Cum a fost la Distinguished Gentleman’s Ride 2016 VIDEO
28/09/2016
Căștile Schuberth vor avea intercom Sena
29/09/2016

Yamaha Tracer 700 test ride

Yamaha MT-07 a avut un succes fenomenal datorită unui pachet reușit oferit la un preț foarte bun. Iar Tracer 700 urmează aceeași filosofie. Am testat noul sport-touring Yamaha în oraș și pe virajele din Munții Ciucaș, drumuri pe care Tracerul ar trebui să fie în elementul lui. 

Mai jos, filmul realizat pentru DriveMag Riders. Acesta poate fi urmărit și pe canalul de YouTube DriveMag Riders. 

Un MT-07 de drum lung

Dar hai să facem cunoștință. Tracer 700 este constuit pe platfoma nakedului MT-07. Are același motor reușit, aceeași transmisie, același cadru, aceleași frâne și aceleași suspensii (a fost modificată doar cursa). Diferențele apar la rezervor (17 litri față de 14), carenaj, poziție (șaua și ghidonul sunt mai sus), șa, ampatament (o basculă de aluminiu și ampatament mai mare).

Aceste elemente au ridicat masa motocicletei la 196 kg, cu rezervorul plin. Deși mai grea, rămâne cea mai ușoară motocicletă din clasa ei [competitorul direct este Kawasaki Versys 650].

Motorul a rămas neschimbat: bicilindrul de 700 cmc, foarte distractiv și cu un cuplu liniar.

Suspensii, frâne, manevrabilitate

Tracer 700 este o motocicletă accesibiliă. N-o să vezi furcă întoasă, etrieri radiali aurii, slippery clutch și arealul de electronice de la motocicletele scumpe. Dar nici nu prea ai nevoie.

Suspensia are o setare orientată pe confort. Astfel, te-ai putea aștepta la o oarecare instabilitate în regim de pilotaj sportiv. Eu n-aș spune că e cazul și că, din acest punct de vedere, suspensia se potrivește perfect platforme. Cu alte cuvinte, e greu de crezut că potențialul cumpărător va alerga atât de tare încât să-i simtă limitările.

Eu am simțit, totuși, alte limitări. Nu este cea mai confortabilă pe drumuri proaste și trebuie să reduci considerabil viteza.

Frânele cu ABS nu mușcă agresiv, dar sunt în normele clasei. Dacă strângi tare de manetă, oprirea este eficientă, asta și datorită anvelopelor Michelin Pilot Road 4, recunoscute pentru aderența lor.

Cât despre manevrabilitate, e firesc să nu mai aibă agilitatea nakedului, dar compromisul nu e nicidecum supărător. Te poți distra în voie pe virajele de pe Cheia.

Confort, poziție

Poziția este dreaptă, la fel ca la motocicletele sport-touring cu inspirație adventure de generație nouă. Ghidonul nu este la fel de lat cum te-ai aștepta. Protecția la vânt este medie. Suficientă cât să mergi relaxat la viteze mari și să te protejeze de frig în zilele reci.

După o zi în șa nu am simțit niciun fel de disconfort. Dacă vrei mai mult, poți opta pentru mânere încălzite, un parbriz înalt și o șa confort, toate disponibile opțional.

N-am avut ocazia să testăm motocicleta cu bagaje și pasageră, ca să vedem cum se comportă.

Fun factor

Ne plac motocicletele care-ți pun zâmbetul pe buze. Chiar dacă nu este tocmai un MT-09 Tracer, noul sport-touring Yamaha este gata de distracție, mai ales dacă te afli în primii ani de motociclism. Raportul putere-greutate îți oferă reprize sportive, iar dimensiunile compacte te ajută să te bucuri în voie de drum.

Ce să alegi? MT-07 sau Tracer 700?

Eu aș alege Tracerul. Este puțin mai scump, dar diferența de preț se regăsește în confortul sporit la drum lung. Mai mult decât atât, aș prefera Tracer-ul și în oraș, datorită poziției înalte, care-ți permite să vezi mai bine traficul.

Cui îi recomand Tracer 700

Yamaha Tracer 700 nu vine să înlocuiască un model precum FZ-8. Dacă vrei astfel de senzații, ar trebui să te uiți mai sus, la un MT-09 Tracer.

Tracer 700 este o motocicletă prietenoasă și accesibilă. O văd potrivită pentru tinerii aflați în primii ani de motociclism,  care vor o mașinărie capabilă de drumurile zilnice prin oraș, de o tură cu prietenii în weekend, dar și de un concediu.

Sau pentru cei care, pur și simplu, nu vor o motocicletă mare, grea, scumpă și sofisitcată. Iar uneori mai puțin poate însemna mai mult.

Este o motocicletă care “te prinde” și de care nu te vei plictisi în primii ani. Un model foarte reușit, de care m-am bucurat din plin în oraș și pe drumurile virajate. Este un partener ideal să descoperi cum se vede lumea de la ghidonul unei motociclete.

Preț: 7900 euro. Puteți vedea și testa motocicleta la Motodynamics, importatorul Yamaha în România.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

1 Comment

  1. Mihai spune:

    Cu toata simpatia, admiratia, respectul, etc., etc., etc. … Lasa-l pe Bogdanel sa faca prezentari in engleza! Omule, exista zeci de scoli in Bucuresti in cadrul carora ai putea sa-ti imbunatatesti accentul ala sovietic. Daca n-ai timp, pune-l pe Bogdanel sa te invete. El vorbeste atat de frumos incat ti-e mai mare dragul. In cazul tau, am oprit clipul dupa primele 3 silabe! No offence!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.