Au un preț rezonabil, sunt confortabile și consumă puțin. Iată lista noastră când vine vorba de motociclete practice.
Ne place sunetul de Akrapovic. Suntem fascinați de ultimele sisteme electronice care pot îmblânzi și cele mai agresive motociclete. Vrem să stăpânim mai mulți cai putere ca atâția cai putere ca Genghis Khan. Dar nu totul se rezumă la putere și fibră de carbon. Mulți vor, pur și simplu, o motocicletă corectă, capabilă sa te ducă zilnic la serviciu și la o tură de weekend. Iată câteva variante.
Honda NC750X – 6.990 Euro
Honda NC750X este definiția unei motociclete practice. NC-ul din nume vine de la “New Concept” și este un pariu foarte interesant făcut de Honda. Consumă cam cât un scuter, unde-ai crede că e rezervorul găsești un spațiu de bagaje și, opțional, poți alege cutia de viteze automată cu ambreiaj dublu.
Are și o versiune S – un naked, dar eu aș alege varianta X. Ai protecție la vânt mai bună, poziție înaltă și un design mai interesant.
Am mers cu un NC700S (prima versiune NC) acum câțiva ani. Îmi amintesc și acum senzația de “mașină”. Motorul avea un cuplu bun, dar se plafona destul de repede. Așadar, dacă vrei ceva cu care să te distrezi, NC-ul nu e tocmai motocicleta potrivită. Dai când vine vorba de caracter practic, nimeni n-o poate întrece. Și are acea armonie la care Honda se pricepe așa de bine când vine vorba de motociclete.
Suzuki V-Strom 650
V-Strom 650 este una dintre cele mai de succes motociclete construite vreodată. Drept dovadă, își păstrează prețul și vezi în fiecare zi măcar un V-Strom 650 pe stradă, deși doar Dumnezeu știe câți km are la bord. Dumnezeu și cel care a dat kilometrajul înapoi.
A ieșit de mai multe ori regina Alpilor și este bună pentru orice: oraș, doar cu un top-case, vacanță cu pasageră și cutiile laterale montate.
Și partea cea mai bună e că are o versiune nou-nouță. Aceeași cilindree, dar cu un design nou, ABS, controlul tracțiunii și parbriz ajustabil. Va avea și o variantă XT, cu roți cu spițe și opțiuni de drum lung.
Prețul pentru noua versiune n-a fost încă anunțat, dar n-ar trebui să fie cu mult mai scumpă decât actualul V-Strom.
Yamaha Tracer 700 – 7.999 euro
Este o variantă de drum lung a popularului naked MT-7. Are un rezervor mai mare, carene și o poziție de condus mai dreaptă.
Este cea mai distractivă din toate motocicletele pe care le-am menționat în acest artico, datorită unui raport putere-greutate reușit: 75 cp și 196 kg. Iar asta se simte. Am testat-o pe virajele de la Cheia, și mi-am dat seama că Tracer 700 are toate ingredientele necesare ca să fie o motocicletă de succes: preț bun, design reușit, comportament stradal bun în clasa ei.
Kawasaki Vulcan S – 7.999 euro
Dacă vrei ceva cu formă de cruiser, dar nu neapărat un cruiser tradițional, dacă vrei ceva pentru drumuri în oraș și ieșiri ocazionale, atunci Vulcan S s-ar putea să ți se potrivească. Este unul dintre cele mai de succes modele fabricate recent de Kawasaki, chiar dacă e puțin ciudat. Sau tocmai de aceea.
Practic, ai o platformă de ER-6n, cu tot cu motor, adaptată pe o motocicletă sub formă de cruiser. Vulcan S arată „altfel” și merge foarte bine. Deși are o suspensie spate care preia cam brutal denivelările (lucru obișnuit la motociclete din această categorie), este capabil de reprize de accelerație la care nu te-ai aștepta.
Este cea mai practică motocicletă din categoria sa.
Triumph Bonneville T100
Vrei o motocicletă practică, dar totodată deosebită? Atunci mergi pe Bonneville. Noul T100, prezentat recent la salonul Intermot de la Koln este mai mic și mai ieftin decât T120, dar arată la fel de bine.
Dar nu pentru felul în care arată l-am inclus în acest top. Bonneville este o motocicletă foarte practică. Poți face de toate, de la mers în oraș la touring. Știu pe cineva care a mers în jurul lumii pe o astfel de motocicletă.