Familia PeMotoare are un nou membru: BMW S 1000 RR, model 2017, gata de curse. Este motocicleta cu care voi concura anul acesta în competițiile de viteză din România, iar în câteva săptămâni voi debuta la Serres. Dar să-ncepem cu momentul 0.
Dacă mă întrebai acum câteva luni pe ce motocicletă voi merge în sezonul următor aș fi zis, foarte sigur pe mine, o Honda sau o Yamaha. Perspectiva s-a schimbat în octombrie, anul trecut. Am mers la Jerez pe un BMW S 1000 RR pregătit de curse și am rămas uimit de potențialul acestei motociclete. A fost momentul în care-am realizat că voi avea așa ceva.
Am tot analizat opțiuni, am studiat configurații, am întrebat în stânga și-n dreapta. Era deja luna februarie. Am sunat, apoi, la BMW și două săptămâni mai târziu motocicleta era în garaj. Ar fi fost livrată și mai repede, dar am vrut câteva elemente speciale. A venit așa cum o vedeți în filmul de mai jos, realizat sub semnătura DriveMag Riders, o platformă media cu target internațional – de aici și prezentarea în engleză. Filmul poate fi urmărit și pe canalul de YouTube.
Cum am văzut cutia, mi-a și venit s-o rup în bucăți. Arăta mai bine decât orice cadou aniversar, decât orice cutie de sub bradul de Crăciun. Mirosul, felul în care strălucea, toate au trezit copilul din mine. Acum citesc manualul la fiecare 30 de km. Motocicleta este limitată, fiind în rodaj, și trebuie să mă abțin până la pragul de 1,000 de km. Dar de aici încolo începe petrecerea.
Acesta a fost primul episod dintr-o serie de tip Long-term test. Vă vom povesti toate experiențele pe care le vom avea cu această motocicletă, de-a lungul anului viitor.
Despre BMW S1000RR 2017
Modelul de bază vine cu ABS și DTC (Dynamic Traction Control) de serie, dar lista de opționale te face să vrei mai mult. Am pus jos toate economiile pentru ABS Pro, Shift Assist, suspensie semi-activă și, desigur, roți HP. Cele din urmă, pentru că turele pe care le-am mai făcut cu S1000RR mi-au lăsat impresia unei motociclete care virează greu. Soluția: roți mai ușoare din seria High Performance. Acum virează ca o sportivă de 600 cmc. Și arată mai bine.
Practic, mi-am cumpărat o motocicletă gata de curse: auto-blipper, traction control, roți ușoare, moduri de mers – toate sunt acolo. Singurele părți care lipsesc sunt carenele de curse și o evacuare.