Lansare mondiala oficială KTM în România. Gama EXC 2015 a fost prezentată la Sibiu
17/06/2014
Harley-Davidson Dyna Low Rider. Teaser PeMotoare TV Ep. 02
17/06/2014

10 mituri din lumea motociclismului

Motociclismul are miturile lui. De la „Honda-i Honda“ la „niciodată nu mi se va întâmpla mie“, există o mulțime de false axiome luate ca atare mai ales de motocicliștii aflați la început de „carieră“.

1. Honda-i Honda

Da, Honda-i Honda, atâta timp cât ai grijă de ea și îi schimbi consumabilele când trebuie. Este adevărat că, alături de restul japonezelor, conduce în topul fiabilității, dar asta nu o face bullet-proof, dacă-ți bați joc de ea. Valabil pentru orice motocicletă.

2. Șoferii mă urăsc și vor să mă omoare

În general, șoferii n-au cum să priceapă care-i treaba cu motociclismul și ne împart în două categorii:

  • Nebuni cu motoare de viteză care mor.
  • Chopperiști rockeri care se îmbată, dar merg liniștiți.

Dar asta nu înseamnă că au ceva cu noi. Desigur că există frustrați care ne înjură că trecem în fața lor la semafor, dar cei mai mulți își văd de volanul lor și de cușca de fier în care s-au așezat fără să nutrească gânduri războinice.

Deși fals, mitul că toți șoferii ne urăsc este util: dacă ești paranoic vei fi mai atent și vei avea șanse mai mari să scapi fără accidente.

3. Cu motocicleta e mai ieftin

Da, doar dacă motocicleta este un commuter fără pretenții. Altfel, consumă cât o mașină nouă, iar piesele sunt scumpe. Ca să nu mai spunem că pe motocicletă nu pot merge patru oameni la care să se împartă costul carburantului. În plus, ca să ieși cu motocicleta îți trebuie și echipament care, de asemenea, costă o căruță de bani.

Dar cum motociclismul nu rezumă doar la utilitate, cui îi pasă?

honda-cg110-618x350

Dacă ai așa ceva, da, e mai ieftin.

4. Niciodată nu mi se va întâmpla mie

Trebuie să fii conștient că, oricât ai fi de bun, poți greși. Că oricând îți poate ieși un neatent în față și că nu depinde totul numai de tine. Așadar, nu mai băga mâna în gaz la maximum și poartă echipamentul de protecție ca să nu se adeverească mitul de mai jos.

5. O să mor

Da, până la urmă, e inevitabil, dar nu trebuie să fie din cauza motocicletei. Mitul acesta nu-l contrazice pe cel de mai sus, ba chiar poate fi demontat prin aceeași metodă. Echipamentul adecvat și mersul în limitele tale și sub cea legală te vor scădea considerabil șansele să pățești ceva grav.

6. Am ABS și controlul tracțiunii, deci pot fugi cât vreau eu de tare

Sistemele de siguranță pot face diferența pe suprafețele cu aderență scăzută, dar nu te vor salva niciodată dacă treci de un anumit prag. Motocicleta nu se pilotează singură, oricâtă electronică ar avea pe ea.

7. Nu cad, pentru că am chopper

Cei care-și aleg un cruiser pun mai mult preț pe cuplul de V-Twin, pe sunet, pe poziția comodă și pe modul în care se îmbină fiarele motocicletei decât pe adrenalină. Acesta este motivul pentru care nu prea vezi accidente cu chopperiști. În plus, centrul coborât de greutate oferă o manevrabilitate mai bună. Dar asta nu-nseamnă că n-o să cazi niciodată, doar pentru că ai chopper. Nu uita că frânele sunt, în general, proaste și că, oricât ar fi de chopper, poate ajunge la viteze mari.

8. Niciun polițist n-are șanse să mă prindă, așadar nu opresc la semnal

O accelerație care-ți taie răsuflarea nu te face invincibil. Dacă n-ai actele în regulă sau dacă ai băut trei beri, nu te urca la ghidon. Iar dac-o faci și te semnalizează poliția, oprește. Acesta e cel mai bun lucru care ți se poate întâmpla. Sunt nenumărate cazurile în care motocicliștii care au fugit de poliție s-au oprit în vreun stâlp de pe lateralul drumului.

9. Sunt irezistibil pentru că mă îmbrac în piele și am „vitezană“

Chiar dacă motocicliștii par mai sexy în ochii fetelor, un echipament Dainese și o Yamaha R1 nu te fac Tom Cruise. În plus, pentru unele fete, faptul că ai sigla BMW e inutil dacă-ți lipsesc două roți. Testat. Cu toate astea, considerăm că motocicliștii vor fi întotdeauna mai sexy decât șoferii. 

manigale

O motocicletă sport nu te face irezistibil, oricât ai vrea tu să crezi asta.

10. Nu sunt motociclist dacă nu mă duc la întruniri moto, dacă nu ies „cu băieții“ seara sau dacă nu umplu forumurile cu cinci postări pe zi

Nu există niciun premiu de tip „motociclistul anului“ și niciun criteriu de acordare. De la dexonline.ro citire:

MOTOCICLÍST, -Ă, motocicliști, -ste, s. m. și f., adj. 1. S. m. și f. Persoană care conduce o motocicletă; sportiv care practică motociclismul.2. Adj. Care aparține motocicliștilor (1) sau motociclismului, privitor la motocicliști sau la motociclism; care folosește motocicleta. – Din fr.motocycliste.

Așadar, ca să te poți numi motociclist trebuie să-ți conduci motocicleta. Asta contează cel mai mult.

 

 

 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

1 Comment

  1. George Paduraru spune:

    La categoriile de motociclisti ar mai fi inca una , un motociclisti pe o motocicleta de Touring este vazut ca si cum ar veni atunci dintr-o plimbare lunga sau chiar din jurul lumii , asa vad eu categoriile de motociclisti

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.