Sistemul prin care poliția îți poate opri motocicleta din mers
06/12/2013
Predeal Snowmobile 1 Winter Cup. Distracție pe motoare cu șenile
06/12/2013

Cătălin Cazacu. Pilotul din spatele tabloidului

World Superbike, Campionatul European, relația cu rivalii Pascotă și Mureșan, antrenamentele și nebunia din cursă. Acestea ar fi cuvintele cheie despre Cătălin Cazacu, cel mai mediatizat pilot moto din această perioadă.

Prima oară l-am văzut pe Cătălin Cazacu live în paddock-urile de la Slovakia Ring, unde avea loc o etapă Dunlop Romanian Superbike. Căldură mare, muzică pe fundal și Cazacu la bustul gol făcând atmosferă, glumind cu băieții și cu fetele, astfel încât n-am înțeles foarte clar dacă mă aflu la piscină sau la cursă. Mai apoi, a câștigat titlul Dunlop Romanian Superbike dar și un loc fruntaș în paginile ziarelor de scandal.

Acum o săptămână l-am întâlnit pe Cazacu într-un bar din centru. O zi în care mai nimeni nu mai scoate motocicleta, cu zăpadă, vânt și frig. Am dat peste un Cătălin Cazacu mult mai serios decât mă așteptam. Cu toate astea, un băiat de treabă, comunicativ, cu care-ți face plăcere să stai la taclale. Deși aveam câteva bănuieli, discuția de mai jos m-a făcut să-mi dau seama cu cine stau de vorbă. Cazacu este un profesionist. Pe pistă și-n afara ei.

cazacu 2

Cazacu, de vorbă cu PeMotoare.ro

Unde mergi în afară de Dunlop RoSBK?

În acest an am fost singurul român în finala Campionatului European. Din păcate, am avut ceva probleme cu motocicleta și a trebuit să abandonez în cursă. Pentru anul viitor, este puțin prea devreme să ne dăm cu părerea dar, oricum, Campionatul Mondial este o prioritate pentru noi.

Dac-ar fi să participi la Mondial, unde-ai merge?

Având în vedere modificările care se fac în Campionatul Mondial acum, este o portiță destul de mare. Cred că Superbike este clasa pe care o putem atinge.

Dar pentru asta ai nevoie de material..

Colaborarea trebuie făcută cu o echipă care are tradiție. Nu e o problemă, eu am deja destule contacte cu echipe. Chiar acum există tratative pentru a face câteva etape în campionatul Spaniei, doar că trebuie să vedem care sunt prioritățile.

Vei fi la toate cursele sau doar wildcard?

Sunt dorit ca pilot normal un sezon întreg în Campionatul Național Spaniol (n.r. care ar putea deveni Campionat European de anul viitor, având etape în Italia și Franța). Ce se va-ntâmpla la anul este foarte ambiguu. S-ar putea inclusiv eu să schimb echipa, e vremea schimbărilor și nu știm exact.

Distanța dintre noi și cei de-afară?

În competițiile în care am alergat, tot timpul m-am calificat și am avut rezultate destul de bune. În cel mai bun caz, cu un material aproape la fel , am avea și rezultate. Din punct de vedere al piloților, nu sunt așa de mari diferențe, ci din punct de vedere al materialului.

Cum a fost sezonul trecut?

Ciudat. Dacă acum un an am trecut la clasa Superbike și îmi doream să fiu pe podium, anul acesta am plecat cu gândul clar de a câștiga titlul. Am pornit prost, după care, de la jumătatea sezonului, am intrat în linie dreaptă. După ce am câștigat prima cursă a fost mai ușor. Mi-am dorit să câștig inclusiv ultima etapă, lucru pe care l-am și făcut.

cazacu sampanie

Se spune că cele mai mari rivalități sunt pe plan local. În Timișoara sunteți trei…

Doi, chiar. Doi, și unul mai departe. Rivalitatea crește valoarea și rezultatul sportiv. Probabil că dacă nu eram așa de apropiați, ne plafonam. Cred că e de bine faptul că există o concurență.

Iar relația dintre voi?

