Honda RCV213V-S, mai puțini cai decât un VFR 800
15/06/2015
Yamaha Faster Sons – un nou model pe baza lui MT-07
17/06/2015

Costumul textil Rev’it Tornado

Rev’it arată cu modelul Tornado că un costum textil poate fi și aspectuos, nu numai funcțional. Am testat acest costum timp de două zile, câteva sute de kilometri, în oraș, pe autostradă, pe drumuri naționale și la 1900m altitudine. L-am purtat prin canicula asfaltului din capitală și prin răcoarea serilor de munte, unde i-am văzut calitățile, dar și limitele.

Sunt unul dintre cei care folosesc pentru turism pielea perforată. Pentru că mă simt mai protejat și pentru că nu flutură. Echipamentul textil îl folosesc primăvara și toamna, vara mă încălzește prea tare, chiar dacă am toate aerisirile deschise. Asta și pentru că “textilele” mele sunt de culori închise, ce atrag razele soarelui.Rev'it Tornado_1

Așa că, după îmbrăcarea costumului Rev’it Tornado, o primă senzație plăcută am avut-o în staționarea la semafoare. Nu mă sufocam, deși căldura venea din toate părțile: de la soarele lunii iunie, de la motor, de la asfaltul încins. Este marele avantaj al culorii deschise, dar și al texturii materialului.

Confort

Uneori e dificil să găsești un echilibru în cazul unui costum textil. Dacă e prea larg, va flutura în vânt și nici nu va arăta bine pe pilot. Dacă e prea strâmt îți va limita mișcările, în special atunci când este purtat pe o motocicletă dual sport.

Eu am 1,76 cm și 70 kg și am purtat mărimea 48 EU. Este cea mai mică mărime disponibilă, așadar dacă ești mai scund decât mine nu te vei putea bucura de acest costum.

Geaca este de tipul celor de piele, adică până la brâu. Chiar dacă nu izolează la fel de bine ca o geacă touring de ¾ (care acoperă și șoldurile), pe motocicletă această geacă stă mai bine, pentru că nu creează cute. Pantalonii vin bine, atât ca lărgime, cât și ca lungime, însă numai dacă nu te urci pe motocicletă. Aflat în șa, pantalonii se ridică și expun zona gleznelor. Ulterior, pe site-ul producătorului, am descoperit că există două tipuri de format la aceeași mărime: standard și lungi. I-aș fi preferat pe cei lungi.Rev'it Tornado_2

Materiale

Odată pus în mișcare am avut sentimentul ciudat că mă aflu dezbrăcat pe motocicletă. Aerul circulă prin tot costumul, neexistând vreo zonă care să nu fie ventilată. Este aproape ca o armură cu plasă. “Vinovat” pentru acest sentiment este poliesterul din care este fabricat costumul (un “mesh”), ce are textură plină doar în zonele expuse abraziunii în cazul unui eventual impact cu solul. La biceps, pentru a sparge puțin monotonia culorilor și pentru rezistență, a fost aplicată o bandă de piele roșie.

Ca să fim exacți, materialele folosite la exterior sunt: poliester 450D, PWR stretch mesh, Lorica, PWR shell 750D (un fel de Cordura). Pentru vizibilitatea pe timp de noapte există benzi reflectorizante atât pe pantaloni, cât și pe geacă.

Costumul Rev’it Tornado are o căptușeală detașabilă. La cât de aerisit este acest costum, prezența ei în bagaje este obligatorie la orice ieșire din oraș.

Geaca

Codul intern de produs al gecii Rev’it Tornado este FJT116. Ea se poate purta și individual, cu o pereche de blugi, sau cu altă pereche de pantaloni tehnici. Atunci când se poartă cu pantaloni compatibili, se atașează de aceștia cu un fermoar cu lungimea de 20 de cm. Eu unul aș fi preferat un fermoar cu închidere la 360 de grade, nu doar în zona lobară. De remarcat că fermoarele sunt YKK, o garanție a calității.Rev'it Tornado_4

În dreptul coatelor și al umerilor se află integrate protecții Knox Flexiform. Există și buzunar în spate unde poate fi inserată protecția de coloană.

Geaca se poate regla pe conformația corpului pilotului. Are chingi ajustabile la brâu și în zona bicepsului (din păcate, nu are și pe antebrațe). Dispune de două buzunare exterioare și unul interior. În ele nu e bine să aveți telefonul atunci când vă prinde ploaia, pentru că nu sunt impermeabile.

