chopper
Cea mai scumpă motocicletă din lume, construită de un turc
01/04/2013
Cititorii Pemotoare.ro: vrem electronică pe motociclete
01/04/2013

Top 7 cele mai ciudate motociclete din lume

Quasar, Mengola, Boss Hoss, Y2K Turbine, sunt doar câteva nume care se traduc prin inventivitate dusă la extrem. Sunt motociclete revoluționare, pe nu le poți vedea prea des pe șosele, dar o parte dintre ele încă se află în producție.

De obicei, lumea motocicletelor este destul de conservatoare. Avem câteva categorii mari de motociclete, câteva stiluri bine-delimitate și tehnologii asemănătoare.

Totuși, de-a lungul timpului, au existat câteva nume revoluționare care au vrut să scoată motocicleta din tipar. Am încercat să facem o clasificare a celor mai neobișnuite motociclete construite vreodată. Desigur că lista nu este completă și că au mai existat experimente în afară de cele șapte, printre care se numără Gilera CX, Honda DN-01 sau Voyager.

7. Hercules Wankel 2000

hercules-wankel

Hercules Wankel 2000. Foto: Wikipedia

Arată ca o motocicletă obișnuită a anilor 70, un cafe racer cu care te puteai plimba liniștit fără să întoarcă nimeni capul după tine. Totul până la motor.
Propulsorul Wankel este un tip de motor cu ardere internă inventat de inginerul german Felix Wankel, la care mișcarea de rotație se obține nu printr-un mecanism bielă-manivelă, ci cu ajutorul unui piston rotativ de formă triunghiulară.

Wankel 2000 avea să fie prima motocicletă cu motor Wankel accesibilă publicului larg. Acest motor a mai fost folosit și pe câteva maișini și a revenit recent în actualitate, odată cu dezvoltarea propulsoarelor hibride.

6. Bohmerland – Long vehicle

bohmerland-langtouren-motorcycle

Bohmerland Langtouren este cea mai lungă motocicletă din lume. Foto: Gizmag.com

Bohmerland a fost o motocicletă produsă în Cehoslovacia din 1924 până la începutul celui de-al doilea război mondial. Avea mai multe variante: pentru două persoane – „Sport“, pentru trei persoane – „Touren“ și pentru patru persoane – „Langtouren“. Da, patru oameni puteau să meargă pe această motocicletă.

Mai mult, o variantă experimentală a fost construită pentru armată. Putea duce patru soldați și folosea două cutii de viteze, cea din spate fiind operată de un pasager. Aveai, în total, nouă trepte la dispoziție. Cu o lungime de 3,2 metri, deține recordul pentru cea mai lungă motocicletă de serie din lume.

5. Quasar – Motocicleta cu acoperiș

quasar 1976

Doar 10 Quasar mai circulă pe străzi. Foto: wikipedia

Quasar este o motocicletă cu acoperiș, creată de Malcolm Newell și Ken Leaman în 1975. Avea un motor de 850 cc și putea atinge viteze de 145-160 de km/h. Motociclistul, dacă-i putem spune așa, stătea ca în fotoliu și nu prea-l interesa dacă plouă sau dacă-l bate soarele-n cap.

Quasar avea 320 de kg și a fost construită între 1975 și 1982, în 21 de exemplare dintre care aproximativ 10 mai circulă pe străzi. Totuși, a creat un curent care se mai vede și astăzi, conceptul fiind urmat de mai mulți producători, printre care și BMW, cu modelul C1.

4. Rokon – Moto-tractorul

MouseOver_Trailbreaker

Trail-breaker este cel mai avansat Rokon. Foto: rokon.com

Da, creația celor de la Rokon este mai degrabă un moto-tractor decât o motocicletă. Are tracțiune integrală iar transmisia se face printr-o amestecătură de lanțuri și curele. Are roți de ATV, de suspensii nici nu poate fi vorba, iar ca design, parc-ar fi venită de pe luna marte. Încă se fabrică și este disponibilă în trei modele: Trail-Breaker, Ranger și Scout.