Suntem sportivi, iar ca sportiv trebuie să ai o anumită conduită. Nu suntem prieteni, nu dormim în același pat, iar pe pistă suntem adversari. Probabil, dacă e nevoie, o să ne dăm și-n cap.

„Pe pistă suntem adversari. probabil, dacă e nevoie, o să ne dăm și-n cap.“

Dar se-ntâmplă ceva special în Timișoara, în acest moment, sau așa s-a nimerit?

Se spune că Banatu-i fruntea… 🙂 Mă bucur că reprezentăm cu fală acel oraș, că eu reprezint Timișoara și pot aduce rezultate bune, mă bucur și de sprijinul acordat de primărie și consiliul județean și încrederea pe care-o au în mine și-n rezultatele pe care le-aduc.

Apropo de sprijin, cum primesc autoritățile un motociclist care vine să ceară bani?

Din păcate, banii nu sunt de ajuns. Majoritatea se duc în fotbal. Eu am reușit după foarte mulți ani de muncă să învăț oamenii de-acolo și cu acest sport. În momentul de față mă ajută cu plăcere.

Starea motociclismului în România..

Fenomenul n-are vizibilitate. Fotbalul ia absolut orice se poate lua și celelalte sporturi iau foarte puțin. Circuitele pe care noi mergem sunt în afara țării. Oamenii angrenați în sistem. Din păcate, pentru că România are cea mai veche federație din Europa și, totuși, suntem cel mai puțin cunoscuți.

1467247_554287307984788_1900160135_n

Cătălin Cazacu merge pe motor de la șapte ani. „De la nouă merg ca profesionist. Am mers în toate clasele de juniori, de la 50 cc la 125 cc, la 250 cc. Am început clasa de 600 la 18 ani. Acum un an am trecut la 1000 cc“. Timișoreanul a mers doar la viteză. A făcut supermoto doi ani, după care s-a lăsat din cauza lipsei timpului. A ieșit campion la prima ediție a campionatului de scutere și a trecut prin toate etapele. Motocross-ul l-a folosit ca antrenament, dar nu se prea dă prin noroi în timpul sezonului din cauza riscurilor. „Făcând viteză, creierul e obișnuit să meargă tare, însă nu ai tehnică. Ți se pare că poți merge tot mai tare, iar apoi vin accidentările. Totuși, ajută la condiție fizică, la tehnică. Fiind un teren instabil, în momentul în care ajungi pe asfalt îți de o anumită siguranță“.

Cum te antrenezi, de obicei?

Sunt antrenamente fizice, în afara sezonului. Eu fac kick-box și așa mă mențin. Pe de altă parte, antrenamentele specifice sunt înaintea concursurilor. Cele între concursuri sunt foarte puține pentru că bugetele nu ne permit. Antrenamentele specifice depind de o întreagă echipă. Începând de la a cunoaște circuitul..

cazacu3

O tură cu bicicleta te-ajută să cunoști foarte bine circuitul.

Te plimbi cu bicicleta?

Te plimbi cu bicicleta câte trei-patru ture cu o noapte înainte, tot timpul. Înainte de plimbatul cu bicicleta este cel cu degetul pe hartă. După care intervine echipa. În primele ture îți pui vitezele la punct, după care suspensia, după care începi să forțezi.

Un sportiv care vrea să se antreneze pe circuit unde poate merge?

În afara țării. Cel mai apropiat loc de Timișoara este Budapesta, cel mai apropiat loc de-aici este Serres, în Grecia unde vremea este și mai bine.

Te ocupi doar cu motociclismul?

Motociclismul este principala mea ocupație, dar sunt și altele pe care le fac pentru a supraviețui. În motociclism bagi foarte mulți bani la început și-n momentul în care ajungi la 0 poate fi considerată o performanță

 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

1 Comment

  1. […] dai cu mini-motocicleta și, dacă ai timp, te califici la concurs. Tot aici vor face demonstrații Cătălin Cazacu (Castigatorul editiei 2013 Dunlop Romanian SuperBike), Sorin Dumitru (Mashy), Alex Radu (Pustiu) […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.