Emanuel – Mani – Gyenes (Autonet Motorcycle Team) va concura pentru a șasea oară în rally-raid-ul Dakar. În acest an, pilotul din Satu Mare va alerga pe o motocicletă nouă – KTM 450 Rally Replica.
Mani Gyenes spune că noua motocicletă îl va ajuta să obțină cel mai bun rezultat în Dakar. „ Comparativ cu cea utilizată în 2015 și 2012, aceasta este mai manevrabilă, mai ușoară, mai puternică – este pe injecție și nu pe carburație.”
N-am apucat să stăm de vorbă cu Mani, dar din ce știm noi, motocicleta are în jur de 140 de kg, poate căra 33 de litri de carburant și este o variantă mai omenească derivată din modelul pe care-l pilotează Marc Coma.
În cea de-a cincea sa aventură în America de Sud, Mani îi va avea în echipa de asistență tehnică pe Laszlo Olah (coechipierul alături de care a câștigat Red Bull Romaniacs în 2005 și 2006) și Szabolcs Racz.
Emanuel Gyenes (#33): ”În ianuarie voi lua startul pentru a șasea oară în Raliul Dakar și pe această cale vreau să mulțumesc Autonet Motorcycle Team pentru încrederea și sprijinul acordat în vederea participării la ediția de anul viitor. Pentru mașina de asistență și cei doi mecanici sunt recunoscător companiei Schlemmer. Un aport foarte mare la prezența mea în ediția 2016 îl are Consiliul Judetean Satu Mare, cel care m-a ajutat să beneficiez de o motocicletă nouă KTM 450 Rally Replica.”
Dakar 2016 este cea de-a opta ediție a raliului care se desfășoară în America de Sud. Inițial ediția de anul viitor trebuia să debuteze în Lima, însă din pricina fenomenului El Nino (cel mai devastator din ultimii ani), Peru a fost nevoit să se retragă. Astfel, raliul va debuta pe 2 ianuarie cu un prolog în Buenos Aires și va porni pe 3 ianuarie către Bolivia. După cele trei speciale din această țară se va reveni în Argentina, orașul care va găzdui finișul de pe 16 ianuarie fiind Rosario.
Mani Gyenes a debutat în Dakar în ianuarie 2007, când a concurat și-n ultima ediție africană a raliului. În acel an s-a clasat pe locul 9 la Debutanți și 46 la general. Au urmat edițiile în care a concurat alături de Vectra Racing și a izbutit să câștige în 2011 primul titlu la clasa Maraton (este cea mai restrictivă categorie din raliu pentru că de-a lungul celor două săptămâni nu este permis să schimbi o serie de componente printre care și motorul). În 2015 a revenit în raliu după o pauză de doi ani și alături de Autonet Motorcycle Team a obținut al doilea titlu la Maraton și s-a clasat pe 21 la general.
Mai multe amănunte despre pașii care urmează înaintea startului și despre cum vor decurge zilele din Dakar 2016 puteți afla urmărind: www.facebook.com/ManiGyenes