moto Custom
Motociclete customizate vs. motociclete de serie
02/04/2013
amenda politie
Propunerile pentru noul cod rutier: sancțiuni de patru ori mai mari
03/04/2013

Le Mans va dura anul acesta 36 de ore

Credeţi că motorul motocicletei voastre poate rezista 24 de ore turat aproape de zona roşie? Organizatorii cursei de anduranţă Le Mans şi constructorii de motociclete cred ca 24 de ore de forjă pentru un motor de serie nu sunt o provocare, aşa ca anul acesta au împins limita: cursa va dura 36 de ore.

Cursa din acest an de la Le Mans se va disputa în două manșe: prima va avea loc vineri – 20 septembrie – și va dura 12 ore, iar cea de-a doua, de 24 de ore, va începe sâmbătă – 21 septembrie. Știrea a apărut în mai multe publicații din Franța, printre care și în  moto-station.com.  Pe de altă parte, schimbările nu se regăsesc și pe site-ul oficial lemans.org. Așadar, dacă francezii n-au vrut să facă vreo păcăleală de 1 aprilie, lucrurile motoarele se vor încinge foarte tare la Le Mans.

În afară de scurtele pauze în care se schimbă piloţii, cauciucurile, plăcuţele de frână şi se pune benzină, motocicletele trebuie sa alerge 24 de ore pe circuitul de la Le Mans. Sau, mă rog, trebuiau să alerge 24 de ore, pentru că în 2013 vor face acest lucru 12 ore in plus.

Cursa de anul trecut de la Le Mans (3532 de kilometri, 800 de tururi) a fost câştigată de echipa SRC Kawasaki, cei trei piloţi (Julien Da Costa, Grégory Leblanc şi Freddy Foray) demonstrând fiabilitatea modelului ZX-10R. Având deja trei premii consecutive câştigate, Kawasaki a ajuns să egaleze victoriile obţinute de Honda până acum la Le Mans. Rămâne de văzut dacă şi într-o cursă de 36 de ore vor reuşi să se impună în faţa celor de la Suzuki (GSX-R-ul a fost pe locul 2) sau BMW (S 1000 RR, locul 3).

Celebra cursă de anduranţă ce se ţine în Franţa pe circuitul Bugatti din oraşul Le Mans încă din 1923, sărbătoreşte anul acesta 90 de ani de la înfiinţare. Cunoscută şi ca „Grand Prix of Endurance and Efficiency”, aceasta reprezintă o adevărată provocare pentru echipele participante, ce trebuie să găsească echilibrul între viteză şi fiabilitate.

Cursele de anduranţă reprezintă terenul propice pentru constructori, care testează cu această ocazie la limită potenţialul şi rezistenţa unui anumit model. Iar o cursă de 36 de ore se pare că nu îi sperie pe aceştia, ba chiar reprezintă o provocare căreia trebuie să îi raspundă. Zvonurile spun că un constructor deja şi-au anunţat intenţia de a testa cu ocazia cursei de la Le Mans un nou tip de propulsor, bicilindru cu turbocompresor, model ce nu va participa însă în clasamentul final.

Cine să fie, oare?

[nggallery id=43]



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.