VIDEO Întrecerea polițiștilor. BMW vs. Victory
03/04/2014
Marquez, de neoprit pe un scuter de 125 cc VIDEO
04/04/2014

Honda Africa Twin. Se poate și cu Africana

Paul, autorul acestui material, are un an de când și-a luat permisul.  Deși mulți i-au spus să debuteze pe o motocicletă ușoară, a ales Africa Twin, din ambiția de a arăta că se poate face soft-enduro și cu „Africana“. (n. ed.)

Ținuta la drum este lejeră, cu poziție bună în șa, ce nu te obosește la mers. Lejer, poți face 400 km fără oprire. O cunoștință a venit călare pe a lui Africana din Italia, fără oprire (cu excepția celor din benzinării) – semn că rău nu poate fi.

PeMotoare.ro te premiază la intrarea în Zona Liberă. Află cum poți participa.

africa twin6

Deși are centrul de greutate mai sus, e o plăcere să te înclini cu ea pe curbe, să „îngenuchezi” hardughia. Și cu toate că pare un motor ieșit din coperțile cărților ce descriu drumuri de mii de kilometrii în jurul pământului, folosesc cu brio Africana și-n oraș. Primăvara, la începutul verii, în fiecare zi, acasa-școală-acasă. La ore de vârf, prin aglomerație. Recunosc,sunt genul de persoană care umple frigiderul în drum spre școală/casă. Nu stau la cozi în intersecții, că doar de aceea merg cu motocicleta și nu cu mașina.

Chiar dacă are 240 kg (cu toate lichidele in ea) Africa Twin îmi oferă mobilitatea necesară într-un oraș cu trafic mediu (locuiesc în Deva) să ajung de la punctual A la punctul B fără nici o problemă. Nu neg faptul că un naked mi-ar fi de mai mare ajutor, însă aici e altă discuție.

Off-road cu 200kg+

De mic am fost pasionat de off-road, însă nu mi-am permis să-mi cumpăr un monocilindru pentru dealuri și o motocicletă pentru asfalt. Așa am ajuns să caut ceva din sfera Enduro-Adventure. Trebuie să recunosc că n-am avut niciun fel de cunoștință în ceea ce privește enduro-ul. La început, a fost puțin… interesant. Mai ales când trebuie sa ridici 240 de kg de jos la fiecare greșeală făcută. Recunosc,nu-s o fire musculoasă de fel: am 1.87 m, însa doar vreo 70 kg (biscuit în dungă), dar cu o tehnică ușoară e floare la ureche să-ți ridici dihania de jos. Puțin mai dificil e când ai scăpat-o într-o baltă plină cu apă și noroi. Atunci o să-ți alunece picioarele și o să mai dai și cu fundul de “pământ” – știu eu o legendă ce spune că noroiul face bine la ten și la carene, așa că …nu vad din asta o problemă.

africa twin8

Cu ceva întreținere, Africa Twin n-are moarte

Pe drumuri forestiere este poezie. Linie dreaptă, bagi mâna în gaz, iar motorul ce adineauri torcea începe să-și facă de cap. Vine curba, dai inferioară, încerci un slide. Reusesti – ai zâmbetul pe buze. Cazi – nu ai avut noroc și data viitoare va fi mai bine.

Greul începe când ai intrat în pădure, iar soarele n-a reușit să usuce toate drumurile și răsar porțiuni scurte cu bălți mari. Fără un cauciuc adecvat avansezi un metru, doi pe oră. Urcările abrupte cu un asemenea utilaj sunt iarăși greoaie și trebuie să fii conștient că nu zbori cu Africa Twin precum o face un crosist.

Puncte forte: electronică puțină – nu trebuie s-o pui pe tester după orice căzătură, fiabilitate, polivalență

Puncte slabe: releul de încărcare – o “bubă” specifică, însă, cu mici modificări iese o treabă bună și nu te va mai supăra. Consumul: toba actuală este una „sport“ – goală pe dinauntru. Îmi place cum suna, dar faptul că e goală + carburatoare necurățate, nereglate și nesincronizate, la o croazieră de 120-130, ia undeva la 6,5%. Dacă o tragi de urechi, liniștită va arde mai multă benzină.

Autor: Paul Varadi, Deva. Motocicleta despre care am vorbit mai sus este din 1990 și are 70.000 de km.

Date tehnice Honda Africa Twin

Model

Honda XRV 750 Africa Twin
An: 1990-1992
Categorie: Enduro-adventure

Motor

Tip V2, patru timpi, 742 cc
Putere: 58 cp la 7.500 rpm
Viteză maximă: 170 km/h
Cutie de viteze: 5 trepte

Roți și dimensiuni

Anvelopă față: 90/90-21
Anvelopă spate: 130/90-17
Frână față: două discuri
Frână spate: disc
Masă cu plinurile făcute: 237 litri
Rezervor: 24 litri
Ampatament: 1.565 mm

 

 



Prieten
Prieten
Prieten PeMotoare.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.