Transfagarasan
Transfăgărășanul, deschis oficial de la 1 iulie
02/07/2013
Discovery lansează un canal pentru pasionații de motoare
02/07/2013

Lorenzo a devenit erou, primind laudele presei și aprecierea fanilor după ce a concurat la Assen cu fractură de claviculă. A terminat cursa în lacrimi și, cu siguranță, efortul lui va rămâne în istoria curselor MotoGP. Dar nu este singurul sportiv care s-a urcat în șa cu oasele rupte. 

De-a lungul timpului, mai mulți piloți au reușit să obțină rezultate uimitoare chiar dacă starea fizică din timpul cursei n-a fost cea mai bună. Nume ca Tazio Nuvolari, Kevin Schwantz sau Loris Capirossi, vor rămâne în istorie. 

nuovolari

Tazio Nuvolari a făcut istorie la ghidon și la volan, chiar dacă nu era în cea mai bună formă

Probabil că, în rândul pasionaților de curse, Tazio Giorgio Nuvolari este unul dintre cele mai bune exemple de curaj. Pe lângă legendarele curse de automobilism, italianul a făcut performanță și pe două roți. În anul 1925, Tazio a acceptat să testeze mașina de Grand Prix Alfa Romeo, dar această decizie s-a dovedit neinspirată, deoarece cutia de viteze a cedat, iar Nuvolari a suferit un accident ce i-a sfâșiat spatele, scrie insella.it

La spital, doctorii au sugerat o perioadă de recuperare de cel puțin o lună, dar în a patra zi de spitalizare, italianul s-a dat jos din patul său și le-a spus medicilor să-l bandajeze astfel încât să poată sta în șaua motocicletei pentru a lua startul în Nations Grand Prix desfășurat pe circuitul de la Monza. Era începutul anului, Tazio semnase un contract cu producătorul de motociclete Bianchi și nu-și dorea să-i dezamăgească. Iar alegerea a fost inspirată, Nuvolari fiind victorios la Monza chiar dacă trecuseră doar șase zile de la accidentul suferit cu mașina de Grand Prix Alfa Romeo. La finalul celor 320 de kilometri, distanța totală a manșei, Nuvolari a înregistrat o viteză medie de 128 de km/h.

Iar aceasta nu a fost singura pățanie a lui Nuvolari, italianul suferind în 1927 o nouă căzătură într-o cursă de motociclete la Stuttgart. În urma incidentului, Tazio și-a pierdut cunoștința și a suferit o serie de fracturi și comoții. La spital, doctorii au sugerat din nou o lună de recuperare, dar la doar 72 de ore după accident, italianul se afla în tren în drum spre Italia.

În același an, Nuvolari a căzut pe circuitul de la Verona în timpul unor antrenamente și, plin de bandaje, a revenit în șa terminând cursa pe prima poziție.

Kevin Schwantz – ambreiaj cu încheietura ruptă

Revenind în timpurile noastre, nu avem cum să uităm de Alessandro Gramigni. În 1992, italianul concura pentru Aprilia la clasa 125 cmc, iar după ce și-a fracturat tibia și peroneul în Spania, la Jerez, Gramigni a mers la Mugello pentru a termina cursa pe locul 11. Punctele obținute în Italia au contribuit la titlul mondial al lui Alessandro din 1992, dar nu într-o manieră decisivă.

Doi ani mai târziu, la clasa 500 cmc, Kevin Schwantz, care, în cariera sa, a fost prezent mai tot timpul la departamentele de ortopedie peste tot în lume, și-a fracturat încheietura mâinii stângi la Assen. În cursă, a concurat scrâșnind din dinți și a reușit la final să termine al cincilea cu un ecart de 23.8 secunde. Rămâne în continuare un mister cum a controlat ambreiajul.

capirossi (1)

Capirossi, pe podium cu mâna stângă ruptă. Foto: motorcyclenews.com

În anul 2000, la Assen, Loris Capirossi a căzut în warm-up fracturându-și mâna stângă. Italianul a depășit în mod miraculos testul medicilor,  iar duminică, în ziua cursei, s-a prezentat pe grila de start. Poate a fost ajutat puțin și de vremea nefavorabilă, traseul fiind ud, dar, la final, Capirex, copleșit de dureri inimaginabile, a trecut linia de sosire al treilea la 2.9 secunde de învingătorul Alex Barros.

Mai rău, Casey Stoner (foto mare) a dovedit anul trecut că este făcut din oțel, australianul suferind o fractură la gleznă în cadrul Grand Prix-ului de la Indianapolis. Cu toate acestea, în ziua cursei, Stoner s-a clasat al patrulea cu o diferență de 19.8 secunde față de câștigătorul etapei, spaniolul Dani Pedrosa. Ajuns la boxele echipei Honda, Casey a fost ajutat cu niște cârje pentru a coborî din șaua sălbaticei RC213V.

Fotografia principală: insella.it



Cosmin Voicu
Cosmin Voicu
Îmi plac motocicletele de când eram mic și mă uitam împreună cu tatăl meu la MotoGP și la WSBK. Îmi aduc aminte de cursele cu Doohan și mai târziu de Rossi când alerga la 125 și la 250. Și de Fogarty și Haga la Superbike.

1 Comment

  1. […] nu se întâmplă doar în enduro. Îmi amintesc cum Jorge Lorenzo a terminat o cursă anul trecut cu clavicula ruptă și cum Insula Man ia, în medie, trei vieți pe an. Ca să nu mai spun de Dakar, una dintre cele […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.