Lucrul pe care nimeni nu ți-l spune despre o motocicletă nouă
28/10/2016
Yamaha a lansat X-Max 300. Led și traction control
01/11/2016

Cataclismul din Maroc. Despre cum un cub de gheață îți poate strica zile de călătorie

Din șase, doar unul a rezistat onorabil. Nu mitraliera, nu poliția, nu drumurile. Pericolul pândește din …cubul de gheață.

Începusem săptămâna trecută să vă povestesc despre tura pe care tocmai am făcut-o în Maroc. Cum a început, cum am traversat tărâmul hașișului și cât de tare ne-a impresionat Sahara. Totul mergea brici și nu credeam că poate apărea ceva care să ne tulbure călătoria.

20161013_123524

Plecarea din Sahara a fost urmată de cea mai frumoasă zi de mers cu motocicleta din toată tura. Dacă mă-ntrebați pe mine. Un pas montan neasfaltat, aflat la aproape 3.000 de metri, ne-a pus sângele-n mișcare. Munții cărămizii și un cer de un albastru închis, gata să plouă, hăurile adângi și drumul îngust, muntele sur și o gașcă de prieteni gata să cucerească o părticică din el. O zi de vreo 500 de km cu peisaje de poveste, în care-am mâncat mere de pe marginea drumului, undeva la 2.200 de m. O zi pe care-mi va rămâne în minte, la capitoul zile reușite pe două roți. Drumul de la Merzouga la Ouarazate, cu un ocol prin Munții Atlas.

img_6065

morocco-1

Dar totul avea să se schimbe în curând. Multă lume mă întreabă dacă-i periculos în Maroc. Oamenii se gândesc la extremisti, furt, mitraliere, poc-poc. Ei bine, nu e. Niciodată nu m-am simțit în pericol și există check-point-uri ale poliției/jandarmeriei la fiecare intrare în oraș. Se circulă bine. Șoferii îți fac loc, iar drumurile sunt bune. E mult mai periculos pe Valea Oltului.

20161013_173953

Ei bine, ce spuneți de pasul asta?

Dar există un pericol de pândește din …pahare și farfurii. Probabil de la apa cu care ni s-a gătit pe alocuri sau de la cuburile de gheață pe care n-am fost inspirați să le evităm. Sau poate de la cina oribilă din Ouarzazate. Cert e că ne-am pomenit cu o toxi-infecție alimentară de era să ne dea peste cap toată tura. Primul care a picat – Scutariu. Apoi, ceilalți, pe rând, în următoarele 4-5 zile. Pe lângă tovarășii de drum, îmi făcusem noi prieteni de călătorie: Furazolidon, Paracetamol, NoSpa, Antibiotic, Vodka. Știu, despre ultimii doi se zice că nu se înțeleg bine împreună dar, crede-ma, au făcut o echipă minunată. Și i-am lăsat așa până la Ceuta, în Spania.

Greață, vomă, diaree, crampe. Suficient cât să-ți strice câteva zile, dar nu suficient cât să-ți strice o tură. Nu e obligatoriu s-o pățești dacă te duci în Maroc, judecând numărul mare de turiști, dar în locul tău aș sta departe de cuburi de gheață și mâncăruri dubioase.

Sub semnul acestor probleme s-au scurs zilele de la mijlocul excursiei noastre. Am fost în jumătate de efectiv când am vizitat fascinanta piață Jemaa el-Fnaa din Marrakech, un loc unde parcă se adună toate minunile Africii și-ți dai seama că viața pe acest pământ este mult-diferită față de ce trăiești tu in Europa.

morocco2

E noapte, fumul de la tarabe se ridică spre cer, iar în mijloc vezi cobre care dansează pe ritm de fluier, muzicanți, dansatori. Lumea se adună cerc în jurul unui bărbat care dansează isteric, cu mișcări sacadate, aflat parcă în transă. Încercăm să-i facem o fotografie. Ni se face semn că n-avem voie. Traficul e haotic. Ca-n filmele despre India. Multe scutere, cu oglinzile strânse către interior. Probabil ca să aibă loc să se strecoare prin ambuteiaje. Mașini de lux alături de căruțe trase de măgari în centrul Marrakech-ului.

morocco12

Plec puțin dezamăgit că n-am fost în stare să simt locul cum trebuie. A doua zi voi fi pe malul Atlanticului.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.