Drum bun, Massimo Tamburini
07/04/2014
Cum să-l întâlnești pe Valentino Rossi
08/04/2014

Yamaha MT-07. Mică și rea, la buget redus

Înainte de-a mă urca pe MT-07, credeam că știu ce m-așteaptă: o MT-09 mai mică și mai ieftină, pentru începători. Ei bine, e și nu prea.

Dar s-o luăm cu începutul. MT-07 face parte din noua familie MT, cu care Yamaha speră să revină în prima linie a industriei moto, după o perioadă în care n-a mai scos cam nimic cu care să rupă gura târgului. Este o abordare fresh, orientată către publicul tânăr, cu speranțe mari și buget redus. Iar Yamaha a ținut cont de aceste aspecte, mai ales de buget – MT-07 costă 5.700 de euro fără ABS – al naibii de puțin pentru o motocicletă care merge în acest fel.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

Caracter Dark Side

MT-07 păstrează caracterul surorii MT-09, dar este mai ieftină și ceva mai liniștită. Cei 75 de cai putere nu par prea impresionanți, iar designul care nu spune prea multe și dimensiunile reduse te-ar putea face s-o iei peste picior. Asta până la prima accelerație, când îți dai seama că nu e chiar de glumă. Da, are 75 de cai putere, dar masa totală e de 179 de kg (cu tot cu lichide). Iar motorul de 689 cmc este un bicilindru special gândit să dezvolte cuplu bun încă de la turații mici (cuplul maxim este de 68 Nm la 6.500 rpm). Ca să-ți faci o idee, populara Honda Hornet, de exemplu, dezvoltă 63 Nm la 10.500 rpm. Cu alte cuvinte, motorul „trage“ și la turații mai mici, preferata lui fiind zona medie. Din păcate, evacuarea reduce prea tare la tăcere zgomotul motorului. Bicilindrul ar fi putut suna mai bine, ar fi putut avea mai multă personalitate.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotographyArgint viu în oraș

Nu cred că trebuie să-ți mai spun cât de bine se simte în oraș. Este foarte ușor de manevrat printre mașini, te poți băga pe oriunde, iar forța valabilă la orice turație te ajută să sprintezi ca Usain Bolt. De altfel, pentru oraș a fost creată, așadar nu putem decât s-o lăudăm la acest capitol și să mergem mai departe.

La drum lung

Yamaha MT-07 nu este o motocicletă de drum lung, iar asta se simte. Este foarte ușoară, complet dezbrăcată și devine instabilă la viteze mari (știm, nu e legal). Poți să mergi dacă-ți prinzi mintea cu ea, dar vei obosi destul de repede pe autostradă, din cauza vântului și poziției. Să ne-nțelegem, te duce în Vama Veche fără grijă, dar nu trebuie să ai pretenții de touring, iar cei de la Yamaha nici nu și-au propus asta. Pe de altă parte, dacă vrei să explorezi drumuri virajate, în apropiere de casă, este foarte distractivă. Este una dintre cele mai manevrabile motociclete cu care am mers, chiar dacă are pe spate roată de 180. Pur și simplu, se lasă de pe-o parte pe alta imediat, fără să-i faci mare lucru.

Cu frânele trebuie să ai grijă. Fața nu este foarte fermă (ceea ce poate fi ok pentru începători, dacă n-au ABS), iar spatele este foarte sensibil. Adică dacă-l apeși mai cu tupeu, îți blochează imediat roata și-ncepi s-aluneci cu spor (ține cont și de faptul că e o motocicletă foarte ușoară). Ceea ce s-ar putea rezolva prin ABS, care te costă vreo 400 de euro sau printr-o „recalibrare“ a piciorului. Deși poate fi puțin de speriat pentru începători, motocicliștii mai experimentați pot exploata imediat blocarea roții spate. Este destul de distractiv să lași urme pe asfalt.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

