de pe contrasens pe drumul de întoarcere. 
  • Pe lista de accesorii găsești parbriz touring, crashbar-uri, sistem de bagaje de aluminiu, lumini auxiliare

Comod la drum lung, deosebit pe străzile din oraș, caracter puternic, merge și pe drumuri fără asfalt și are un preț bun în România –  Grigio Atacama  – 10.950 euro, cu TVA inclus. Versiunea “Enduro Premium” – multicolore – costă 11.350 de euro cu TVA. Tentant, nu? Mie mi-a lăsat o impresie plăcută. O găsești la The Bike Hub.

P.S. Filmul va apărea peste câteva zile pe canalul nostru de YouTube.  



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.