Cel mai avansat model este Trail-Breaker. Are un motor Kohler cu un singur cilindru, 208 cc și 7 cai putere. Este doat cu o cutie de viteze automată cu trei trepte și poate ajunge la 35 de km/h. Mai mult, are suspensii, ceea ce face călătoria pe coclauri mai plăcută. Totuși, tot ca un tractor arată.

3. Boss Hoss – Super-muscle-bike

boss hoss

Foto: motomodification.com

Americanii de la Boss Hoss Cycles au luat motoare de pe mașini și le-au pus pe motociclete. Și nu vorbim aici despre orice fel de mașini, ci despre muscle-car-uri. Asta pentru că cei de la Boss Hoss au o sensibilitate când vine vorba de V8-uri.

Așadar din această combinație ciudată au ieșit niște imesități cu motoare de 6200 cc, care dezvoltă 450 de cai putere, dirijate de o cutie automată cu două trepte. Totul, pe o greutate de 500 de kg.

2. MTT Y2K

800px-MTT_Streetfighter_Turbine_-_Flickr_-_Supermac1961

Y2K are motor de elicopter. Foto: wikipedia

Dacă pentru unii a fost o extravaganță să pună motoare de mașină pe motociclete, fie ele V8 de 6 litri, pentru alții e o nimica toată. Iar când spun alții, mă refere la inginerii de la Marine Turbine Technologies, care au construit Superbike-ul Y2K.

Ei bine, această motocicletă are motor de elicopter: un Rolls-Royce-Alison 250, care dezvoltă 320 de cai putere la 52.000 de rotații pe minut și are un cuplu de 576 NM la 2.000 de rotații pe minut. Are transmisie automată cu două trepte, iar când rămâi fără kerosen poți alimenta rezervorul de 34 de litri cu motorină. N-a fost prea bine primită de criticii din zona moto. Jay Leno, de exemplu, a spus că este o motocicletă stupidă.

1. Mengola

mengola

Mengola avea motorul montat pe roata din față. Foto: wikipedia

Nu știm dacă este chiar cea mai mare ciudățenie din lumea motocicletelor, dar cu siguranță a fost un produs ieșit din comun. Se numea Mengola și avea un motor de 650 cc radial montat pe… roata din față. Mengola a fost construită în Germania anilor 20, în Munchen. Motorul era similar cu cel folosit pe avioanele din primul război mondial. Dacă la avioane, motorul era atașat de elice, la Mengola era atașat de roata din față. N-aveai nevoie de transmisie, iar propulsorul avea o putere de 14 cai. Totuși, fiind direct atașat roții, nu pierdea prea multă putere, și ajungea la o viteză maximă de 85 de km/h.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

5 Comments

  1. […] Iar aceasta nu este singura motocicletă… neconvențională. Ne amintim, desigur, de Hoss Boss, Y2K Turbine sau Quasar. Citește: Top 7 – cele mai ciudate motociclete din lume. […]

  2. […] din 2007 la Custom Bike Building, a creat o motocicletă pe care mulți ar considera-o cel puțin ciudată. Aceasta poartă numele The Harrier și are ca punct de plecare un model BMW R1200S, la care […]

  3. […] Desigur, aceasta nu este singura ciudățenie din lumea moto. Am reunit câteva modele, dar la o scară mai mică, într-un top 7 al celor mai ciudate motociclete. […]

  4. […] cu anvelope. Motorul se afla pe roata din spate. O altă motocicletă celebră cu motor Wankel este Megola, care avea motorul pe roata din față. Acestea sunt doar câteva cazuri, dar propulsorul rotativ […]

  5. […] nu este vorba despre un Bohmerland de pe vremea războiului, despre care se spune că este cea mai lungă motocicletă din lume ci de ceva mai obișnuit. Hai s-aruncăm o privire la clipul de mai […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.