Gulerul are de asemenea o închidere ajustabilă. În plus, dacă este foarte cald și nu vrei să închizi gulerul, acesta se poate prinde cu o gaică în așa fel încât să nu fluture și să facă zgomot. La ceafă, gulerul este destul de înalt, nelăsând curentul să intre sub cască.

Pantalonii

Pantalonii Rev’it Tornado pot fi cumpărați și separat de geacă, având codul intern de produs FPT049. Sunt la fel de aerisiți ca și geaca și probabil și la 40 de grade C nu ar crea disconfort.

Pot fi folosiți și ca suprapantaloni și trași peste orice pereche de blugi. Dacă ai cizme va trebui să le scoți pentru a face operațiunea. Însă dacă folosești ghete sau pantofi sport nu e neapărat nevoie să te descalți. Asta pentru că pe interiorul cracului au fermoare lungi, ce pot fi deschise pentru a ușura îmbrăcarea/dezbrăcarea.

Pentru o pereche de pantaloni tehnici sunt foarte ușori. Te miști cu lejeritate atât pe motocicletă, cât și dacă mergi pe jos să vizitezi un obiectiv turistic aflat pe traseu. Au două buzunare frontale ce se închid cu aceleași fermoare YKK și care pot fi operate cu mănuși.

Partea din spate a pantalonilor este foarte înaltă și face inutilă purtarea brâului. În dreptul șoldurilor există ajustări pe talie. Am apreciat în mod deosebit porțiunea de material elastic din spate, care ar trebui să fie standard pe toate costumele moto (textile sau de piele) și care are rolul de a nu crea presiune într-o anumită zonă sensibilă atunci când te apleci pe motocicletă. Pe cizme, închiderea și ajustarea se face în zona gleznei cu sistem velcro.

Căptușeala detașabilă

Așa cum am spus, costumul fiind foarte perforat, permanent trebuie avută în bagaje și căptușeala. Pentru că odată ce temperatura scade sub 20 de grade C, vei începe să tremuri.

Căptușeala gecii arată ca orice geacă “civilă” și poate fi purtată și separat. Nu am avut “norocul” să fiu prins de vreo ploaie pentru a-i observa rezistența la apă, însă la vânt este absolut impermeabilă. Când îmi cumpăr echipament pentru munte obișnuiesc să verific calitatea materialului suflând în el. Căptușeala gecii mi s-a părut mai impermeabilă chiar și decât un windstopper de munte. Cu toate astea, este și respirabilă, nu te încălzești în ea. Pentru cei care nu se mulțumesc numai cu rezultate empirice, membrana este Hydratex cu rezistență 5000mmH2O și respirabil 5000/m2/24h.Rev'it Tornado_3

Căptușeala este dintr-un material foarte plăcut la atingere, în special în zoana gâtului. La încheieturile mâinilor și la talie are elastic, astfel că se mulează pe corp și nu lasă frigul să pătrundă. Are două buzunare exterioare și alte două interioare ce se închid tot cu fermoare YKK.

Închiderea din față se face atât cu fermoar, cât și cu velcro. Se atașează de geacă cu două fermoare în zona pieptului și cu capse la mâneci și ceafă.

Concluzie

Costumul Rev’it Tornado mi-a oferit o senzație nemaîntâlnită pe motocicletă: aceea că ești în același timp și dezbrăcat și protejat. Este greu de imaginat un costum care să fie mai ventilat decât acesta. E un costum pentru zilele toride de vară sau pentru excursii la ecuator. Totuși, odată instalată căptușeala, se poate transforma într-un costum de trei sezoane. E unul din puținele costume textile care te face să te simți sexy, asta și datorită culorii albe.

Minusuri: culoarea albă e frumoasă și respinge razele soarelui, dar din cauza insectelor și a prafului nu va rezista prea mult; geaca nu se leagă de pantaloni cu fermoar la 360 de grade; în cazul frecării cu asfaltul nu poate oferi prea mută protecție; când temperatura scade sub 20 de grade C trebuie tras pe dreapta, dezbrăcat și fixată căptușeala.

Prețuri: geaca Rev’it Tornado costă 1160 lei, pantalonii Rev’it Tornado sunt 1029 lei și pot fi cumpărate de la Motor-Team.

 

 



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.