Rev’it a lansat noua colecție de echipamente moto
12/02/2014
(P) Reduceri la Fc-moto.de via PeMotoare.ro
13/02/2014

Crețu, numele românesc de la Isle of Man TT și Macau GP

De patru ani, numele Crețu apare la grila de start de la Isle of Man TT. De doi, și la MacauGP. Deși este cât se poate de românesc, alături apare și un „Brandon“, care trage după el steagul Americii în cele mai dure curse de stradă din lume.

Bunicii pilotului american Brandon Crețu sunt români. Dar numele este singurul lucru care-l leagă pe Brandon de România. În 2010, Brandon devenea cel mai tânăr american care avea să alerge la Isle of Man TT și, totodată, singurul pilot din America ce a reușit să se califice. Anul trecut a obținut locul 37 la cursa de Superbike de la Isle of Man și locul 20 la MacauGP, de care spune că s-a îndrăgostit.

brandon cretu (8)

Brandon Crețu, la Isle of Man 2013

Brandon Crețu s-a urcat pe motocicletă relative târziu: la 20 de ani. „Motocicletele mi-au plăcut dintotdeauna, dar părinții mei au fost împotrivă, așadar n-am putut să-mi cumpăr una decât atunci când am fost în stare să economisesc suficienți bani“, spune Brandon. Până la urmă, și-a cumpărat motocicleta de stradă pe care și-o dorea așa de mult iar în curse a ajuns în 2006.

Se întâmpla la Virginia International Raceway, în SUA. Era o serie de curse locale și nu mai pusese piciorul niciodată pe circuit. Un prieten îl convinsese să participle. În acel weekend a luat primul podium din carieră.

PeMotoare.ro: De ce Isle of Man TT și MacauGP?

Brandon: Isle of Man TT a devenit o obsesie a mea după un accident de mașină din 2007, când mi-am rupt gâtul și era cât pe ce să-mi pierd viața. În timp ce mă recuperam, am făcut un fel de listă a lucrurilor pe care voiam să le fac în viață, iar Isle of Man TT era în topul listei. Mi-am făcut un plan care să-mi asigure intrarea la TT și, trei ani mai târziu, am debutat la prestigioasele curse de pe Insula Man.

Cred că pericolul și exclusivismul Isle of Man TT și MacauGP sunt lucrurile care mă atrag. Cer perfecțiune și concentrare, iar dacă nu le ai, vei plăti consecințele. Legătura familială a piloților și echipelor mă fac să revin de fiecare data.

brandon cretu (7)

La MacauGP, pe EBR

Care este mai dificilă? MacauGP sau Isle of Man TT? Presupun că preferata ta e cea de la Isle of Man.

TT este, fără îndoială, cursa care te solicită cel mai mult mental și fizic și care poate avea, totodată, cele mai serioase urmări. Totuși, preferata mea a devenit, recent, MacauGP. Este un eveniment unic, ce combină mașinile și piloții și care șerpuiește printr-un oraș modern. Are un alt fel de a te atrage, de care m-am îndrăgostit.

De ce preferi să alergi pe circuite stradale?

Cred că ține de dăruirea pe care trebuie s-o ai, de pericol și de consecințele care apar dacă nu ești pregătit.

brandon cretu (9)Anul trecut am avut un român, pentru prima oară, la Isle of Man TT, Petre Pop. Îl știi, v-ați cunoscut?

Nu l-am întâlnit pe Petre personal, dar știu cine este și i-am urmărit parcursul la ManxGP, în august.

Cum arată scena motorsportului în America? Ce curse moto urmăresc oamenii?

Cursele locale din America nu stau prea bine, dar interesul față de campionatele din străinătate (BSB, WSBK, MotoGP) crește considerabil. Isle of Man TT a generat un interes imens de-a lungul anilor pe piața americană, iar organizatorii TT văd piața din SUA ca fiind una dintre cele mai importante.

Ai mers pe Honda CBR1000RR și pe EBR1190RS. Cu care te-ai înțeles mai bine?

Honda CBR1000RR este o motocicletă grozavă, cu care poți face de toate, dar simt că EBR1190RS are un potențial foarte mare și încă n-a ajuns la nivelul maxim de performanță pe care-l are. Am fost cu patru secunde mai rapid pe EBR la MacauGP 2013 față de cursa în care am mers pe Honda, în 2012. Motocicleta inspiră încredere și este o nebunie totală s-o pilotezi.

Când nu se dă pe circuit, Brandon Crețu are un job de om normal, așadar trebuie să-și găsească timp de antrenamente. Aleargă, înoată, face forță, merge pe supermoto o data sau de două ori pe săptămână. Iar despre acesta spune că este cela mai bun antrenament pe care-l poate face în timpul iernii pentru că-l ajută să se perfecționeze pe motocicletă. Vara, se dă cu bicicleta pe munți, iar pe motor se urcă de 3-4 ori pe săptămână.

Acum se pregătește pentru Isle of Man TT 2014, unde vrea să obțină o medie de peste 193 de km/h. Dar, per total, spune că vrea să se bucure de cursă „Nu sunt mulți cei care au ocazia să alerge la Isle of Man TT, așadar este o onoare să fac parte din acest eveniment“. Nu știe încă pe ce motocicletă va alerga, dar spune că ne va ține la curent prin intermediul site-ului său – www.brandoncreturacing.com. Cât despre țara noastră: „Vreau să vizitez România în curând. Este ceva ce întotdeauna mi-am dorit să fac“.

brandon cretu (5)



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

1 Comment

  1. […] La cursa din acest an va participa și Brandon Crețu, un pilot american de origine română. L-am intervievat aici.  […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.