BMW lansează Navigator VI. Ce e nou
27/01/2017
2017 Suzuki GSX-RR MotoGP – Galerie Foto
30/01/2017

Kit-ul Adventure care nu-mi lipsește de la nicio tură

Niciodată nu plec la drum lung fără câteva accesorii esențiale, menite să mă scoată din belea dacă e cazul. Iată Kit-ul meu de călătorie. 

Desigur, vorbim despre drumurile lungi, cu mii de km și mai multe zile de stat în șa, preferabil ceva mai departe de vestul Europei. Dar și dacă pleci în România (sau mai ales), niște coliere de plastic sau un duct-tape tot te-ar scoate din belea. Deci, să revenim la listă.

Coliere de plastic

Sunt ieftine, ușor de transportat și bune pentru orice. În stepa din Kazahstan era cât pe ce să rămân fără una din gențile soft ale motocicletei. Din cauza greutății și a hurducăielilor, s-a rupt la îmbinarea cu sustemul de prindere. Am “cusut-o” imediat cu șase coliere. Apoi, în Georgia, am realizat că stând în picioare pe motocicletă nu ajung bine la pedala de frână. Am luat elementul de cauciuc al scăriței și, cu două coliere, l-am prins deasupra pedalei.

Duct Tape

Această bandă adezivă are tot felul de întrebuințări. De la astuparea gurii nevestii, care-o să te bată la cap ba că mergi prea tare, ba că-i e foame, ba că mai bine stătea acasă – ceea ce e adevărat, până la lipirea carenelor dacă dai de pământ. Eu am folosit Duct Tape o singură dată: prin Serbia, m-am pomenit că mi-a dispărut un șurub de la sistemul de prindere al parbrizului. Am rezolvat problema imediat. Partea proastă: au rămas urme pe parbriz, greu de curățat.

Kit de pană/ camere de rezervă 

Am fost suficient de norocos cât să nu folosesc niciodată kit-ul de pană pentru o anvelopă tubeless. Dar suficient de ghinionist cât să fac o pană la o anvelopă cu cameră în Kazahstan. Aveam două camere de rezervă, dar ambele erau secționate din cauza felului în care fuseseră prinse pe motocicletă. Până la urmă am folosit un petic din kit-ul de pană.

Câteva scule

Un levier, chei să dai jos roata, o șurubelniță. Există câteva scule esențiale pe care trebuie să le pui în mini-trusa de călătorie. Dimensiunile și tipul diferă în funcție de motocicleta cu care pleci. Vom detalia într-un articol viitor.

Dormitor 

Cort (compact și ușor), sac de dormit, saltea auto-gonflabilă. Trei elemente care-ți vor oferi acel minunat hotel de un milion de stele, fără niciun cost.

 

Lampă frontală

Spre deosebire de o lanternă clasică, îți lasă ambele mâini libere. Poți meșteri la motocicletă dacă e cazul, poți pune cortul, poți căuta sticla de vodkă despre care vom vorbi mai jos.

Haine de ploaie

În urma experiențelor avute, nu plec niciunde fără costumul de ploaie. M-a plouat atât de tare anul acesta, încât am plecat până și în Maroc cu costului de ploaie după mine. Chiar dacă erau 10% șanse să plouă.

GPS/ Telefon cu hărți/ Hartă pe hârtie

Dacă tura este departe de Europa, n-ar strica să le ai pe toate. Pe drumurile din afara orașelor este mai ușor să te descurci, dar dacă te prinde ora de vârf în centrul unui oraș, ultimul lucru pe care-l vrei este să te învârți din butic în butic întrebând unde e ieșirea.

O sticlă de Vodka

Dacă ți-e frig, dacă se strică motocicleta, dacă rămâi singur, dacă ai probleme la stomac, o sticlă de vodkă nu te va scăpa, dar îți va face viața mai ușoară. În plus, favorizează socializarea cu localnicii.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

2 Comments

  1. Alex spune:

    Urmele de adeziv le poți elimina ușor cu WD40. Până la urmă, așa cum zice proverbul, dacă ai bandă adezivă și WD40, ești asigurat. E ceva care se mișcă și nu trebuie? Bandă. Trebuie să se miște, dar nu o face? WD40.

  2. Corect. WD40 e bun la orice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.