Aprilia RSV4 X: 225 cp și 165 de kg. Magnific
24/03/2019
Honda CB500X – Am scos-o din cutie. Urmează primul test
26/03/2019

M-am dat cu “cea mai rapidă Vespa din toate timpurile”

Nici fotografii n-am făcut, atât de rapid a fost totul. Și-aici nu mă refer neapărat la Vespa, ci la tura mea, una destul de scurtă, recunosc, cu prilejul lansării Vespa GTS 300 HPE în România. 

Sâmbătă a avut loc evenimentul cu pricina, la The Bike Hub – importatorul Piaggio din România – unde pasionați și curioși au mers cu noul scuter de clasă medie. Eu am furat startul și-am dat o tură vineri – n-aș putea să-i zic test-ride, pentru că testul meu implică mai multe zile și mai mulți km, ca să-mi pot da seama de cât mai multe. Probabil va urma și așa ceva. Dar, până atunci, prima impresie: Vespa GTS 300 HPE chiar e foarte rapidă în lumea scuterelor – 23 de cai și 26 de NM nu sună neapărat puternic, dar impresia de la ghidon e alta. Vorbim de un scuter de 150 de kg, gata de sprint-uri. De altfel, cred că până pe la 80 km/h demarezi mai repede ca unele motociclete de pe stradă. N-am făcut nicio liniuță, totuși. Comparativ cu versiunea precedentă, mocilindrul de 300 cmc a primit cu 12% mai multă putere și cu 18% mai mult cuplu. N-am mers cu versiunea anterioară, dar înțeleg de la cei ce s-au dat că diferența e notabilă. 

Modelul de test avea evacuare Akrapovic. N-aș fi înțeles până acum sensul unui Akrapovic pe Vespa, dar sunetul grav și gutural m-a convins. 


Spre deosebire de Vespele mai mici, GTS 300 nu devine instabilă la viteză mare, ai mai mult spațiu pentru picioare, dar rămâne foarte manevrabilă. Chiar dacă e “large body” (Vespele sunt de două feluri – mari și mici), tot te strecori ușor prin trafic pentru că are ampatamentul scurt și rămâne destul de compactă. Frânele parcă n-ar fi din același film. Aș fi simțit nevoia de ceva mai multă forță de frânare, ca să mă opresc trebuia să apăs mai tare pe manete. Citind câteva review-uri de pe net, făcute de site-uri de scuteriști, am văzut c-ar fi fost catalogate drept “adecvate”. In comunicatul Vespa, se arată că frânele sunt, cumva, setate astfel încât să fie prietenoase cu începătorii. În fine, nu e un capăt de țară. Ori te obișuiești, ori deschizi catalogul Polini și faci un update. Apropo, un etrier Brembo cu patru pistonașe costă 200 euro. Cu așa ceva faci stoppie – asta dacă n-ai avea ABS. Pentur că Vespa GTS 300 HPE vine cu ABS și ASR (traction control). 

Altfel, arată la fel de bine ca toate Vespele, cu finisaje premium și acel look care nu se va demoda niciodată. Va fi disponibilă în mai multe versiuni: GTS, GTS Touring, GTS Super, GTS Supersport, GTS SuperTech, ultima dintre ele vine cu un display TFT și conexiune smartphone. 

Pe lista de accesorii găsim, printre altele, topcase, rack-uri de bagaje (față și spate), crahsbars, parbriz, leg cover și suport smartphone. Prețul: pleacă de la 5.390 de euro cu TVA și poate crește în funcție de versiune sau accesorii.




Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.