Mică, dar cu poziție lejeră

Yamaha MT-07 este o motocicletă mică, dar poziția este foarte lejeră datorită scărițelor puse „mai jos“ și „înainte“. Eu am 1.74 și m-am simțit perfect pe ea, dar am citit că nici alții mai înalți n-ar fi avut probleme de confort (de imagine, nu știm). Șaua este moale, lată și-ți permite să-ți alegi o poziție mai „de oraș“, lipit de rezervor și una mai de drum lung (nu îndeajuns de confortabilă pentru distanțe mari). Șaua pasagerului nu este la fel de generoasă. Oglinzile sunt mari și bine-lucrate, iar display-ul îți arată tot ce trebuie să știi, de la trip la consum mediu și instant. Înălțimea șeii este potrivită și pentru cei mai scunzi.

Calitate la preț redus

Yamaha MT-07 nu e o motocicletă prea frumoasă. Nici urâtă nu e, dar nu te impresionează prin aspect. Îi lipsește aerul lui MT-09 (și nici MT-09 nu e vreo Miss Moto), farul este mic, iar ansamblul semnalizărilor spate e imens. Totuși, codița arată foarte bine, la fel ca și evacuarea plus alte câteva detalii. Iar pentru o motocicletă de 5.700 de euro, finisajele sunt foarte bune. Da, 5.700 de euro, am spus-o și mai sus. Este cu 1000 de euro mai ieftină decât Kawasaki ER-6N și cu 200 de euro mai scumpă (în varianta cu ABS) decât Honda CB 500. În plus, Yamaha n-a urmat modelul altora, care au mutat producția în țări mai slab dezvoltate. MT-07 este construită în Japonia (Honda CB500 e făcută în Thailanda, de exemplu).

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

Unele detalii arată chiar foarte bine. Foto: Mihnea Ratte

Consumul: tras de ea și trafic – 5,4 litri la 100 de km. În mers normal, consumul scade sub 5 litri/100 km, iar dacă vrei să faci economie…, mai bine nu. MT-07 este o motocicletă cu care să te distrezi, nu să mergi ca un pensionar.

Concluzia? Yamaha MT-07 oferă calitate, caracter și performanță la preț redus. Este fantastică în oraș, foarte distractivă, dar să nu e tocmai un all-rounder. Dacă vrei să mergi cu ea zilnic la serviciu, la facultate sau la agățat și să mai dai o tură de week-end este perfectă. Pentru drumuri lungi trebuie să-ți te gândești mai bine. I-ar fi prins bine un sunet mai grav, în timp ce unii ar spune că n-ar fi stricat ABS-ul în versiune standard. Dar face toți banii. Ba chiar mai mult.

Bun, acum revenim la prima frază a acestui material. Ziceam că MT-07 este mică și ieftină, pentru începători. Ei bine, mică și ieftină este. Dar pentru începători… da, doar dacă începătorul are capul pe umeri și nu vrea s-o ridice din prima pe-o roată. Nu mă înțelege greșit, nu se ascunde nicio fiară sub blana MT-07, dar, la fel ca MT-09, s-ar putea să te transforme dintr-un motociclist liniștit într-unul care sperie toate babele din cartier.

Galerie foto de Mihnea Ratte Photography

Date Tehnice Yamaha MT-07

[tabgroup]111[/tabgroup]

 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

2 Comments

  1. […] A1. Stilizarea ne duce cu gândul la streetfightere și, desigur, la surorile mai mari – MT-07 și MT-09. Regăsim elementele cunoscute, precum prizele de aer, aspectul minimalist și farul mic, […]

  2. Ștefan spune:

    Pe un MT-07 am făcut eu școala și mi-am luat A-ul. Într-adevăr o motocicleta minunată, destul de arătoasa și chiar jucausa. Roata spate de 180 mm o face și puțin musculoasa. Eu i-aș adăuga o toba sport pentru un plus de placere fonică și apoi ‘bice’!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.