Valentino Rossi s-ar putea retrage în 2014. „Primele șase curse sunt cruciale“
26/11/2013
VIDEO Moș Harley-Davidson, în acțiune. Ho, ho, ho!
27/11/2013

Kawasaki ER-6n. Dansează pe ritmul orașului

kawasaki er-6n

Kawasaki ER-6n 2013 este perfectă pentru mersul zilnic prin oraș sau pe distanțe scurte și medii. Are cuplul unde trebuie, este ușor de pilotat și, față de vechile modele, punctează mai bine la capitolul impresie artistică.

Kawasaki ER-6n 2013 vine cu îmbunătățiri față de vechiul model. În primul rând, arată mai bine. Tot ciudată rămâne, nu e prea frumoasă, dar nici nu mai are acel far alungit care aducea a felinar public și pare mai musculoasă. Asta și datorită rezervorului mai înalt și noilor panouri laterale. Este o motocicletă compactă, stilizată destul de agresiv, iar spoilerul, aspectul general și finisajele nu arată a lucru ieftin. Suspensia spate se află tot în lateral și completează frumos cadrul construit din două țevi de oțel. Datorită culorii diferite, este un detaliu devenit emblemă care-ți iese-n față.

kawasaki er-6n (1)

Noul model este mai compact și mai agresiv. Foto: Mihnea Ratte

Poziția pe șaua dublă este confortabilă, foarte bună pentru un commuter sau pentru orice motocicletă din clasa lui Kawasaki ER-6n și, totuși, cu accent pe sportivitate. Nu este o poziție leneșă de motocicletă bună de dus la piață și te invită s-o fugărești. Șaua se află la 805 mm față de asfalt, așadar oricine, inclusiv fetele, pot ajunge cu picioarele jos fără probleme. Eu, la 1.74, m-am simțit perfect pe ea, dar un motociclist cu un cap mai mare și constituție de luptător ar putea arăta caraghios pe acest naked.

De scos în oraș

kawasaki er-6n (18)

Manevrabilitatea este unul din punctele forte. Foto: Mihnea Ratte

Orașul este locul unde Kawasaki ER-6n se simte cel mai bine. Ghidonul este îngust și înalt, astfel încât te poți strecura foarte ușor printre mașini,  și este super-manervrabilă. Pare foarte ușoară și nu simți nicio urmă de efort când o conduci. La asta contribuie, printre altele, șasiul și noua basculă. Motorul a rămas neschimbat – același bicilindru de 650 de cc, dar datorită unor setări noi și unei evacuări cu volum mai mare și construcție diferită, livrează mai mult cuplu la turații mici și medii față de modelul vechi. Suficient ca să te distrezi în oraș și să te simți bine fără să trebuiască să tragi mult de accelerație.

Puterea maximă este de 72.1 cai și vine la 8.500 rpm, iar cuplul maxim de 64 Nm este atins la 7.000 rpm. Așadar, mai sus de-atât nu mai ai de ce să urci și după ce te vei învăța cu ea, o vei duce destul de des în limită și ți se va părea o plajă destul de scurtă. Având în vedere că este și destul de grea – 204 kg cu plurile făcute, nu-i tocmai sportivă. Un pilot cu experiență s-ar plictisi de ea, dar e suficient de puternică pentru novici. Totodată, nu trebuie să ajungi pe roșu pentru ca motorul să se-audă bine. Ai sunet cu personalitate încă de la primele turații.

Și panoul de bord este nou, pe jumătate analogic (turometru) și pe jumătate digital – restul. Arată de toate, inclusiv consumul instant, consumul mediu și autonomia. Ce lipsește este un indicator pentru treapta de viteză, ce-ar fi fost folositor mai ales pentru începători, care fac parte din publicul-țintă al motocicletei.

Dacă mergi liniștit, pe panoul de bord îți apare indicatorul Eco, care-ți arată că ai un consum bun la turațiile respective. Cum te-ai dat puțin la ea, semnalul dispare.

kawasaki er-6n (11)

Suspensia-spate va ieși întotdeauna în evidență. Foto: Mihnea Ratte

Perfectă pentru începători

Și-n afara orașului, motocicleta se comporta onorabil. Virează ușor, datorită roții spate cu o lățime de 160 mm și este destul de vioaie. Desigur că protecția la vânt este inexistentă, fiind un naked, dar nu-s probleme dacă mergi în limitele legale de pe drumurile naționale. Kawasaki ER-6n își face treaba și la mersul vioi, totuși este cam moale dacă ai ambiții de sportivitate. Desigur, nu este cazul publicului țintă al modelului, constituit de începători și de cei care caută o motocicletă de zi cu zi, așadar confortul este cel care primează. Kawasaki ER-6n poate fi limitată astfel încât să intre la categoria A2.

kawasaki er-6n (8)

Foto: Mihnea Ratte

Modelul testat nu avea ABS, dar frânele cu două discuri pe față (300 mm) și unul pe spate (220 mm) s-au comportat foarte bine. Pentru ABS ar trebui să mai scoți din buzunar vreo 500 de euro. Kawasaki ER-6n vine echipată cu Dunlop Sportmax și costă, în versiunea testată de noi, 6.700 de euro. Consumul mediu este puțin peste 5l/100km. Dac-o vrei și tu la un test, o găsești la United Motors.

kawasaki er-6n (14)

Foto: Mihnea Ratte

Foto: Mihnea Ratte Photography

[nggallery id=121]

Fișă tehnică Kawasaki ER-6n

[tabgroup]111[/tabgroup]



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

2 Comments

  1. […] provine de la Kawasaki ER-6 și dezvoltă 72 de cai-putere, dar șasiul este creat de Paton. Fiind foarte ușoară – 158 kg cu […]

  2. Alex spune:

    Salut!

    Am ajuns la articolul vostru, cautand impresii despre acest motor. Imi place faptul ca scrieti bine si realizati fotografii foarte bune. Asta incerc sa fac si eu pe site-ul meu.

    Ceea ce ati putea sa faceti ar fi sa instalati un plugin de WordPress pentru vizualizarea mai usoara a galeriilor foto. E destul de greoaie vizualizarea unei galerii foto apasand mereu back atunci cand vreau sa inchid o poza.

    Eu il folosesc si il recomand pe acesta: http://www.dfactory.eu/plugins/responsive-lightbox/

    Are mai multe stiluri de galerie, iar mie imi place stilul ,,prettyPhoto”.

    Succes in continuare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.